پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          01 بهمن 1392 - 21 January 2014


شرایط واگذاری آزمون های تخصصی به نظام پزشکی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

واگذاری آزمون‌های تخصصی به نظام پزشکی مشکل‌ساز است

یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه واگذاری برگزاری آزمون‌های تخصصی پزشکان به سازمان نظام پزشکی، طرح خامی است و نیازمند بررسی‌های گسترده‌ای است، گفت:‌ واگذاری این آزمون‌ها به یک سازمان غیردولتی با مسائل و مشکلات خاصی مواجه است.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از:
دکتر حائری در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه پیشنهاد واگذاری آزمون‌های تخصصی به سازمان نظام پزشکی طرح مورد بحثی است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد در حال حاضر هیچ الگوی امکان‌پذیری برای این امر وجود ندارد. زیرا در مرحله اول باید بررسی شود ضوابط آن به چه صورت است و در این زمینه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد. همچنین در طرح‌ریزی این الگو لازم است ضوابط، شرایط برگزاری آزمون تخصصی، مبانی آموزشی و همچنین دانشجویان که استفاده‌کننده نهایی این آزمون هستند در نظر گرفته شود.

وی در مورد امکان تامین امنیت آزمون‌های تخصصی در صورت واگذاری برگزاری این آزمون‌ها به سازمان نظام پزشکی به عنوان یک نهاد غیردولتی، خاطر نشان کرد: درباره امنیت این آزمون‌ها تابحال وزارت بهداشت به خوبی عمل کرده است و به جز چند مورد استثنایی، هیچ مشکلی در امنیت این سؤالات به وجود نیامده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در صورت واگذاری برگزاری آزمون‌های تخصصی پزشکی به سازمان نظام پزشکی، لازم است نحوه تامین امنیت و نظارت بر برگزاری آزمون نیز از جهات مختلف بررسی شود که این امر به بحث و گفت‌وگو نیاز دارد.

حائری همچنین درباره محتوای آموزشی آزمون‌های تخصصی، خاطرنشان کرد: در صورتی که این آزمون‌ها به سازمان نظام پزشکی واگذار شود، تفاوت چندانی از لحاظ علمی و سطح سؤالات در آزمون به وجود نخواهد آمد. زیرا در حال حاضر نظام بهداشت و درمان در ایران، نظام ادغام شده‌ای است و در طراحی سؤالات آزمون‌ها درواقع همان کارشناسان و پزشکان عضو سازمان نظام پزشکی مداخله دارند.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌هایی که وزارت بهداشت متولی امر برگزاری آزمون‌های تخصصی پزشکی بوده است، راهکارهای حفظ امنیت این آزمون‌ها و همچنین سطح علمی آن را امتحان کرده است، تصریح کرد: در نهایت وزارت بهداشت به طور کلی در برگزاری آزمون‌های تخصصی پزشکی موفق عمل کرده است و اساتید، اعضای هیات علمی و همچنین دانشجویان از نحوه برگزاری این آزمون‌ها به طور کلی رضایت داشتند.

حائری با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی یک سازمان غیردولتی و صنفی به حساب می‌آید، افزود: این سازمان درواقع یک NGO‌ است و از طرف دیگر آزمون‌های تخصصی و برگزاری آن به مسائل آموزشی مربوط می‌شود و واگذاری این امر به یک سازمان غیردولتی، مسائل و مشکلات خاصی به دنبال دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه واگذاری آزمون‌های تخصصی پزشکی به سازمان نظام پزشکی به فراهم آوردن شرایط و ضوابط انضباطی خاصی نیازمند است، گفت: تنها در صورت به وجود آوردن این شرایط مطلوب، واگذاری آزمون‌های تخصصی به سازمان نظام پزشکی امکان‌پذیر است و با مشکلی روبرو نخواهد بود.

به گفته وی، در حال حاضر بافت مورد نیاز در این سازمان وجود ندارد و آمادگی سازمان نظام پزشکی برای برعهده گرفتن این امر باید بررسی شود.

تگ ها واگذاری آزمون‌های تخصصی آزمون های تخصصی برگزاری آزمون های تخصصی پزشکی

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی