پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          28 شهریور 1392 - 19 September 2013


 توافق های دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ایران برای شروع سال تحصیلی


پس از رای شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر انتزاع کامل دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران، مصوبات مورد نیاز برای مسائل آموزشی، پژوهشی و خدمات درمانی دو دانشگاه منتشر شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، بر اساس نامه 18 شهریورماه 92 خطاب به روسای سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران  و چهار معاون وزیر بهداشت، مصوبات کمیته منتخب موضوع بند 2 مصوبه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی تشریح شد.

در این صورت جلسه تاکید شده است بر اساس دستور وزیر بهداشت که در 6 محور مستقل و 19 بند آمده است، باید سعی شود در شروع سال تحصیلی توام با آرامش و پرهیز از هر گونه تنش در سطح دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران با فراهم آوری حداکثر تفاهم و هماهنگی در استفاده از فضاها و امکانات آموزشی است، مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

بر اساس صورت جلسه مصوبه 13 شهریورماه که اعضای کمیته از جمله دکتر منصوری رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر اعتمادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر ابوالقاسمی رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر عین اللهی معاون آموزشی، دکتر امامی رضوی معاون درمان، دکتر حسنی معاون وقت توسعه، دکتر قانعی معاون تحقیقات و فناوری در آن حضور داشتند توافقات کلی دو دانشگاه به تصویب رسید.

توافقات کلی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی ایران

1. در مواردی که کلاس نظری دروس برای دانشجویان ورودی سال 89 و قبل از ادغام که با کد رشته محل دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران باقی مانده باشد، دانشکده ها می توانند با هماهنگی طرفین کلاس مشترک برگزار کنند.

2. دانشجویان ورودی سال تحصیلی 91 -90 و 92- 91 که با کد رشته محل دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شده اند، به عنوان دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران تلقی می شوند و مدرک آنان در پایان دوره آموزش توسط این دانشگاه صادر خواهد شد. این دانشجویان در صورت تمایل و با موافقت  دانشگاه علوم پزشکی تهران ، می توانند طبق مقررات به صورت میهمان در دانشگاه علوم پزشکی ایران و یا سایر دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند.

3. آموزش و مدیریت دانشجویان ورودی سال تحصیلی 93 - 92 که با کد رشته محل دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران و به تفکیک پذیرفته شده اند، به صورت مستقل و با مسئولیت هر این دانشگاه ها پیگیری خواهد شد.

4. در مورد موضوعات مربوط به دانشکده های مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، فناوری های نوین، علوم رفتاری و اعصاب و شعبه بین الملل بر اساس توافقات حاصل در بندهای مربوط به دانشکده ها اقدام خواهد شد. در صورت بروز اختلاف بر اساس شورایی که حسب موافقت روسای دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران اتخاذ تصمیم خواهد شد.

5. در خصوص دانشکده تغذیه مقرر شد، حداکثر تا پایان ترم اول سال تحصیلی 93 - 92 در محل فعلی دانشگاه علوم پزشکی ایران کلاس و امکانات آموزشی تامین شود.

6. کلیه امکانات، فضاها، تجهیزات و همچنین اعضای هیات علمی و کارکنان که در سال 1389 متعلق دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران بوده ، پس از طی مراحل اداری و ابلاغ وزیر مجددا تحویل دانشگاه مربوط خواهد شد.

موضوعات مربوط به دانشکده های پزشکی

1. کلیه دانشجویان پزشکی که در سال 91 و 90 با کد رشته محل دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفته شده اند، در دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه تحصیل خواهند داد و دانشگاه علوم پزشکی ایران موظف به همکاری در تامین شرایط و امکانات مورد نیاز از قبیل مساعدت در فضای کلاسی و آزمایشگاهی ، همکاری اعضای هیات علمی و رده های کارشناسی است. در صورت تمایل روسای دانشکده ها می توانند در خصوص تامین شرایط و امکانات تفاهم نامه مبادله کنند.

2. در خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران تخصصی و فوق تخصصی دانشکده های پزشکی مقرر شد ، در هفته آینده با ملحق شدن معاونین پژوهشی تصمیم گیری شود.

موضوعات مربوط به دانشکده های پیراپزشکی

1. دانشجویان ورودی قبل از سال 89 و ورودی سال 92 که با کد رشته محل دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران به صورت مستقل پذیرش شده اند، به تفکیک و به صورت مستقل توسط هر یک از دانشکده ها مدیریت خواهند شد. حسب مورد دانشکده ها می توانند با هماهنگی طرفین ، کلاس مشترک برای دروس نظری برگزار کنند.

2. با توجه به بعد مسافت و بنا به برنامه ریزی های صورت گرفته توسط دانشکده ها ، برای آموزش دروس تربیت بدنی و معارف اسلامی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران استفاده خواهد شد.

3. دانشکده ها برنامه تفکیک فضای اداری را به نحوی طراحی و پیش بینی کنند که بر اساس برنامه ریزی دانشکده پیراپزشکی ایران از این فضاها استفاده شود. استفاده از فضاهای آموزشی بر اساس برنامه آموزشی تنظیم شده برای ترم آتی که مورد توافق مشترک دو دانشکده است انجام خواهد شد. مدیریت هر یک از دانشکده ها مستقل و در یک فضا (فضای فعلی دانشکده پیراپزشکی) مستقر خواهد بود.

4. برنامه عملیاتی جابجایی توسط روسای دانشکده ها تهیه و امضا خواهد شد و در اولین فرصت پس از تامین و تجهیز فضاهایی اختصاصی دانشکده پیراپزشکی تهران جابجایی نهایی حداکثر تا پایان نیمسال اول صورت خواهد گرفت.

موضوعات مربوط به دانشکده های توانبخشی

1. دانشجویان ورودی قبل از سال 89 و ورودی سال 92 که با کد رشته محل دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران به صورت مستقل پذیرش شده اند، به تفکیک و به صورت مستقل توسط هر یک از دانشکده ها مدیریت خواهند شد. با توجه به توافقات صورت گرفته توسط دانشکده ها کلیه کلاس ها در ترم آتی به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

2. در مورد دانشجویانی که با کد رشته محل دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرش شده اند و فقط دانشگاه علوم پزشکی ایران مجوز آن را دارد. این دانشجویان در واحدهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ادامه تحصیل داده و در پایان دوره آموزش پس از اخذ مجوز از شورای گسترش مدرک تحصیلی این دانشجویان توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران صادر خواهد شد.

3. استفاده از فضاهای آموزشی بر اساس برنامه آموزشی تنظیم شده برای ترم آتی که مورد توافق مشترک دو دانشکده است انجام خواهد شد. مدیریت هر یک از دانشکده ها مستقل و در یک فضا (فضای فعلی دانشکده توانخبشی) مستقر خواهد بود.

4. برنامه عملیاتی جابجایی توسط روسای دانشکده ها تهیه و امضا خواهد شد و در اولین فرصت پس از تامین و تجهیز فضاهایی اختصاصی دانشکده توانبخشی تهران جابجایی نهایی حداکثر تا پایان نیمسال اول صورت خواهد گرفت.

موضوعات مربوط به دانشکده های پرستاری

مقرر شد جلسه ای به منظور ارایه راه حل های عینی و عملیاتی انتزاع با حضور مسئولین دو دانشکده با محوریت تدوین برنامه آموزشی ترم جدید برگزار شود.

موضوعات مربوط به دانشکده های بهداشت

1. دانشجویان ورودی قبل از سال 89 و ورودی سال 92 که با کد رشته محل دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران به صورت مستقل پذیرش شده اند، به تفکیک و به صورت مستقل توسط هر یک از دانشکده ها مدیریت خواهند شد. با توجه به توافقات صورت گرفته توسط دانشکده ها کلیه کلاس ها در ترم آتی به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

2. در خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی مقرر شد ، در هفته آینده با ملحق شدن معاونین پژوهشی تصمیم گیری شود.


تگ ها دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی در شروع سال تحصیلی

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی