پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          01 اسفند 1391 - 19 February 2013







پذیرش 190 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در سال 92



وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در سال 92 را 130 هزار نفر اعلام کرد و گفت که از این تعداد، حدود 130 هزار ظرفیت پذیرش در دانشگاه های دولتی و 60 هزار ظرفیت در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است.



پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش ایرنا به نقل از وزارت علوم، ˈکامران دانشجوˈ روز دوشنبه در مراسم معرفی دانشجویان نمونه کشور گفت: در سال 88، ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد حدود 30 هزار نفر بود که این میزان در سال 91 به 90 هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه برای سال 92 نیز 190 هزار ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور ایجاد شده است، خاطرنشان کرد که این میزان، 45 هزار نفر بیشتر از تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه است.

وزیرعلوم افزود: ظرفیت پذیرش دوره دکتری تخصصی نیز از پنج هزار دانشجو در سال 88 به 10هزار و دویست نفر در سال 91 افزایش یافت و برای سال 92 نیز 12هزار ظرفیت پذیرش لحاظ شده است که علاوه بر آن، تعداد زیادی دانشجوی بورسیه و سهمیه مربیان دانشگاهها نیز افزوده خواهد شد.

وی آمار جذب اعضای هیات علمی جدید طی دو سال گذشته در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور را 15 هزار نفر ذکر کرد.

دانشجو در ادامه ارائه آمار مقایسه ای در خصوص اقدامات آموزش عالی در چند سال اخیر گفت: در سال 88 در مجموع 107میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان اعطا شد که این میزان علیرغم مشکلات اقتصادی در سال 91 به 300 میلیارد تومان افزایش یافت و همچنین با اعتباراتی که در اختیار صندوق رفاه قرار گرفت برای اولین بار دانشجویان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار گرفتند.

به گفته وی در سال 88 تعداد دانشجویانی که از وام دانشجویی استفاده کردند 460هزار نفر بود که در سال 91 حدود 750 هزارنفر امکان استفاده از این تسهیلات را پیدا کردند.

دانشجو به کمک 150میلیارد تومانی ریاست جمهوری برای تقویت تجهیزات پژوهشی دانشگاهها در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از نظر تولیدات علمی پژوهشی ایران در سال 88 فقط سه دهم درصد علم جهانی را در اختیار داشت که این میزان در سال 91 به بیش از دو درصد ارتقا یافت.

وزیرعلوم، شمار انجمن های علمی دانشگاهی فعال در سال 88 را دو هزار و 200 انجمن عنوان کرد و از افزایش آنها به پنج هزار و 500 انجمن در سال جاری خبر داد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد کانونهای فرهنگی از هزار و 560 به دو هزار و 840 کانون و تعداد نشریات دانشجویی از سه هزار عنوان به چهار هزار و 200 عنوان افزایش یافته است و یک میلیون پانصد هزار مترمربع فضای آموزشی جدید نیز ایجاد شده است.

دانشجو در مورد روند گزینش دانشجویان نمونه کشوری سال تحصیلی 92-1391 نیز توضیح داد: پس از اعلام فراخوان عمومی، شش هزار و 400 نفر از دانشجویان در فرآیند انتخاب دانشجوی نمونه ثبت نام کردند که پس از بررسی و داوری پرونده ها در دانشگاهها 330 نفر به وزارتخانه های علوم و بهداشت و درمان معرفی شدند و پس از داوریی نهایی 75 دانشجو از دانشگاههای وزارت علوم و 35 دانشجو از وزارت بهداشت به عنوان دانشجویان نمونه کشوری انتخاب شدند.

در این مراسم دانشجویان لوح های تقدیر خود را از دست رییس جمهوری و وزیر علوم و سرپرست وزارت بهداشت دریافت کردند و علاوه بر لوح یادبود و جوایز، سهمیه و هزینه اعزام به عمره مفرده دانشجویی و تسهیلاتی برای ادامه تحصیل و جذب در هیات علمی دانشگاهها به آنها اختصاص یافت.






تگ ها کارشناسی ارشد ارشد دانشجوی کارشناسی ارشد دانشجوی ارشد "پذیرش دانشجوی ارشد پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی