پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          20 فروردین 1394 - 09 April 2015

منابع کارشناسی ارشد مدیریت مالی




زبان عمومی و تخصصی

این گروه درسی دارای ضریب 2 برای گرایش مدیریت مالی می باشد. تعداد سئوالات این درس در آزمون 30 سئوال می‌باشد. همان‌طور كه از نام درس پیداست، تعدادی از سئوالات این درس زبان عمومی و تعدادی از آن‌ها نیز مربوط به اصطلاحات و متون تخصصی مجموعه مدیریت می‌باشد. بدون تردید دانشجویانی که در درس زبان سرمایه گذاری می کنند، با توجه به ضریب بالای این گروه درسی و همچنین با درنظر گرفتن این موضوع که اکثر دانشجویان به سوالات این درس پاسخ نمی دهند، گام بسیار بزرگی را برای رسیدن به موفقیت برمی دارند. معمولاً منبع درس زبان تخصصی در اكثر رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف فرق می‌كند و اساتید این درس به صورت سلیقه‌ای منابع و یا جزوات مورد نظر خود را به دانشجویان معرفی می‌كنند. البته كتاب‌ زبان تخصصی برای دانشجویان مدیریت ( انتشارات سمت ) و کتاب 504 واژه در کنار نرم افزار گزینه آخر ( مربوط به زبان عمومی و تخصصی مجموعه مدیریت ) برای تقویت این درس بدون شک  بهترین منابع هستند. با توجه به تکرار سوالات در سال های مختلف، حل سؤالات كنكور سال های گذشته،  بسیار توصیه می شود. ( البته در مجموعه ی گزینه آخر برای دانشجویان مدیریت، کلیه ی لغات کنکورهای گذشته به داوطلب آموزش داده می شود.)

تذکر: کتاب زبان تخصصی دکتر داور ونوس در کنار نرم افزار گزینه آخر نیز گزینه ی خوبی برای مطالعه می باشد.

كسب درصد بالا با تسلط بر بانک لغت نرم افزار گزینه آخر و مطالعه كتاب‌های فوق با توجه به اظهار قبولی‌های سال‌های گذشته به راحتی ممكن است.

آیا به اطلاعات بیشتری در مورد این گروه درسی و نرم افزار گزینه آخر نیاز دارید؟ اینجا کلیک کنید

 

ریاضی عمومی و آمار و احتمال

این درس برای گرایش مدیریت مالی ضریب 3  دارد تعداد سئوالات این درس در آزمون كارشناسی ارشد 40 سئوال می‌باشد كه (معمولا) 25 سوال مربوط به ریاضی عمومی و 15 سوال مربوط به درس آمار و احتمال می باشد. اکثر دانشجویان گروه علوم انسانی از این درس به اصطلاح فرار می کنند. کتب تستی پیشنهادی ما برای این گروه درسی به تفکیک عبارتند از:

ریاضی عمومی:

ریاضی عمومی، مولف: محمودیان

* با توجه به تکرار سوالات در سال های مختلف، حل سؤالات كنكور سال های گذشته،  بسیار توصیه می شود.

آمار و احتمال :

آمار و کاربرد آن در مدیریت، آذر و مومنی

آمار و کاربرد آن در مدیریت و اقتصاد و حسابداری، محمد نژاد شورکایی

* با توجه به تکرار سوالات در سال های مختلف، حل سؤالات كنكور سال های گذشته،  بسیار توصیه می شود.

 

با مقایسه ای اجمالی بین دو درس زبان و ریاضی به جمع بندی زیر می رسیم:

ضریب درس زبان 2 و تعداد سوالات 30 می باشد. زبان جزء دروس حفظی است. دانشجویان کمی به سوالات این درس پاسخ می دهند.

ضریب درس ریاضی 3 و تعداد سوالات 40 می باشد. ریاضی جزء دروس تحلیلی است. دانشجویان از این درس به اصطلاح فراری اند.

صرف وقت بیشتر برای کدام یک منطقی تر است؟!؟!

گزینه آخر می گوید: موفقیت در این دو درس یعنی 50 درصد موفقیت در مسیر کنکور.

 

حسابداری مالی و صنعتی

مطالب این گروه درسی مربوط به دروس حسابداری مالی و حسابداری صنعتی می‌باشد و برای موفقیت در این درس لازم است داوطلبان زمان زیادی را به این درس اختصاص دهند. تعداد سئوالات این درس در آزمون 20 سئوال و با توجه به ضریب آن برای گرایش مدیریت مالی که 4 می باشد، پر واضح است که این درس بسیار مهم است. بد نیست بدانید این درس از آزمون سال 89 جزء دروس کنکوری رشته مدیریت مالی قرار گرفت و چون در کنکورهای قبلی این درس مورد آزمون قرار نمی گرفته، طراحی کم و کیف سوالات این درس قابل پیش بینی نیست. کتب معتبر این گروه درسی عبارتند از:

حسابداری مالی و صنعتی، فولادی

 

 

مدیریت مالی

تعداد سئوالات این درس در آزمون 20 سئوال و ضریب آن 4 می باشد. داشتن تسلط بر مفاهیم دروس اقتصاد و حسابداری مالی، برای فهم بهتر این درس ضروری می‌باشد. کتب معتبر این گروه درسی عبارتند از:

1- مدیریت مالی (ریموند پی نو) جلد 1و2، مترجم: علی جهانخانی و پارسائیان – انتشارات سمت

2- مدیریت مالی، مولف: رضا تهرانی – انتشارات نگاه دانش

با توجه به تکرار سوالات در سال های مختلف، حل سوالات کنکور های گذشته، بسیار توصیه می شود.

 

 

اقتصاد خرد و کلان

این درس در گرایش مدیریت مالی، دارای ضریب 3 می باشد و در آزمون کارشناسی ارشد 30 سوال از این درس مطرح می شود. طراحان سوال، در روند طرح سوالات کنکور، در این درس نکات تستی زیادی قرار می دهند. مرجع دانشگاهی معتبر این درس، " تئوری و مسائل اقتصاد خرد " دومینیک سالواتوره، ترجمه ی حمیدرضا ارباب می باشد. در بحث کنکور کارشناسی ارشد نیز، گزینه آخر منابع زیر را برای مطالعه پیشنهاد می کند:

اقتصاد خرد:

اقتصاد خرد، مولف: محسن نظری – انتشارات نگاه دانش

2000 نکته اقتصاد خرد، مولف: محسن نظری – انتشارات نگاه دانش

 

اقتصاد کلان:

اقتصاد کلان، مولف: محسن نظری – انتشارات نگاه دانش

2000 نکته اقتصاد کلان، مولف: محسن نظری – انتشارات نگاه دانش

 

مدیریت سرمایه گذاری و ریسک

تعداد سئوالات این درس در آزمون 30 سئوال و با توجه به ضریب آن برای گرایش مدیریت مالی که 4 می باشد، پر واضح است که این درس بسیار مهم است. بد نیست بدانید این درس از آزمون سال 89 جزء دروس کنکوری رشته مدیریت مالی قرار گرفت و چون در کنکورهای قبلی این درس مورد آزمون قرار نمی گرفته، طراحی کم و کیف سوالات این درس قابل پیش بینی نیست. حدود دو سوم از سوالات این گروه درسی، محاسباتی هستند و حدود یک سوم از سوالات این گروه ، به صورت تئوری و حفظی طرح می شوند. کتب معتبر این گروه درسی عبارتند از:

مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته، رضا راعی و احمد تلنگی – انتشارات سمت

مدیریت سرمایه گذاری، مولف: شارپ، مترجمین: ابوالفضل جعفری و مجید شریعت پناهی

مدیریت سرمایه گذاری، مولف: جونز چالز ، مترجم: تهرانی
 

منابع کارشناسی ارشد





تگ ها سوالات منابع کارشناسی ارشد مدیریت مالی کارشناسی ارشد مدیریت مالی

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی