پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          12 امرداد 1396 - 03 August 2017


بالاترین آزمون کشوری گروه پزشکی 16 شهریور 96 برگزار می شود

سی و یکمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی به عنوان بالاترین سطح آزمون کشوری گروه پزشکی در ۲۵ رشته فوق تخصصی در روز پنجشنبه ۱۶ شهریور برگزار می شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، ثبت نام سی و یکمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی در روزهای ۱۰ تا ۲۰ مرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می گیرد.

آزمون کتبی سی و یکمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی در ساعت ۹ صبح پنجشنبه ۱۶ شهریور در یکی از دانشگاههای علوم پزشکی در سطح شهر تهران برگزار خواهد شد.

حوزه امتحانی هر داوطلب بنا به راهنمای مربوطه از سوی دبیرخانه شورای اموزش پزشکی و تخصصی تعیین و در هنگام توزیع کارت ورود به جلسه به اطلاع کلیه داوطلبان می رسد.

تمامی افرادی که در موعد مقرر ثبت نام کرده اند باید جهت اطلاع از واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون در روزهای ۳۱ مرداد تا ۲ شهریور به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

جزئیات شرایط ثبت نام در آزمون دانشنامه فوق تخصصی

تمام داوطلبان لازم است تا تاریخ ۱۵ آذرماه ۹۶ دوره دستیاری خود را به پایان برسانند.

تمام دستیاران رشته های فوق تخصصی باید حداکثر ظرف مدت یکسال پس از اتمام دوره آموزش خود در آزمون دانشنامه رشته مربوطه شرکت کنند و در صورت عدم شرکت یک دوره مردودی محاسبه خواهد شد.

بر اساس مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی، مردودین سه بار آزمون کتبی نهایی فوق تخصصی پس از یکسال تمدید دوره بدون دریافت کمک هزینه تحصیلی مجاز به شرکت مجدد در آزمون کتبی هستند.

افرادی که در آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی پس از یکسال تمدید دوره مردود شده اند منحصراً یک نوبت دیگر مجاز به شرکت در آزمون کتبی هستند. تعیین محل تمدید دوره به عهده هیات ممتحنه رشته مربوطه است.

افرادی که قبل از ابلاغ آیین نامه آموزش فوق تخصصی، مصوب پنجاهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی (۷ بهمن ۷۷) دوره خود را به اتمام رسانیده و در آزمون دانشنامه فوق تخصصی شرکت نکرده اند پس از یک سال تمدید دوره مجاز به شرکت در آزمون دانشنامه فوق تخصصی شناخته می شوند.

اعتبار قبولی آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی ۵ سال است در صورت عدم شرکت و یا عدم موفقیت در آزمون شفاهی در مدت مذکور، متقاضیان موظف به شرکت مجدد در آزمون نهایی کتبی هستند.

افرادی که قبل از تاریخ ابلاغ آیین نامه دوره های فوق تخصصی مصوب پنجاهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی (۷ بهمن ۷۷) در آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی قبول شده اند و تاکنون موفق به کسب قبولی در مرحله شفاهی آزمون مذکور نشده اند باید مجددا در آزمون کتبی دانشنامه فوق تخصصی شرکت کنند.

ارائه معرفی نامه از طرف رئیس بخش آموزشی فوق تخصصی و با تائید مدیر گروه رشته مربوطه پس از تکمیل دوره آموزشی الزامی است.

تمامی دستیاران شرکت کننده ملزم به ارائه تائیدیه از دانشکده پزشکی و معاونت آموزشی دانشگاه محل آموزش هستند.

تمامی داوطلبان موظف به دفاع از پایان نامه فوق تخصصی قبل از شرکت در آزمون دانشنامه هستند و در صورت عدم دفاع از پایان نامه حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

در مواردی که پروژه تحقیقاتی طولانی مدت باشد، حسب نظر گروه آموزشی حداکثر به مدت یک سال جهت دفاع از پایان نامه فرصت داده خواهد شد ضمن اینکه در این مدت مجاز به استفاده از مزایای فوق تخصصی نیستند.

تمام متقاضیانی که سه بار یا بیشتر در امتحانات دانشنامه فوق تخصصی مردود اعلام شده اند نیز می توانند با رعایت مندرجات این دستورالعمل با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همانند دیگر داوطلبان ثبت نام کنند. این دسته از افراد جزء آمار قبولی و یا مردودی دانشگاه محل تحصیل منظور نخواهند شد.

مدارک لازم جهت ثبت نام در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است و داوطلبان باید مدارک لازم را اسکن و به صورت اینترنتی به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال کنند.

اعلام هزینه ثبت نام آزمون

هزینه ثبت نام بصورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir قابل پرداخت است.

هزینه ثبت نام برای کسانی که برای بار اول شرکت می کنند ۵۵۰ هزار ریال، برای داوطلبانی که برای بار دوم شرکت می کنند یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و برای داوطلبانی که برای بار سوم یا بیشتر از ۱ بار شرکت می کنند ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال است.

داوطلبانی که فقط متقاضی شرکت در مرحله شفاهی آزمون دانشنامه فوق تخصصی باشند نیز باید فقط ۵۵۰ هزار ریال واریز کنند.

تمامی متقاضیان فارغ التحصیل خارج از کشور در صورتیکه واجد شرایط شرکت در آزمون دانشنامه فوق تخصصی باشند با ارسال اسکن معرفی نامه از سوی رئیس مرکز خدمات آموزشی به همراه مدارک لازم در این دستورالعمل می توانند در آزمون شرکت کنند.

اعلام زمان دریافت کارت آزمون

کارت ورود به جلسه امتحان در تاریخ های ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی با وارد کردن کد رهگیری توزیع می شود. داوطلب باید پرینتی واضح و خوانا از کارت تهیه کند و در هنگام آزمون به همراه داشته باشد.

شرایط آزمون شفاهی

پذیرفته شدگان آزمون کتبی موظفند مطابق جدول زمانبندی آزمون شفاهی که در زمان توزیع کارت تحویل داده خواهد شد به محل برگزاری آزمون مراجعه و در آزمون مربوطه نیز شرکت کنند.

با توجه به اینکه قسمتی از نمره آزمون شفاهی به پایان نامه پژوهشی دستیاران تعلق می گیرد داوطلبانی که خواستار استفاده از این امتیاز هستند باید قبل از ثبت نام شرکت در آزمون، پایان نامه خود را به اتمام رسانده و از آن دفاع کرده باشند و هنگام آزمون شفاهی شخصاً به هیات ممتحنه رشته مربوطه ارائه دهند. تعلق نمرات ترجیحی و مقالات منتشره علمی براساس دستورالعمل مربوطه که به پیوست ارائه می شود، خواهد بود.

اعلام حدنصاب نمره قبولی

آزمون کتبی دارای ۱۰۰ یا ۱۵۰ سئوال چند گزینه ای بوده (تعیین تعداد سئوالات با تشخیص هیات ممتحنه مربوطه و تایید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی است) و حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی کسب حداقل ۷۰ درصد کل نمره آزمون است.

داوطلب در صورت قبولی در آزمون کتبی، می تواند در آزمون شفاهی شرکت و ملاک قبولی در آزمون شفاهی نیز کسب حداقل ۷۰ درصد از کل نمره آزمون شفاهی است.

برای تعیین نفرات برتر هر رشته نمره آزمون کتبی با ضریب دو و نمره آزمون شفاهی با ضریب یک محاسبه می شود و معدل بدست آمده، نفرات برتر را مشخص می کند.

دستیاران رشته های فوق تخصصی معرفی شده توسط گروههای آموزشی مربوطه جهت شرکت در آزمون دانشنامه فوق تخصصی در صورت کسب ۶۰ درصد نمره کل آزمون کتبی دانشنامه فوق تخصصی موفق به کسب گواهینامه فوق تخصصی خواهند شد.

دستیارانی که در آزمون دانشنامه فوق تخصصی شرکت می کنند باید باقیمانده دوره تحصیلی خود را پس از آزمون در مراکز آموزشی مربوطه گذرانده و گواهی لازم مبنی بر اتمام دوره تحصیلی خود جهت فارغ التحصیلی را ارائه کنند.

اعلام نتایج

نتایج آزمون کتبی فوق تخصصی با توجه به شرح مندرج در برگه راهنما توزیع کارت، از طریق سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی http://sanjeshp.ir اعلام خواهد شد.

آزمون شفاهی دانشنامه فوق تخصصی که به صورت PMP و OSCE و سایر روشهای ارزشیابی شفاهی و یا مبتنی بر رایانه برگزار می شود در هنگام توزیع کارت ورود به جلسه امتحان محل و زمان دقیق برگزاری آزمون شفاهی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

رشته های دانشنامه فوق تخصصی پزشکی

ردیف رشته ردیف رشته ردیف رشته ردیف رشته ردیف رشته
۱ ایمونولوژی و آلرژی بالینی ۶ غدد درون ریز و متابولیسم کودکان ۱۱ جراحی قلب و عروق ۱۶ مغز و اعصاب کودکان ۲۱ روانپزشکی کودک و نوجوان
۲ عفونی کودکان ۷ بیماریهای قلب کودکان ۱۲ گوارش و کبد بالغین ۱۷ جراحی کودکان ۲۲ روماتولوژی
۳ بیماریهای قلب و عروق ۸ کلیه کودکان ۱۳ جراحی پلاستیک ترمیمی سوختگی ۱۸ نفرولوژی ۲۳ روماتولوژی کودکان
۴ غدد درون ریز و متابولیسم ۹ جراحی عروق ۱۴ مراقبتهای ویژه ای سی یو ۱۹ خون و سرطان بالغین ۲۴ ریه کودکان
۵ بیماریهای ریه ۱۰ گوارش کودکان ۱۵ جراحی قفسه صدری ۲۰ خون و سرطان کودکان ۲۵ طب نوزادی و پیرامون تولد




جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی