پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          27 آذر 1397 - 18 December 2018


معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نفرات اول تا پانزدهم المپیاد علمی و دانشجویی بدون آزمون به دوره کارشناسی ارشد راه می یابند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرنگار مهر، دکتر احسان جمالی در مراسم تقدیر از نفرات برتر بیست و سومین دوره المپیاد علمی و دانشجویی کشور که دیروز ۲۶ آذر ۹۷ در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: اولین دوره المپیاد علمی و دانشجویی کشور در سال ۷۵ با تصویب شورای معاونان وزارت علوم برگزار شد و از آن زمان تاکنون بدون وقفه ۲۳ دوره برگزار شده است. این المپیاد در ابتدا با ۶ رشته شروع شد و اکنون ۲۳ رشته را تحت پوشش خود دارد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور افزود: سازمان سنجش موظف است این آزمون را برگزار کند. برخی از اهداف برگزاری این آزمون، شناسایی و معرفی استعدادهای برتر دانشجویان، تشویق دانشجویان به مطالعه و تحقیق، انگیزه دانشجویان برای ادامه تحصیل و ماندگاری در کشور عنوان شده است.

جمالی گفت: این المپیاد نسبت به المپیاد سال گذشته با تغییراتی مواجه بود. امسال سه رشته روانشناسی، مهندسی صنایع، رشته بین رشته ای علوم و فناوری سلول های بنیادی و مهندسی بافت با توجه به نیاز کشور به آن اضافه شد. در این دوره دانشجویان منتخب به دو روش متمرکز و غیر متمرکز برای این المپیاد انتخاب شدند. ۹۷۹ نفر در روزهای ۲۸ و ۲۹ تیر در این آزمون به رقابت پرداختند. ۳۹۶ نفر از این تعداد خانم و ۵۸۳ نفر آقا بودند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور، خاطرنشان کرد: ۷۹ نفر در مرحله نهایی از اول تا سوم توسط شورای المپیاد علمی- دانشجویی انتخاب شدند که ۱۷ مدال طلا، ۲۸ نقره و ۳۴ برنز کسب کردند. ۲۸ مدال آن مربوط به شرکت کنندگان خانم و ۵۱ مدال آن مربوط به شرکت کنندگان آقا بود.

جمالی گفت: ۲۵ دانشگاه در مرحله نهایی حداقل یک مدال داشتند که دانشگاه صنعتی شریف با ۱۴ مدال که ۳ طلا، ۸ نقره و ۳ مدال برنز بود رتبه اول، دانشگاه تهران با ۲ مدال طلا، ۵ نقره و ۷ برنز رتبه دوم و دانشگاه فردوسی مشهد با ۵ طلا، ۱ نقره، ۱ برنز رتبه سوم را کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: برای این دانشجویان از طرف وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. این افراد می توانند عضو بنیاد ملی نخبگان شده و از تسهیلات وام، شهریه، مسکن و وام ازدواج آن استفاده کنند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: همچنین وزارت علوم نیز تسهیلاتی به این افراد ارائه می دهد که رتبه های اول تا پانزدهم المپیاد علمی و دانشجویی بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد در این دوره پذیرش می شوند و اگر فارغ التحصیل نشده باشند این امتیاز برای سال آینده آنها محفوظ است.

جمالی افزود: اگر این دانشجویان دانشجوی دکتری باشند در رتبه های اول تا پانزدهم می توانند از امتیازات مرحله مصاحبه استفاده کنند.

به گفته معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور، برنامه ریزی های برای بیست و چهارمین المپیاد علمی و دانشجویی کشور آغاز شده است و مناطق ده گانه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت المپیاد منطقه ای را برگزار می کنند و مرحله نهایی آن اواخر تیر ۹۸ برگزار می‌شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی