پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          18 دی 1390 - 08 January 2012


پذیرش اتباع در کنکور دستیاری91

مرکز سنجش آموزش پزشکی، شرایط پذیرش و آموزش دستیاران غیر ایرانی برای پذیرش در سی و نهمین دوره تخصصی پزشکی بالینی را اعلام کرد بر این اساس این گروه از پذیرفته شدگان حق اشتغال به حرفه پزشکی را در جمهوری اسلامی ایران نخواهند داشت.

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر، متقاضیانی که مدرک دکتری عمومی پزشکی (M.D) خود را از یکی از دانشگاههای خارج از کشور اخذ کرده اند بر طبق ضوابط حق شرکت در آزمون پذیرش دوره های دستیاری را دارند.

مدارک داوطلبان پیش از شروع باید در کمیسیون ارزشیابی مدارک ثبت شود و پیش نیازهای مربوطه را جهت اخذ دکتری عمومی را براساس مصوبات شورایعالی ارزشیابی کامل کنند.

گذراندن 6 ماه دوره آموزش زبان فارسی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و اخذ نمره قبولی 14 در دوره مذکور و  گذراندن موفقیت آمیز دوره پیش کارورزی (انترنی) به مدت یکسال در یکی از دانشگاهها ی علوم پزشکی کشور از جمله شرایط شرکت این متقاضیان است.

شرط شرکت متقاضیان غیر ایرانی که مدرک دکتری عمومی پزشکی خود را از یکی از دانشگاههای علوم پزشکی داخل کشور اخذ کرده و یا تا پایان شهریور ماه سال مورد نظر فارغ التحصیل خواهند شد در آزمون پذیرش دستیار، ارائه معرفی نامه و مجوز ثبت نام از طرف مرکز امور دانشجویی به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی است.

قبولی دستیاران ایرانی منوط به کسب حداقل 70 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده آزاد ایرانی در رشته - محل مربوطه است.

معرفی پذیرفته شدگان در سقف 5 درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه مربوطه، مازاد بر ظرفیتی که جهت رفع نیاز کشور تعیین می شود توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی پس از طی مراحل قانونی انجام می گیرد.

ظرفیت پذیرش داوطلبان غیرایرانی در هر رشته - محل در هر سال تحصیلی حداکثر دو نفر است. این گونه از دستیاران به هیچ وجه حق درخواست انتقال به سایر دانشگاههای علوم پزشکی کشور را نخواهند داشت.

لازم است معرفی متقاضیان بر اساس دستورالعمل اجرایی سالانه توسط مرکز امور دانشجویی به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی صورت پذیرد. پرداخت شهریه و هزینه های تحصیل برعهده داوطلب است.

دستیاران غیر ایرانی که در زمره برترین ها قرار بگیرند از پرداخت شهریه معاف هستند. در واقع نفر اول پذیرفته شده هر رشته در آزمون پذیرش دستیار سال مربوطه و یک درصد رتبه برتر دانشگاهها ی علوم پزشکی طبق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی از پرداخت شهریه معاف هستند.

تأمین هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما و کلیه هزینه های شخصی شامل تغذیه ، رفت و آمد و ... دستیاران غیرایرانی بر عهده خود آنان است و چنانچه داوطلبی از طریق مقابله نامه و قراردادهای فیمابین ایران و دیگر کشورها پذیرفته شده است کلیه
هزینه های تحصیلی و شهریه آن بر عهده وزارتخانه طرف قرارداد است. چنانچه داوطلبی از طریق شورای هماهنگی پذیرش دانشجویان غیر ایرانی معرفی شود از پرداخت شهریه معاف است.

جهت دستیاران مجرد غیر ایرانی حتی الامکان و با توجه به امکانات دانشگاه خوابگاه تأمین خواهد شد. وضعیت خوابگاه در هر دانشگاه از طریق دانشگاه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. جهت تأمین خوابگاه دستیاران متأهل از طریق وزارت بهداشت و دانشگاه هیچگونه تعهدی وجود ندارد.

دستیاران غیر ایرانی متقاضی استفاده از فرصتهای مطالعاتی و سایر دوره هایی که منتهی به اخذ مدرک دانشگاهی و تخصصی نمی شود باید با رعایت شرایط ماده 1 مستقیماً از طریق دانشگاههای علوم پزشکی اقدام کنند.

پس از اعلام مراتب قبولی علمی متقاضیان غیر ایرانی پذیرفته شده در آزمون ورودی دستیاری مطابق پذیرفته شدگان داخل کشور مراتب تائید صلاحیت عمومی آنان نیز از سوی دانشگاهها جهت اطلاع اعلام خواهد شد.

دستیاران غیر ایرانی پذیرفته شده در طول دوره دستیاری از کلیه قوانین و مقررات دستیاری داخل کشور تبعیت می کنند و بعد از اتمام تحصیل خود حق اشتغال به حرفه پزشکی را در جمهوری اسلامی ایران نخواهند داشت و از آنان در بدو ورود و ثبت نام دستیاری تعهد محضری مبنی بر بازگشت به کشور متبوع بعد از اتمام دوره بجای تعهد محضری دوران دستیاری توسط مرکز امور دانشجویی اخذ خواهد شد.

پذیرفته شدگان در طول مدت حضور در ایران موظف به رعایت کلیه قوانین و احترام به ارزشهای جمهوری اسلامی ایران بوده و در صورت بروز هرگونه تخلف مطابق ضوابط با آنان برخورد خواهد شد. دبیرخانه شورای پذیرش، هماهنگی لازم را در مورد تبدیل روادید و صدور پروانه اقامت پذیرفته شدگان را تا پایان دوره دستیاری هر ساله از طریق مراجع ذیصلاح به عمل خواهد آورد و در مورد کسب اجازه ورود و خروج آنان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

در صورتیکه به تشخیص مراجع ذیصلاح، پروانه اقامت این دسته از پذیرفته شدگان لغو شود هیچگونه حقی برای آنها ایجاد نخواهد شد. دانشگاه محل تحصیل موظف است حداقل دو ماه قبل از انقضاء پروانه اقامت دانشجویی، برای دستیاران تقاضای تجدید پروانه اقامت کند.

مدارک فراغت از تحصیل پس از اتمام تحصیلات و بازگشت به کشور متبوعه برای این دسته از افراد ارسال خواهد شد. پذیرش دستیار فقط برای همان سال معتبر بوده و عدم شروع دوره توسط داوطلب در تاریخ مقرر به منزله انصراف از تحصیل تلقی شده و حقی را برای آنان ایجاد نخواهد کرد.


تگ ها پذیرش اتباع کنکور دستیاری

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی