پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          07 اسفند 1392 - 26 February 2014


جدیدترین تغییرات در پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی






 دکتر عبدالله کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس مصوبه نشست اخیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، ورودی های جدید آزمون فوق تخصصی که پیش از این در 25 رشته فوق تخصصی پزشکی شرکت می کردند دیگر تنها در 6 رشته مادر شرکت می کنند و به گروه های مختلف ضریب داده می شود.

وی افزود: به طور نمونه کسانی که می خواهند در رشته های مرتبط با اطفال شرکت کنند تنها یک دفترچه سئوالات رشته داخلی دریافت می کنند و به سئوالات پاسخ می دهند و پس از آن با توجه به ضریب دروس، نمرات مرتب می شوند و افراد به بخش شفاهی معرفی می شوند.

کریمی خاطرنشان کرد: از این پس آزمون بر اساس رشته های مادر مشخص می شود و افرادی که 30 درصد نمره بخش کتبی را کسب کنند دارای حداقل نمره قبولی برای معرفی به شفاهی و آسکی هستند و در نهایت 6 گروه از هیات ممتحنه از آنها آزمون آسکی به عمل می آورند.

وی اظهار داشت: این تغییر کمک می کند فردی که در یک رشته فوق تخصصی پذیرفته نشده اما نمره حداقل را کسب کرده به رشته دیگری معرفی می شود و به این ترتیب ظرفیت های خالی پر می شوند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به دیگر مسائلی که در نشست اخیر شورا با حضور وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفت، افزود: موضوع 30 درصد پذیرش بومی برای ماندگاری نیروهای تخصصی در مناطق محروم که مصوبه مجلس است، بررسی شد و مقرر شد شیوه نامه ای برای آن تهیه شود.

به گزارش مهر، آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی پزشکی در اردیبهشت ماه سال 93 برگزار می شود. 6 رشته مادر که سایر رشته ها به آن وابسته هستند نیز شامل رشته های وابسته به داخلی، بیهوشی - داخلی، کودکان، کودکان - داخلی، جراحی عمومی، روانپزشکی است.


پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی