پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          04 آذر 1392 - 25 November 2013


تحصیل 7 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی و نوبت‌دهی به‌روز برای جراحی قلب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ظرفیت عادی دانشگاه‌های استان در رشته‌های پزشکی 3 هزار و 500 نفر در سال 84 بود اما در حال حاضر 7 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال تحصیل هستند.




به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از : محمد حسین سرمست امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: سبک زندگی ماشینی و غربی باعث افزایش بار درمان می‌شود و اگر فرهنگ مردم در بحث بهداشت، تغذیه مناسب و تحرک تغییر یابد شاهد کاهش میزان بیماری‌های قلبی عروقی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در ارتباط با پرسنل فعال در بخش بهداشت و درمان با سه مشکل مواجه بودیم تصریح کرد: مشکل اول درخواست مهاجرت نیروی‌های توانمند بومی از استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: مشکل بعدی نیز درخواست خروج نیروهای غیر بومی است که در گذشته به کار گرفته شده‌اند.

وی مشکل سوم را اینگونه بیان کرد: پرسنل بخش بهداشت و درمان از سال 74 حق مسکن و اضافه کارهای خود را دریافت نکرده بودند که در این مدت تلاش کردیم برای ایجاد رضایتمندی در پرسنل و جلوگیری از مهاجرت مطالبات آن‌ها را پرداخت کنیم.

سرمست اضافه کرد: در سال 88 در حدود 500 میلیون تومان برای حق مسکن و اضافه کار پرسنل خرج کردیم و الان در این زمینه بدهی نداریم و در پرداخت حق پرسنلی از همه استان‌ها به روز‌تر هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اهواز یکی از آرام‌ترین فضای اداری را دارد اذعان کرد: علاوه بر تامین رفاه پرسنل تلاش کردیم در استخدامی‌ها از نیروهای بومی استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در خوزستان سالانه به 100 پرستار نیاز داریم عنوان کرد: در گذشته سالانه بین 30 تا 40 پرستارتربیت می‌کردیم و مجبور بودیم از نیرو‌های غیر بومی استفاده کنیم اما در حال حاضر با گسترده شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی در شهرستان‌های مختلف استان و بالا رفتن ظرفیت قبولی در کنکور این مشکل مرتفع شده است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه بهبهان از سال 73 تا 87 یک آموزشگاهی بود که تنها دو رشته شبانه داشت اما حال با تجهیز کردن و ایجاد امکانات، پنج رشته روزانه وارد این دانشگاه شده است.

سرمست به دانشگاه دزفول اشاره کرد و گفت: دانشگاه دزفول از سال 73 تا 78 دانشجوی پزشکی می‌گرفت اما چون به امکانات مجهز نبود دانشجو‌ها به اهواز فرستاده می‌شدند اما در حال حاضر با تجهیز امکانات در رشته‌های پزشکی، هوشبری و علوم آزمایشگاه دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: دانشگاه دزفول در حال حاضر نزدیک به یک‌هزار دانشجو دارد که 50 تا 60 درصد آنها بومی خوزستان هستند.

وی به پذیرش 280 دانشجو در دانشگاه شوش‌تر اشاره کرد و گفت: اکثر دانشجویان این دانشگاه به دلیل اینکه اعلام کرده بودیم که خوابگاه نداریم بومی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به جداسازی دانشگاه‌های پزشکی چند شهر از دانشگاه علوم پزشکی اهواز اشاره و اذعان کرد: شهرهایی چون آبادان، دزفول، بهبهان شوش‌تر را که توانمند و دارای امکانات بودند جدا کردیم.

وی این کار را در گرفتن بودجه بیشتر از وزرات بهداشت موثر دانست و اظهار کرد: وقتی بخواهند پولی را در وزارتخانه تقسیم کنند به جای اینکه به یک دانشگاه بودجه بدهند به چهار دانشگاه می‌دهند.

سرمست با بیان اینکه دانشگاه بین‌الملل آبادان سالانه 100 نفر دکترای حرفه‌ای تربیت می‌کند عنوان کرد: 70 تا 80 درصد دانشجویان این دانشگاه بومی خوزستان هستند که در آینده وارد بازار کار می‌شوند.

وی ادامه داد: افرادی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته پزشکی هستند اما رتبه کنکور آنها بالا است و نمی‌توانند در دانشگاه سراسری‌ای رشته را انتخاب کنند به جای اینکه به دانشگاه‌های مالزی و اوکراین بروند می‌توانند در دانشگاه بین‌الملل اروند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطر نشان کرد: ظرفیت عادی دانشگاه‌های استان در رشته‌های پزشکی 3 هزار و 500 نفر در سال 84 بود اما در حال حاضر تنها 7 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های همه استان‌ها دانشجویان بومی می‌پذیرفتند عنوان کرد: به دلیل بومی گزینی استان‌های دیگر دانش‌آموزان خوزستانی شانس قبولی کمتری داشتند در نتیجه با بالا بردن ظرفیت دانشگاه‌های خوزستان و بومی گزینی شانس قبولی دانش آموزان خوزستانی بالا رفت.

سرمست به رونق بخش خصوصی در درمان اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه تلاش کردیم بخش خصوصی را پا برجا بماند بخش دولتی را هم تقویت کردیم.

وی بیان کرد: در گذشته نوبت‌های جراحی قلب شش ماهه بود و خیلی‌ها مجبور بودند با هزینه‌های گزاف برای درمان به تهران بروند اما در حال حاضر نوبت‌های جراحی قلب به روز و با کمترین هزینه در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه در دو سال گذشته در بحث دارو کارهای زیادی انجام شده است تصریح کرد: آرام‌ترین وضعیت دارویی را در بحران تحریم، خوزستان داشت و اجازه ندادیم کمبود واضحی در استان به وجود آید.

وی با بیان اینکه بیشترین کمبود‌ها از نظر مالی در بحث دارو است عنوان کرد: در زمانی که به عنوان ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشغول به خدمات شدم 16 میلیارد تومان بدهی دارویی داشتیم و شرکت‌های دارویی ما را تحریم کرده بودند تا پول ان‌ها را بدهیم.

سرمست اضافه کرد: برای حل این مسئله یک سامانه دارویی راه انداختیم و رابطه میان شرکت‌ها و شبکه‌های دارویی را از بین بردیم و تضمین کردیم که بدهی شرکت‌ها را بدهیم که خوشبختانه این کار هم انجام شد.

وی در زمینه شایعه ورود داروهای تقلبی به خوزستان بیان کرد: هیچ داروی تقلبی وارد استان نشده است و داروها را مستقیما از وزارتخانه دریافت می‌کنیم.

تگ ها تحصیل 7 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی آمار تحصیل دانشجویان پزشکی کشور آمار تحصیل دانشجویان پزشکی

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی