پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          14 بهمن 1398 - 03 February 2020


مهلت مجدد ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ و بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور از امروز ۱۴ بهمن آغاز شد و تا چهارشنبه ۱۶ بهمن ادامه دارد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، زمان مجدد برای ثبت نام داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ به منظور پذیرش دانشجو در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و پنجمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور از امروز دوشنبه ۱۴ بهمن آغاز شد.

تمامی داوطلبانی که در مهلت تعیین شده ۱۶ تا ۲۸ آذرماه ۹۸ نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ اقدام کنند می‌توانند در مهلت مجدد ۱۴ تا ۱۶ بهمن ۹۸ منحصراً از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org در این خصوص اقدام کنند. همچنین افرادی که ثبت نام کرده‌اند می‌توانند نسبت به ویرایش اقدام کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند ضمن مطالعه اطلاعیه ۲۵ آذر ۹۸ مربوط به اصلاحیه دفترچه راهنمای ثبت نام و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنما)، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط) متقاضی ثبت‌نام در این آزمون شوند.

مراحلی که داوطلب باید برای ثبت نام اقدام کند شامل مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱)، تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام است.

هزینه آزمون، رشته دوم و علاقمندی به پیام نور و غیرانتفاعی

پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۴۵۰ هزار ریال (۴۵ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

با توجه به اینکه مقرر شده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۶ هزار ریال (۶۰۰ تومان) به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

داوطلبانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول‌) علاقه‌مند به شرکت در رشته امتحانی دوم هستند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج کنند. این دسته از داوطلبان باید برای رشته امتحانی دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر، به مبلغ ۴۵۰ هزار ریال (۴۵ هزار تومان) علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۳۸ هزار ریال (۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان) دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی به دوره‌های مذکور، اقدام کنند.

به داوطلبان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل کرده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد کنند.

داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت کنند زیرا در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون، قبولی وی لغو و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون

براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه ۹۹ برگزار خواهد شد و داوطلبان لازم است از روز دوشنبه ۲۵ فروردین ۹۹ تا روز چهارشنبه ۲۷ فروردین ۹۹ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

محل آزمون داوطلبان براساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند ۳۶ تقاضانامه تعیین می‌شود و داوطلبان باید با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج کد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت‌نام اقدام کنند.

برگزاری المپیاد علمی- دانشجویی کشور

داوطلبان علاقه‌مند می‌توانند همزمان با برگزاری امتحانات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹، در اولین مرحله دوره بیست و پنجمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون شرکت کنند.

نحوه انتخاب رشته و پذیرش ارشد ۹۹

کارنامه اعلام نتایج اولیه تمامی داوطلبان این آزمون، از سوی سازمان سنجش براساس برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد. تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند، می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، که در زمان مقتضی منتشر خواهد شد، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

سایر موارد در خصوص سنجش و پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، مطابق قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

تذکرات مهم درباره درج معدل و الصاق عکس

هر ساله تعدادی قابل توجهی از داوطلبان در درج معدل خود در زمان ثبت‌نام دقت لازم را بعمل نیاورده و پس از قبولی در دانشگاه به دلیل مغایرت معدل قبولی آنها لغو شده و باعث سردرگمی آنها می‌شود.

به داوطلبان اکیداً توصیه می‌شود در درج معدل خود دقت لازم را بعمل آورند و حتی اگر ثبت‌نام آنها توسط خودشان انجام نمی‌پذیرد با مشاهده پرینت تقاضانامه نسبت به کنترل دقیق موارد درج شده در آن اقدام کرده و در مراحل بعدی که امکان ویرایش اطلاعات برای آنها وجود دارد نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.

با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون‌های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت نام آنان از سوی دیگران انجام می‌شود رخ داده است، تاکید می‌شود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی خود دقت کنند تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس داوطلب ارسال نشود.

در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

به گزارش مهر، در مرحله اول ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ تعداد ۴۸۱ هزار و ۸۲ داوطلب ثبت نام کرده‌اند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی