پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          24 شهریور 1393 - 15 September 2014


آموزش بهداشت دندان توسط دانشجویان دندانپزشکی در مدارس

 رییس دانشکده دندانپزشکی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از اجرای دو برنامه سلامت محوری و اخلاق‌مداری با رویکرد تقدم سلامت گرایی بر درمان گرایی از مهرماه 93 در این دانشکده خبر داد و گفت: دو شورای سلامت و اخلاق‌مداری در این دانشکده با حضور تعدادی از مدیران گروه‌های آموزشی است و این دو شورا با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری می شود و وظایف تقسیم خواهد شد و یک نفر در هر قسمت مسئول پیگیری مصوبات خواهد بود.

دکتر سید جلال پورهاشمی، سلامت محوری را یکی از اهداف و مأموریت‌های اصلی دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران دانست و افزود: در سال‌های اخیر درمان محوری به عنوان رویکرد اصلی دانشکده‌های دندانپزشکی کشور اجرایی شده است و متأسفانه فارغ‌التحصیلان دانشکده‌های دندانپزشکی کشور درمانگرا تربیت می‌شوند و کمتر نگاه سلامت محوری دارند.

وی با بیان اینکه این دانشکده در سه حوزه آموزش، پژوهش و خدمت رسانی برنامه سلامت محوری را اجرایی خواهد کرد، گفت: محوریت حوزه آموزش با دانشجویان و اساتید است که در این راستا افزایش واحدهای درسی در حوزه سلامت و بهداشت، حضور گسترده دانشجویان در جامعه جهت بررسی مشکلات بیماران و استقرار پزشک عمومی در دانشکده دندانپزشکی پردیس بین‌الملل را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رییس دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران از مقوله پیشگیری به عنوان یکی دیگر از برنامه های مهم در سلامت محوری یاد کرد و افزود: در این بخش چندین برنامه مختلف خواهیم داشت که مهم‌ترین آن ارزیابی خطر (Risk Assessment) است که بر نوع تغذیه، رعایت بهداشت دهان و عوامل خطرزای بیماری‌های دهان و دندان تأکید دارد.

پورهاشمی ادامه داد: در گام اول با آموزش دانشجویان به این حوزه وارد می‌شویم و بعد از آن با طرح پرسش‌هایی از بیماران و بررسی مشکلات احتمالی، آموزش‌های لازم را از طریق دانشجویان در اختیار بیماران قرار می‌دهیم.

وی پیگیری وضعیت بیماران پس از شناسایی عوامل خطرزای سلامت دهان و دندان را مهم ارزیابی کرد و گفت: اعتقاد داریم رها کردن بیماران پس از آموزش اصول درمانی کار صحیحی نیست چرا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

این عضو هیات‌علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرای این برنامه در حوزه پژوهش را مربوط به طرح‌های پژوهشی دانشجویان دانست و افزود: به طور حتم با این رویکرد طرح‌های پژوهشی که نگاهشان پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها است از امتیاز بیشتری برخوردار خواهند بود.

هاشمی به حوزه خدمت رسانی اشاره کرد و گفت: در این حوزه با دانشجویان دندانپزشکی و با حضور در مدارس به دانش آموزان آموزش‌های لازم داده می شود و بحث اخلاق‌مداری در دو حوزه اخلاق حرفه‌ای و پوشش حرفه‌ای دنبال خواهد شد.

رییس دانشکده دندانپزشکی پردیس بین‌الملل رعایت حقوق و حرمت بیماران، راهنمایی و هدایت آن‌ها، همدردی با بیماران و حفظ اطلاعات محرمانه آن‌ها را از مهم‌ترین موارد مورد توجه در اخلاق‌مداری دانست و اظهار کرد: در این بخش نیز اساتید، کارکنان و دانشجویان آموزش‌های لازم را دریافت کرده و ملزم به اجرای آن خواهند بود.

دکتر پورهاشمی همچنین از تشکیل دو شورای سلامت و اخلاق‌مداری در این دانشکده با حضور تعدادی از مدیران گروه‌های آموزشی خبر داد و بیان داشت: این دو شورا در زمینه‌های یادشده برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر تشکیل دو شورای یاد شده، وظایف تقسیم خواهد شد و یک نفر در هر قسمت مسئول پیگیری مصوبات خواهد بود.


تگ ها دندانپزشک

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی