پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          07 تیر 1400 - 28 June 2021


معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیر گفت:اگر دانشجویان ارشد برای فرصت مطالعاتی خود نیاز به معافیت تحصیلی داتشه باشند، به همان مدت با نظام وظیفه رایزنی خواهیم کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، چند روز گذشته جلسه ای بین اعضای شورای صنفی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با معاون آموزشی دانشگاه پیرامون برخی مشکلات آموزشی و درخواست های دانشجویان برگزار شد.

در این جلسه از سوی اعضای شورا موضوعاتی چون کمبود دروس ارائه شده؛ بالاخص دروس معارف در ترم تابستان، بی تاثیر کردن نمرات مردودی در معدل دانشجویان، درخواست قرار دادن امکان دانلود و دیدن کلاس های ضبط شده با سرعت های بالاتر در سایت آموزش مجازی دانشگاه مطرح شد.

مشکلات خوابگاهی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، شهریه بالای دانشجویان نوبت دوم و تخفیف شهریه، مهلت مطالعاتی خروج از کشور برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین پیگیری اعتراض های دانشجویان به نمرات اعلام شده در سامانه گلستان از دیگر موضوعاتی بود که معاون آموزشی دانشگاه درباره آن توضیحاتی ارائه کرد.

سعید رعیتی معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیر در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره درخواست دانشجویان مبنی بر اضافه شدن دروس عمومی بالاخص دروس معارف اسلامی در ترم تابستان گفت: طبق مصوبه وزارت علوم دانشگاه ها مجاز هستند، تا حدی از دروس عمومی را در تابستان ارائه دهند اما دانشجویان اعلام کردند این سقف در سایر دانشگاه ها رعایت نمی شود و دروس بیشتری را ارائه می کنند. بنده با مرکز آموزش های عمومی دانشگاه تماس گرفتم تا آن ها از وزارت علوم استعلام کنند که با توجه به شرایط کرونایی آیا آن ها این اجازه را می دهند که دروس بیشتری در تابستان ارائه شود یا خیر. ما منعی برای افزایش دروس عمومی در تابستان نداریم.

رعیتی همچنین درباره شهریه بالای دانشجویان نوبت دوم در این دانشگاه و اینکه دانشجویان اذعان دارند، براساس وعده دانشگاه تخفیفی برای رتبه های برتر نوبت دوم اعمال نشده است، گفت: سایر دانشگاه‌ها پردیس‌هایی دارند که می توانند مخارج خود را از آنجا تامین کنند اما دانشگاه خواجه نصیر پردیس ندارد و برای همین ما مجبور به این کار شدیم، با این حال شهریه‌ نوبت دوم دانشگاه خواجه نصیر از پردیس‌های باقی دانشگاه‌ها کمتر است.

وی ادامه داد: زمانی که شهریه تابستان سال گذشته برای نوبت دومی ها اعلام شد، دانشجویان خواهان تخفیفاتی بودند که در همین رابطه شیوه نامه ای تدوین و در هیات رئیسه دانشگاه هم تصویب شد؛ اما دانشجویان در جلسه شورای صنفی این موضوع را مطرح کردند که هنوز این شیوه نامه اجرایی نشده است. بنده به آنها این تضمین را دادم که دانشجویانی با رتبه های برتر که شامل این تخفیف می شوند را بستانکار خواهیم کرد تا در ترم های آینده از این تسهیلات استفاده کنند.

معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیر همچنین درباره اینکه دانشجویان خواستار بازنگری و رسیدگی مجدد به موضوع بی تاثیر کردن نمرات مردودی در معدل هستند، افزود: در این رابطه در حال پیگیری از دانشگاه های سطح یک هستم که آن ها درباره این موضوع چگونه عمل می کنند که البته هنوز جواب قطعی نگرفته ام. اگر در این دانشگاه ها این رویه اجرایی می شود، اصلاح خواهد شد.

رعیتی درباره معافیت نظام وظیفه دانشجویان تحصیلات تکمیلی که برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور می‌روند، گفت: معافیت نظام وظیفه برای فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری ۳ ماه تا ۶ ماه است اما برای دانشجویان ارشد، موضوع معافیت مطرح نشده است اما اگر دانشجویان ارشد این تقاضا را داشته باشند ما این قول را می دهیم که در نامه نگاری با نظام وظیفه، معافیت تحصیلی بگیریم. البته با توجه به اینکه دوره تحصیلی دانشجویان ارشد کوتاه است، خیلی به فرصت مطالعاتی نمی رسند ولی اگر متقاضی وجود داشته باشد، به همان مدت با نظام وظیفه رایزنی خواهیم کرد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی