پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          14 اسفند 1396 - 05 March 2018


رتبه بندی جهانی «کیواس» ۵۰۰ دانشگاه برتر پزشکی در سراسر جهان را رده بندی و ۱۰ دانشکده پزشکی برتر جهان را معرفی کرده است.
به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرنگار مهر، رتبه بندی موضوعی دانشگاهی کیو اس (QS) در سال ۲۰۱۸ تعداد ۵۰۰ دانشگاه برتر پزشکی در سراسر جهان را رده بندی کرده است.

این رتبه بندی بر اساس روش شناسی است که اعتبار دانشگاهی و کارفرمایان، تاثیر تحقیقات و موارد دیگر را ارزیابی می کند.

شماره ۱: دانشگاه هاروارد

برنامه دانشکده پزشکی هاروارد شامل دو برنامه درسی است که با همکاری با MIT تدریس می شود. این مدرسه تعامل بین دانشجویان و اعضای هیات علمی را از طریق جوامع دانشگاهی تقویت می کند.

سیدنی فاربر پدر شیمی درمانی مدرن، Fe del Mundo اولین زن پذیرفته شده در دانشکده و بنیانگذار اولین بیمارستان کودکان در فیلیپین، پزشک، مهندس و فضانورد رابرت ساتچر از جمله فارغ التحصیلان برجسته این دانشکده هستند.

شماره ۲: دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد مانند رقیب خود کمبریج دارای برنامه آموزشی پزشکی شش ساله است. این دوره بر روش علمی و استدلال تاکید دارد و در سال های یک و دو دانشجو از طریق ترکیبی از سخنرانی ها، آموزش ها، سمینارها، کارهای آزمایشگاهی عملی و یادگیری کامپیوتری آموزش می بیند.

شماره ۳: دانشگاه کمبریج

دانشگاه انگلیسی کمبریج رتبه سوم را در رتبه بندی دانشگاه های پزشکی ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است. کمبریج یکی از بزرگترین و چشمگیر ترین مراکز آموزش پزشکی، بالینی و تحقیقات پزشکی است.

کمبریج هر دو استاندارد دوره های تحصیل در پزشکی را ارائه می دهد. دوره استاندارد آن شش سال طول می کشد.

شماره ۴: دانشگاه استنفورد

دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد یکی از سخت ترین مدارس پزشکی در ایالات متحده آمریکا است که در سال ۲۰۱۶ تنها ۲.۵ درصد دانش آموزان در آن پذیرفته شده اند.

برنامه MD این دانشکده یک تجربه علمی و بالینی را با مطالعات عمیق و تحقیق مستقل با یک مأموریت آموزشی ادغام کرده است.

ماموریت آموزشی دانشکده پزشکی استنفورد تربیت پزشکانی است که مراقبت های برجسته و مبتنی بر بیمار را فراهم می کنند و الهام بخش رهبران آینده هستند که سلامت جهان را از طریق نوآوری بهبود می بخشند.

شماره ۵: دانشگاه جان هاپکینز

دانشگاه جان هاپکینز به عنوان پنجمین دانشکده پزشکی عالی جهان، اولین دانشگاه تحقیقاتی بوده که در ایالات متحده آمریکا در سال ۱۸۷۶ تاسیس شده است. دانشکده پزشکی آن در سال ۱۸۹۳ تأسیس شد.

از فارغ التحصیلان مشهور دانشکده پزشکی جان هاپکینز می توان به دانشمندان پزشکی و پیشگام در زمینه علوم زنان فلورانس سابین، دنتون کولی (جراح که نخستین پیوند کلیه قلب مصنوعی را انجام داد) و والتر دندی - یکی از پدران بنیانگذار از جراحی مغز و اعصاب اشاره کرد.

شماره ۶: موسسه کارولینسکا سوئد (Karolinska)

موسسه کارولینسکا یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های پزشکی جهان است که در استکهلم سوئد واقع شده است. این موسسه با جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی شناخته شده است. دانشگاهی نسبتا کوچک که تنها ۶ هزار دانشجو دارد.

برنامه اصلی پزشکی کارولینسکا به طور کامل در سوئدی آموزش داده می شود اما این موسسه برنامه های کارشناسی ارشد را نیز به زبان انگلیسی تدریس می کند و همچنین یک برنامه بین المللی لیسانس در پزشکی نیز دارد.

شماره ۷: دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)

دانشکده پزشکی دیوید گوفن، دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) هفتمین رتبه میان دانشکده های پزشکی برتر را دارد. دیوید گوفن، یک کارآفرین مطرح کسب و کار است که در سال ۲۰۰۲ مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به این دانشکده اهدا کرده است.

مدرسه در مجاورت پردیس اصلی UCLA قرار دارد و در مجاورت و یک بخش جدایی ناپذیر از دانشگاه است و به دانشجویان پزشکی اجازه می دهد که با دیگر گروه های دانشجویی همکاری کنند. 

شماره ۸: دانشگاه ییل

دانشکده پزشکی دانشگاه ییل در سال ۱۸۱۰ در مقطع کارشناسی ارشد تاسیس شد و نوآوری های پزشکی مانند اولین اشعه ایکس در ایالات متحده یا اولین استفاده موفق از پنی سیلین در کشور است و اولین استفاده از شیمی درمانی سرطان در این دانشکده رخ داد.

دانشکده پزشکی ییل با استفاده از سیستم منحصر به فرد در مقایسه با سایر دانشکده های پزشکی کار می کند.

شماره ۹: موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

موسسه فناوری ماساچوست (MIT) دانشکده پزشکی مستقل ندارد اما یک برنامه مشترک MD-PhD (پزشکی همراه با دکتری تخصصی علوم پایه) با دانشکده پزشکی هاروارد (HMS) را اجرا می کند. 

این دانشگاه همچنین برنامه Harvard-MIT در علوم و تکنولوژی بهداشت (HST) را ارائه می دهد که همراه با بیمارستان های منطقه بوستون یک همکاری منحصر به فرد در علم، پزشکی و مهندسی برای حل مشکلات سلامت انسان را به همراه دارد.

شماره ۱۰: دانشگاه کالج لندن (UCL)

دانشگاه کالج لندن یکی از معتبرترین دانشگاه های لندن است و به عنوان مرکز پیشرفت های پزشکی مانند کشف آدرنالین و سیستم ایمنی بدن شناخته شده است.

برنامه MBBS UCL این دانشگاه یک برنامه رقابتی است که تنها ۷ متقاضی در سال ۲۰۱۶ پذیرفته است. این دوره به مدت شش سال به طول می انجامد. فارغ التحصیلان برجسته UCL شامل ژوزفین بارنز، نخستین رئیس زن انجمن پزشکی بریتانیا، هیو اوون توماس پدر عمل جراحی ارتوپدی در بریتانیا است. 

به گزارش مهر، دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این رده بندی در رده ۲۵۱ - ۳۰۰ و دانشکده های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رده ۴۰۱ - ۴۵۰ از میان ۵۰۰ دانشکده پزشکی برتر دنیا قرار دارد.

در این رده بندی دانشگاه تهران نیز در رده ۴۵۱-۵۰۰ قرار دارد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی