پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          12 بهمن 1391 - 31 January 2013





کنکوری های ارشد  روزی ۴۰ دقیقه تست بزنید


کنکور یعنی دقت و سرعت در تست‌زنی در این روزها ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پس از مطالعه فیش‌هایتان به تست‌زنی اختصاص دهید و استرس نداشته باشید.




پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، چند روز تا رسیدن به آزمون کارشناسی ارشد بیشتر نمانده است و داوطلبان آخرین تیرهای ترکششان را به سوی روزهای میانی بهمن نشانه رفته‌اند، در راستای یادداشت‌ گذشته در این مجال مواردی را گوشزد می‌کنیم که امید است در روز امتحان به کارتان ‌آید.

نخست برای اینکه در تست زنی به آمادگی دست یابید، در مطالعات روزانه‌ای که برای آماده‌سازی خود انجام می‌دهید، 30 تا 40 دقیقه را به تست‌زنی اختصاص دهید و سعی کنید که در پایان مطالعه فیش‌های روزانه – که در یادداشت پیش به آن پرداختیم - این کار را انجام دهید.

در تست زنی‌های روزانه سعی کنید که زمان تحت اختیارتان را مدیریت کنید و به شکلی الزام‌آور خود را مقید به زمان کنید. این تمرین در روز آزمون به کمک شما خواهد آمد و به عینه اثر این تمرین‌ها را خواهید دید.

در صورت توان در هنگام تست‌زنی شرایط و فضای آزمون را برای خود بازسازی کنید زیرا با این کار علاوه بر حصول آمادگی، با محیط و فضای آزمون آشنا می‌شوید و استرس شما به حداقل می‌رسد.

یک نکته تکراری اما مهم دیگر این است که بر روی سوالاتی که جوابشان را نمی‌دانید یا در پاسخ دادن به آن تردید دارید توقف نکنید، بلکه به سراغ سوال بعد بروید زیرا آن زمانی را که شما در حال کلنجار رفتن با سوالی مشکوک هستید، می‌توانید به حداقل 3 سوال دیگر پاسخ دهید و در نهایت پس از اتمام سوالات به سراغ آن گزینه‌هایی بروید که نمی‌دانستید و به دنبال راه حل بگردید.

بیشتر مردم بر این باورند که استرس موجب سردرگمی و خرابکاری می‌شود اما باید بدانید که همیشه بدین منوال نیست، آزمون دادن موجب استرس و فشار روانی می‌شود که در نتیجه منجر به بالا رفتن مقدار آدرنالین خون و افزایش کارایی انسان می‌شود پس نیازی نیست که از وجود استرس بترسید، اما مشکل زمانی بروز می‌کند که مقدار استرس از حد متعارف بالاتر می‌رود. این سیر صعودی باعث می‌شود تا تداخل در رفتار و در واکنش به سوالات به وجود آید و داوطلب عملاً دچار سر درگمی و تردید در پاسخگویی به سوالات شود.

نکته پایانی داشتن تفکر مثبت است. منفی نگری باعث نزول بینش در انسان می‌شود. همیشه به این فکر کنید که این لحظه نیز مانند تمام لحظات سرنوشت ساز زندگیتان می‌گذرد و شما موفق خواهید شد.



در یادداشت‌ های آتی موارد دیگری ذکر خواهد شد.



تگ ها کنکور کنکور کارشناسی ارشد کنکور ارشد تست کنکور ارشد

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی