پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          13 آبان 1392 - 04 November 2013


 واگذاری روند درمان دانش‌آموزان شین‌آباد به دانشگاه علوم پزشکی ایران

ادامه درمان دانش‌آموزان مصدوم حادثه آتش‌سوزی دبستان انقلاب اسلامی روستای شین‌آباد پیرانشهر که به گفته خانواده آنها دچار اختلال شده بود از سوی وزارت بهداشت سروسامان یافته و به دانشگاه علوم پزشکی ایران واگذار شده است.

برای ‌ 13دانش‌آموز دختر دبستان شین‌آباد که بر اثر آتش‌گرفتن بخاری غیراستاندارد کلاس‌شان در آذر سال 91چهره معصوم و کودکانه خود را از دست داده‌اند و ماه‌هاست که با امید درمان، رنج زخم‌های بدن‌شان را تحمل می‌کنند، برنامه درمان تدوین شده است تا هر چه زودتر به جامعه و نزد همسالان خود بازگردند.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت در این‌باره به همشهری گفت: تابستان امسال هیأت دولت مصوبه‌ای داشت که براساس آن 3وزارتخانه آموزش و پرورش، بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول پیگیری روند درمانی دانش‌آموزان مصدوم شین‌آبادی شدند. وزارت بهداشت نیز موظف شد پروسه درمانی این دانش‌آموزان را تدوین کند. به گفته دکتر محمودرضا محقق چون درمان 13دانش‌آموز مصدوم شین‌آبادی به‌طور پراکنده انجام می‌شد مسئولان وزارت بهداشت تصمیم گرفتند که ادامه درمان براساس ‌ استاندارد و معیارهای علمی انجام شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون این بیماران مراحل حاد سوختگی را پشت سر گذاشته‌اند و فقط نیاز به جراحی‌های ترمیمی دارند، افزود: ادامه روند درمان دانش‌آموزان مصدوم شین‌آبادی از ابتدا تا پایان به یکی از گروه‌های جراحی ترمیمی دانشگاه علوم پزشکی ایران واگذار شده است. محقق با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت خود را موظف می‌داند تا باکیفیت‌ترین خدمت را به این دانش‌آموزان ارائه دهد، گفت:‌ این دانش‌آموزان به گروه مربوطه معرفی شده‌اند و گروه جراحی ترمیمی برای هر یک از مصدومان پرونده پزشکی تشکیل داده و با عکسبرداری از هر کدام برای آنها پلان و برنامه درمانی تدوین کرده است.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برای اجرای این برنامه نیاز به یک مرکز درمانی بود، اظهار کرد: پس از تفاهم با این گروه یکی از بیمارستان‌هایی که از نظر هتلینگ بیمارستانی وضعیت مناسبی داشته باشد و بتواند سرویس مطلوبی ارائه کند انتخاب شد. وی در پاسخ به اینکه عنوان شده مسئولان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت با حضور در بیمارستان ساسان به خانواده‌های دانش‌آموزان مصدوم شین‌آبادی گفته‌اند به‌علت ناتوانی دولت از پرداخت هزینه سنگین بیمارستان باید دانش‌‌آموزان به بیمارستان دیگری منتقل شوند، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و هیچ مسئولی از وزارت بهداشت چنین صحبتی با خانواده دانش‌آموزان شین‌‌آبادی نکرده است.

محقق با بیان اینکه برخی دانش‌آموزان شین‌آبادی ممکن است نیاز به چند عمل جراحی ترمیمی داشته باشند گفت: اعمال جراحی هزینه‌های سنگینی دارد که برای دانش‌آموزان مصدوم شین‌آبادی به‌صورت رایگان و در یک بازه زمانی7-6ساله انجام می‌شود. از سوی دیگر معاون سلامت وزارت آموزش و پرورش از تدوین طرح درمانی ویژه دانش‌آموزان شین‌آبادی با همکاری استادان و متخصصان مجرب خبر داد و گفت: از این پس درمان دانش‌آموزان حادثه‌دیده به‌صورت متمرکز در بیمارستان محب انجام می‌شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از:
محمد چینیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: براساس آخرین تصمیمی که برای دانش‌آموزان شین‌آبادی اتخاذ شده، مقرر شد این دانش‌آموزان به‌صورتی کلی مورد معاینه قرار بگیرند و براساس طرح درمانی ویژه که برای آنها نوشته شده، تیم مجرب پزشکی تشکیل شود و درمان آنها ادامه یابد.وی افزود: به پیشنهاد وزارت بهداشت، بیمارستان محب به‌عنوان بیمارستان مرکز درمان و جراحی دانش‌آموزان شین‌آبادی انتخاب شده، چرا که وزارت بهداشت معتقد بود جراحی و درمان این دانش‌آموزان باید در یک مرکز تخصصی با تمام تجهیزات و غیرآموزشی صورت گیرد.

تگ ها درمان دانش‌آموزان شین‌آباد روند درمان دانش آموزان شین آباد سوختگی دانش آموزان شین آبادی

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی