پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          01 مهر 1392 - 23 September 2013


مسیر پزشکان عمومی برای دستیابی به تخصص طب سنتی

رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حدود 300 دانشجوی دوره تخصصی طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول تحصیل هستند که با گذشتن از آزمون‌های سخت اولیه وارد این مرحله شده‌اند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر محمدرضا شمس اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به پذیرش دانشجوی طب سنتی در این دانشگاه از سال 86، گفت: طی مذاکراتی که با دانشگاه شاهد و شهید بهشتی انجام شده بود، مقرر شد که همه دانشجویانی که در این مراکز ثبت‌نام می کنند در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران مشغول به تحصیل شوند، به همین منوال بعد هم که دانشکده‌های دیگری در سراسر کشور تاسیس شد به علت نبود منابع کافی و امکانات آموزشی مناسب و همچنین تعداد اندک استادان این اتفاق افتاد و تمامی دانشجویان این رشته در دانشکده طب سنتی این دانشگاه تحصیل کردند.

وی ادامه داد: به تدریج با فارغ‌التحصیل شدن این دانشجویان و بازگشت آنها به دانشگاه‌های خود همچون شاهد، شهید بهشتی و دانشگاه یزد این مراکز مشغول ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی شدند و هم اکنون به توفیقات خوبی در این زمینه دست یافته‌اند.

شمس اردکانی با اشاره به اینکه حدود 300 دانشجوی دوره تخصصی طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: تاکنون حدود 50 فارغ‌التحصیل از دانشکده‌های مختلف طب سنتی داریم.

وی افزود: افرادی که وارد دوره‌های تخصصی طب سنتی می‌شوند همگی پزشکان عمومی هستند که موفق به عبور از سد آزمون کتبی و شفاهی اولیه ورودی به این رشته شده‌اند، بنابراین پذیرش آنها نسبتا سخت است و فارغ‌التحصیلان برجسته انتخاب می‌شوند. همچنین این افراد در طول دوران تحصیل نیز با مشقاتی برای آشنایی با مسائل مختلف آموزشی، پژوهشی و خدماتی روبرو هستند. بنابراین از آنجایی که آنان از قبل پزشک بوده‌اند و مجوز طبابت دارند، می‌توانند با استفاده از مبانی طب سنتی این کار را انجام دهند.

رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان گفت: به رغم اینکه ساعات پذیرش مراکز طب سنتی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی محدود است و کلینیک‌های دیگری نیز غیر از آنها مشغول ارائه خدمات در این زمینه هستند، اما استقبال مردم از این شیوه درمانی تا کنون بسیار خوب بوده است. به گونه‌ای که گاهی مواقع وقت‌های طولانی و حتی چندماهه برای دسترسی به خدمات طب سنتی مشاهده می‌شود و ما امیدواریم بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم در این زمینه باشیم.

تگ ها دستیابی به تخصص طب سنتی چگونگی دستیابی به تخصص طب سنتی طب سنتی

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی