وزير بهداشت از تعيين نحوه مدل فارغ التحصيلي علوم پزشکي خبر داد و گفت: شيوه آزمونهاي ورودي و نهايي دانشجويان علوم پزشکي مورد بازنگري قرار مي گيرد. دکتر کامران باقري لنکراني در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شوراي آموزش پزشکي و تخصصي در جلسات قبلي خود اين موضوع را به تصويب رسانده و هم اکنون گروهي مامور بازنگري نحوه آزمونهاي علوم پزشکي هستند. وي اضافه کرد: اين بازنگري شامل آزمونهاي ورودي و آزمونهاي نهايي است. وزير بهداشت گفت: هدف از بازنگري در آزمون ورودي اين است که دانشجويان قويتر وارد شوند و مطمئن باشيم که رقابت عادلانه است. وي ادامه داد: در آزمون خروجي هم هدف اين است که مطمئن باشيم فرد توانمندي لازم را براي مسئوليت آينده خود را بر عهده گرفته است. دکتر باقري لنکراني اضافه کرد: خوشبختانه هم اکنون نيز چند تغيير خوب در آزمونها داده شده که يکي از آنها تغيير آزمون شفاهي از حالت سليقه اي و نامنظم به آزمون آسکي است. وي يادآور شد: آزمون آسکي ويژگي اش اين است که مقدار زيادي يکسان سازي فضاي آزمون را براي همه افرادي که در امتحان شرکت مي کنند فراهم مي کند و در نتيجه بيش از گذشته عيني تر است و حالت سليقه اي کمتر در آن اعمال مي شود که اين مسئله قدم مهمي در آزمونهاي نهايي بود. وزير بهداشت بازنگري در منابع و به روز شدن آن را از ديگر تغييرات آزمون هاي علوم پزشکي برشمرد و به مهر گفت: توجه به نيازهاي کشور و راه حلهاي درماني کشوري و ملي نيز به منابع آزمون ها اضافه شده است که از جمله تغييرات و به روز شدن منابع محسوب مي شود. وي اضافه کرد: در بخش بازنگري در آزمون ها تاکنون گامهايي برداشته شده اما هنوز کارهاي مهمتري بايد در اين بخش انجام شود و امتحان بايد از حالت امتحان پاياني خارج و به فرآيند مستمر در طول دوره دستياري بدل شود.