پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          28 بهمن 1392 - 17 February 2014


معاون وزیر بهداشت:

توسعه کمی آموزش پزشکی با ورود بخش غیردولتی میسر است

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه شورای گسترش علوم پزشکی تصمیم دارد تا مقطع کاردانی برخی رشته‌های علوم پزشکی دوباره ایجاد شود، گفت: توسعه در کمیت باید هدفمند باشد و منابع آن نیز لازم است از بخش غیردولتی تامین شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان اایران (ایسنا)، دکتر میرمحسن ضیایی در هفتاد و نهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی با بیان اینکه جایگاه این شورا هم از نظر قانونگذاری و هم از نظر تاثیرگذاری جایگاه بی بدیلی است، اظهار کرد: این تاثیرگذاری کار را برای شورای آموزش پزشکی و تخصصی مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه سیاست‌هایی که در بخش آموزش پزشکی به کار گرفته می‌شود محصول تصمیم گیری و سیاست گذاری‌های شورای آموزش پزشکی و تخصصی است، تصریح کرد: تصمیمات این شورا از این نظر که در آینده نظام آموزش پزشکی تاثیرگذار خواهد بود اهمیت زیادی دارد.

ضیایی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته توجه بیش از اندازه به توسعه کمی آموزش علوم پزشکی باعث غفلت از رشد کیفی در این بخش شده است، خاطرنشان کرد: عدم توجه به کیفیت آموزش پزشکی باعث شده است که دستیاران در سالهای آخر دستیاری در بیمارستان‌ها حضور نداشته باشند، چرا که توجه به اطلاعات حفظی این دانشجویان در آزمون‌ها باعث می‌شود ارزشی برای فعالیت و اخلاق حرفه‌ای و مهارت آنها داده نشود و این مهارت‌ها نیز هیچ وقت ارزیابی نشود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین نقاط قوت در نظام بهداشت و درمان کشور ادغام این نظام با نظام آموزشی است، افزود: این ادغام باعث شده در تربیت نیروی پزشکی و تامین نیازهای بهداشتی کشور به حد خودکفایی برسد. با این حال لازم است نظام ادغام بار دیگر آسیب شناسی و نقاط ضعف آن برطرف شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان اینکه برنامه معاونت آموزشی در چهارسال آینده تمرکز بر توسعه کیفی آموزش علوم پزشکی خواهد بود، ادامه داد: توجه به توسعه کیفی کار دشواری است زیرا در نظر گرفتن شاخصی برای سنجش آن بسیار سخت است و علاوه بر آن کیفیت امری است که تمام نمی‌شود و همیشه جای کار دارد.

وی با تاکید بر اینکه رشد بی قواره و کاریکاتوری نظام آموزش پزشکی در سالهای گذشته باعث شده همه مناطق کشور خواستار ایجاد یک دانشگاه علوم پزشکی باشند، خاطرنشان کرد: همین امر موجب شد تا شورای گسترش در آخرین جلسه خود تصمیم بگیرد کاردانی در برخی رشته‌ها دوباره ایجاد شود و به این امر رای مثبت داده شود.

ضیایی همچنین با تاکید بر اینکه توسعه در کمیت باید توسعه‌ای هدفمند باشد، افزود: با توجه به اینکه این توسعه نیازمند منابع مالی است لازم است برای تامین این منابع از دخالت بخش غیردولتی بهره برده و وزارت بهداشت کار نظارت بر استانداردها را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه افزایش نیروی خدمات بیش از حد مورد نیاز باعث پایین آمدن سطح سلامت در کشور می‌شود، خاطرنشان کرد:در زمینه دندانپزشکی با افزایش تعداد دندانپزشک سلامت دندان بهبود پیدا نکرد و تنها هزینه‌های درمانی را افزایش داد که این امر نشان داد افزایش نیروی درمانی باعث بهبود سطح سلامت نخواهد شد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بیشتر منابع در وزارت بهداشت به سمت تامین نیازهای فوری سوق داده می‌شود، تصریح کرد: این امر باعث آسیب رسیدن به نظام آموزش و به تبع آن نظام ارائه خدمات می‌شود.

وی افزود: لازم است مشخص شود که آموزش هر یک از نیروهای متخصص برای نظام سلامت چقدر هزینه بر است و پس از آن متناسب با منابع بخش آموزشی وزارت بهداشت، نیروهای متخصص تربیت شوند.

تگ ها اخبار پزشکی اخبار روزانه پزشکی توسعه کمی آموزش پزشکی

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی