پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          19 تیر 1398 - 10 July 2019


دانشگاه های داخل کشور در مقطع کارشناسی ارشد ۹ دوره مشترک با دانشگاه های خارجی در رشته های مختلف برگزار می کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ از روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه ۹۸ آغاز می‌شود و داوطلبان تا یکشنبه ۲۳ تیر فرصت دارند ۱۰۰ کدرشته محل انتخابی خود را در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت کنند.

داوطلبان متقاضی کد رشته محل‌های تحصیلی دوره‌های مشترک دانشگاه‌های داخل کشور با دانشگاه‌های خارجی ملزم به پرداخت شهریه هستند و درباره میزان شهریه باید به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو مراجعه کنند.

برای سال تحصیلی آینده ۱۰ دوره مشترک میان دانشگاه‌های ایرانی با دانشگاه‌های خارجی برگزار می‌شود.

جدول دوره‌های مشترک در مقطع کارشناسی ارشد

پذیرش دانشجو در دوره‌های مشترک دانشگاه اصفهان با دانشگاه لبنان به صورت نیمه متمرکز و از طریق مصاحبه انجام می‌شود و آشنایی کافی با زبان عربی ضروری است. رساله دانشجویان به
زبان عربی در پایان تحصیلات در دانشگاه اصفهان و به صورت مشترک با اساتید دانشگاه لبنان تدوین خواهد شد.

هزینه‌های مسافرت، بیمه، ویزا و تحصیل در لبنان به عهده دانشجویان خواهد بود. دانشگاه لبنان برای ترم ۲ خوابگاه دانشجویی در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد.

برای پذیرش در دوره مشترک با دانشگاه کیم یانگ کره جنوبی نیز پذیرش دانشجو به صورت نیمه متمرکز و از طریق مصاحبه در دانشگاه اصفهان انجام خواهد گرفت و آشنایی کافی با زبان انگلیسی ضروری است و دانش زبان داوطلبین در مصاحبه سنجیده خواهد شد.

شهریه هر ترم تحصیل در دانشگاه کیم یانگ ۵۰۰۰ دلار (با احتساب هزینه اسکان و غذا) است که به دانشجویان اعزامی از دانشگاه اصفهان ۳۰ درصد تخفیف داده می‌شود. بسته به میزان تسلط به زبان انگلیسی و همکاری در پروژه‌های بازی سازی استادان دانشگاه کیم یانگ، این مبلغ تا یک هزار دلار کاهش می‌یابد.

برای دوره مشترک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بر اساس توافق انجام شده بین دانشگاه تهران و دانشگاه ایندیانا-پردو واقع در شهر ایندیاناپولیس کشور آمریکا ۱۰ نفر در رشته مهندسی مکانیک (گرایش تبدیل انرژی) برای تحصیل در این دوره پذیرفته خواهند شد.

پذیرش دانشجو در این دوره به صورت نیمه متمرکز (معرفی سه برابر ظرفیت هر رشته از سوی سازمان سنجش از میان متقاضیان دارای معدل کل ۱۴ یا بالاتر در مقطع کارشناسی، و انجام مصاحبه حضوری توسط دانشگاه تهران خواهد بود.

در مدت تحصیل دانشجویان در ایران، دروس به زبان انگلیسی ارائه خواهند شد. در پایان سال اول تحصیل دانشجویان به شرط گذراندن حداقل ۱۲ واحد درسی و احراز حداقل نمره ۱۴ از ۲۰ در هر درس و کسب حداقل نمره ۷۹ در آزمون تافل (IBT) یا حداقل نمره ۶.۵ در آزمون IELTS مجوز رفتن به دانشگاه ایندیانا-پردو را دریافت خواهند کرد.

تعریف، راهنمایی و ارزیابی پروژه کارشناسی ارشد دانشجویان این دوره‌ها به صورت مشترک توسط اساتید دو دانشگاه انجام خواهد گرفت و دانشجویان پس از اتمام تحصیل در دانشگاه ایندیانا-پردو، موظف به بازگشت به ایران و تکمیل مراحل فراغت از تحصیل در دانشگاه تهران هستند.

هزینه دوره در مدتی که دانشجویان در داخل کشور مشغول به تحصیل هستند به صورت ریالی و معادل شهریه دانشجویان پردیس‌های خودگردان دانشگاه تهران و هزینه دوره در مدت تحصیل در دانشگاه ایندیانا-پردو توسط آن دانشگاه به صورت دلاری دریافت خواهد شد.

دانشجویان این دوره که شرایط عزیمت به آمریکا را احراز کرده باشند از ۲۵ درصد تخفیف در شهریه عادی دانشجویان بین المللی آن دانشگاه برخوردار خواهند شد.

پذیرش دانشجو در دوره مشترک با دانشگاه لوند سوئد به صورت نیمه متمرکز (سه برابر ظرفیت) و مصاحبه خواهد بود.

شرایط پذیرش دانشجوی مشترک در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به صورت نیمه متمرکز و از طریق مصاحبه انجام خواهد گرفت. کلاس‌ها در طول دوره در ایران غالباً به زبان انگلیسی و در کشور میزبان کاملاً به زبان انگلیسی خواهد بود.

هزینه تحصیل در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به صورت ریالی و هزینه تحصیل در دانشگاه خارجی بر حسب ارز تعیین شده و مطابق قوانین و مقررات دریافت خواهد شد.

پذیرش دانشجوی دوره مشترک مطالعات منطقه‌ای و زبانشناسی همگانی در مقطع کارشناسی ارشد با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه دولتی زبان شناسی مسکو کشور روسیه نیز با معرفی پنج برابر ظرفیت هر رشته از سوی سازمان سنجش آموزش کشور از میان متقاضیان و انجام مصاحبه حضوری توسط دانشگاه خواهد بود.

دانشجویان پذیرفته شده، ترم‌های اول و چهارم را در دانشگاه کشور خودشان و ترم دوم و سوم یک ترم در دانشگاه علامه طباطبایی و یک ترم در دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو تحصیل می‌کنند.

زبان اجرای دوره انگلیسی است. پرداخت هزینه یک بار بلیط رفت و برگشت به دانشجویان ایرانی در کل دوره برعهده دانشگاه است، کلیه هزینه‌های مربوط به حضور در کشور روسیه به غیر از اقامت و دو وعده غذای روزانه بر عهده دانشجو است. اقامت دانشجویان ایرانی مهمان برای یک ترم از طرف دانشگاه ملی زبان شناسی مسکو به صورت رایگان تأمین خواهد شد

شرایط مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز قبولی در این دوره منوط به گذراندن مصاحبه تخصصی و علمی و دارا بودن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۵.۵ یا مدرک تافل با حداقل نمره ۶۵ و یا مدرک آزمون تخصصی زبان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری MSRT با حداقل نمره ۶۵ است.

دانشگاه گیلان برای رشته نانوفناوری گرایش نانو مواد، مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی و مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی، تا دو نفر از دانشجویان واجد شرایط (از مجموع روزانه و نوبت دوم) با نظر دانشکده، به دوره مشترک با دانشگاه انسام فرانسه اعزام می‌شوند. شرایط عمومی و اختصاصی دوره در وبگاه دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی