پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          20 شهریور 1392 - 11 September 2013


گذراندن دوره مدیریت بیمار برای دانشجویان پزشکی


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به مهم بودن کار پزشک در جامعه، گفت: پزشک باید تمامی مسائل بیمار را در نظر بگیرد و باید دوره تحصیل دانشجویان پزشکی به گونه‌ای باشد که مدیریت بیمار را فرا بگیرند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ محمدحسن ابوالقاسمی در مراسم اختتامیه و تقدیر از نفرات برتر بیست‌وهفتمین آزمون بورد فوق تخصصی و شصتمین آزمون بورد تخصصی رعایت نکات اخلاقی از سوی پزشکان را مهمترین مسئله دانست و تصریح کرد: افرادی که در این آزمون موفق به کسب رتبه شده‌اند، برای دیگران الگو هستند و مسئولیت بالاتری را نسبت به سایرین دارند، بنابراین خواهش من از این دسته از دانشجویان این است که در جهت طبابت خود مصلحت جامعه را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه در تاریخ این مملکت طبابت زبانزد تمامی فرهیختگان بوده است،‌ گفت: مسئله طبابت در جامعه به قدری مهم است که حتی از سالیان پیش نیز شاعران کشور ما در این زمینه شعارهای گوناگونی را سرود‌ه‌اند.

ابوالقاسمی با اشاره به اهمیت یادگیری پزشکان در زمینه مدیریت بیمار، خاطرنشان کرد: متاسفانه این مسئله به علت دغدغه‌های زیاد پزشکان تا حد زیادی به فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: مدیریت بیمار باید به گونه‌ای باشد که پزشک درک درستی از بیماری فرد و روحیه فرد داشته باشد تا بتواند از طریق ارتباط گیری با بیمار تا پایان مرحله درمان با او همراه باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تصریح کرد: امید است در چنین جلساتی بتوان از تجربه اساتید استفاده و نکات اخلاقی که امروزه بیش از هرچیز نیاز جامعه است را در امر طبابت بکار برد.

وی با بیان اینکه تا کنون تلاش‌های بسیاری در مراکز آموزشی پزشکی برای افزایش علم طبابت انجام شده است، خاطرنشان کرد: هدف پزشکان باید این باشد که بتوانند بهترین روش درمان را برای بیماران بکار بگیرند و در این راستا پزشکان نیاز به مطالعه بسیاری دارند.

وی افزود: پزشکان هیچ وقت نمی‌توانند ادعا کنند که فارغ التحصیل شده‌اند، چرا که حوزه پزشکی نیازمند ساعت‌ها مطالعه و تلاش روز افزون است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت ارتباط بیمار با پزشک، تصریح کرد: اگر پزشکان در مقابل بیمار سکوت کنند و دلایل بیماری و راه‌های بهبود آن را برای بیمار به دلایل کمبود وقت و مسائل دیگر توضیح ندهند، موجب ایجاد نارضایتی‌ها از سوی بیمار می‌شود و کار خوب دکتر به چشم بیمار نمی‌آید، به همین دلیل پزشکان باید در مرحله نخست بتوانند ارتباط خوبی را با بیماران ایجاد کنند.

تگ ها دوره مدیریت بیمار گذراندن دوره مدیریت بیمار گذراندن دوره مدیریت بیمار در دانشگاه های پزشکی

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی