پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          13 آبان 1397 - 04 November 2018


مسئول امور سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی تمامی اتفاقات درباره سهل انگاری پذیرش دانشجوی پزشکی دانشگاه را تشریح کرد و گفت: سامانه دانشگاه بارها مورد حملات سایبری قرار گرفت.

به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، بهروز طهماسب‌کاظمی با بیان اینکه در اعلام نتایج رشته های پزشکی کنکور سراسری مرحله اول که نتایج آن ۲۵ مهرماه اعلام شد، بخش مهمی از ظرفیت دانشگاه آزاد پر نشد، گفت: البته این مسئله به‌ صورت طبیعی همیشه در دانشگاه آزاد اتفاق می‌افتاد و طی چند مرحله ظرفیت‌ها پر می‌شد، اما امسال بنابر مصوبه شورای سنجش و پذیرش تکمیل‌ ظرفیت ممنوع شد و به همین دلیل امکان جذب دانشجو در تکمیل‌ ظرفیت امکان نداشت.

وی ادامه داد: بنابر اطلاعاتی که از تجربه‌های سال‌های گذشته وجود داشت و مشورت‌هایی که با سازمان سنجش آموزش کشور انجام شد، مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه با ضریب افتی اقدام به اعلام ذخیره کرد که این ذخیره باید به واحدها اعلام می‌شد و واحدها اقدام به ثبت‌نام و پذیرش می‌کردند.

طهماسب کاظمی گفت: اما در شیوه اعلام ذخیره و در محاسبات اینکه چه کسانی باید معرفی شود، دو اتفاق افتاد که در ابتدا اشکال فنی محاسباتی بود که برای ضریب افت رقم بالایی در نظر گرفته شده بود و در نهایت نیز تعداد زیادی از داوطلبان به واحدها معرفی شدند.

ابهام در دستورالعمل عامل افزایش ثبت نام داوطلبان

مسئول امور سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همچنین در این زمینه دستورالعملی تدوین شد که خود دارای ابهاماتی بود و این مسئله باعث شد واحدها مرتکب اشتباهاتی شوند و تعداد ثبت‌نام داوطلبان در برخی واحدها بسیار بالا رفت و بیشتر از سقف ظرفیت اقدام به ثبت‌نام کرده بودند.

طهماسب کاظمی خاطرنشان کرد: این دو عامل باعث شد تعداد زیادی از داوطلبان به سامانه احراز هویت مرکز مراجعه و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند یا با مراجعه به بعضی واحدهای دانشگاهی ثبت‌نام خود را بدون رعایت ظرفیت واحد قطعی کنند.

وی افزود: از آنجا که ما خود را مقید به رعایت استانداردهای کیفیت آموزش وزارت بهداشت می‌دانیم، ظرفیت‌های واحدها را با رعایت این استانداردها و استانداردهای کیفی دقیق‌تری که خود تدوین و تعیین کرده‌ایم، امکان جذب همه این داوطلبان برای دانشگاه وجود نداشت اما بسیاری از داوطلبان هزینه‌های مادی و معنوی زیادی را متحمل شده بودند و عدم جذب آنها مشکلات بسیاری را به وجود آورد.

مسئول امور سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بررسی دقیق ما به اینجا رسید که در فرآیند پذیرش بی‌دقتی در تعیین فرآیند ثبت‌نام بین مرکز سنجش و پذیرش و واحدها بوده که در نهایت باعث شد برخی واحدها بیشتر از ظرفیت خود اقدام به ثبت‌نام داوطلبان رشته‌های پزشکی کنند.

طهماسب کاظمی خاطرنشان کرد: این اتفاق منجر شد، تراز قبولی هر رشته‌ محل در تمامی واحدها به ترازهای پایین‌تر از آنچه در سال‌های قبل تجربه شده بود و دانشجویان براساس آن پذیرفته می‌شدند، سقوط کند و تعداد زیادی از داوطلبان به‌ خصوص آنهایی که فرآیند ثبت‌نام خود را تا مراحلی پیش برده بودند، خود را صاحب حق بدانند.

داوطلبان با تراز بالاتر فرصت ثبت نام نیافتند!

وی گفت: ناگفته نماند که از سوی مرکز سنجش و پذیرش روزهای ثبت‌نام، دو روز آخر هفته تعیین شده بود و بسیاری از داوطلبان با ترازهای بالاتر فرصت ثبت‌نام را در واحدهای دانشگاهی پیدا نکردند و اولین شکایت‌ها به کسانی تعلق داشت که فرصت ثبت‌نام در موعد مقرر را پیدا نکرده بودند.

مسئول امور سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در همان روز اول سازمان مرکزی متوجه این نقیصه شد و شاهد بودیم که حق تعدادی از داوطلبان در حال ضایع‌ شدن است، گفت: هر چند سازمان مرکزی می‌توانست اعلام کند طبق رویه عمل شده و صرفا با واحدهایی که بیش از ظرفیت ثبت‌نام کرده‌اند، برخورد شود، اما دانشگاه باید بین مصلحت سازمان و عدالت بین داوطلبان یکی را انتخاب می‌کرد که گزینه انتخابی نیز عدالت بود.

وی افزود: قرار شد پردازش مجدد اطلاعات داوطلبانی که به واحدها مراجعه کرده‌اند، بررسی مجدد انتخاب آنها و تطبیق با ظرفیت‌های خالی دانشگاه دوباره جانمایی و اعلام نتیجه صورت گیرد که براین اساس مشخص شود چه کسانی واجد شرایط تحصیل در دانشگاه شده‌اند و چه کسانی نشده‌اند که تعداد زیادی از این افراد ثبت‌نام کرده و در صورت نیاز آنها را با استفاده از آیین‌نامه نقل‌ و انتقالات دانشگاه بدون تغییر رشته به محل‌های مورد نظرشان با رعایت استانداردها منتقل کردیم.

طهماسب کاظمی اظهار داشت: یک بخشی نیز البته مراجعه نکردند و هنوز ما ظرفیت خالی داشتیم. دلیل آن هم توقعی بود که در برخی داوطلبان مبنی‌ بر احراز شرایط در مرحله قبولی به وجود آمده بود.

ایجاد سهمیه و مجوز مشروط برای پذیرش دانشجوی پزشکی

مسئول امور سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد عنوان کرد: در نهایت با پیگیری‌های دانشگاه، برخی رشته‌ محل‌ها در بعضی واحدهای دانشگاه مجوز مشروط گرفت و در بعضی واحدها استانداردهای لازم ایجاد شد و سهمیه جدیدی به آنها اختصاص یافت و بعد از جلساتی که با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تماس‌هایی که با وزیر بهداشت و معاونت آموزشی این وزارتخانه و سازمان سنجش آموزش کشور برقرار شد، این موضوع مطرح شد.

برکناری مدیران متخلف دانشگاه آزاد در سهل انگاری پذیرش پزشکی

طهماسب کاظمی افزود: البته در بحث سهل‌ انگاری که درخصوص این داوطلبان رخ داده بود، برخی مدیران دانشگاه برکنار شدند و خبر این موضوع نیز در رسانه‌های مختلف منعکس و برخی افراد در سازمان مرکزی نیز در این زمینه دخیل بودند که برکنار شدند.

وی تاکید کرد: هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که اقدامات این افراد عامدانه بوده، هر چند به‌ طور کلی در اقدامات صورت‌ گرفته درباره اعلام نتایج امسال اقدامات خرابکارانه عامدانه متعددی صورت گرفته و حتی برخی افراد نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند و در حال بازجویی هستند.

حملات سایبری به سامانه دانشگاه آزاد اسلامی

مسئول امور سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از اعلام نتیجه انتخاب رشته مجدد از سوی داوطلبان، سامانه دانشگاه آزاد اسلامی بارها مورد حملات سایبری قرار گرفت، با این حال به‌ دلیل مدیریت این وضعیت مجبور به محدود کردن دسترسی‌ها به سامانه‌ها شدیم و در حال حاضر نیز تیم فنی بسیار خبره امنیت شبکه را به‌ صورت دائم دنبال می‌کند تا اقدامات خرابکارانه به نتیجه نرسد.

طهماسب کاظمی خاطرنشان کرد: به همین دلیل گاهی شاهد کندی سرعت سامانه‌ها هستیم و برخی از داوطلبان نیز مدتی برای انجام کارهای خود در سامانه‌ها معطل می‌ماندند. البته دانشگاه آزاد اسلامی با هماهنگی تمامی دستگاه‌های مسئول کشور این اقدامات خرابکارانه را از هر نوع اعم از فنی یا غیرفنی پیگیری کرده و با عاملان آن برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: آن‌ دسته از داوطلبانی که ۲۳ مهر واجد شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی نشده بودند، اما در اعلام نتایج ۱۱ آبان به‌ عنوان واجدان شرایط تحصیل معرفی شده‌اند، می‌توانند در رشته‌ محل معرفی‌ شده ادامه تحصیل دهند و برای ثبت‌نام نیز از امروز به واحدهای مربوطه مراجعه کنند.

۱۵ آذر آخرین زمان مشخص شدن اعتراضات رشته محل های قبولی

مسئول امور سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برای آن بخش از داوطلبان که در مقاطع قبل در اعلام ظرفیت‌های مختلف، نسبت به رشته‌ محل قبولی‌شان اعتراض داشتند نیز این امکان فراهم شده که در آینده و حداکثر تا ۱۵ آذرماه و بعد از دقیق شدن داده‌های مربوط به این دانشجویان، شرایط نقل‌ و انتقال به رشته‌ محل‌های جدید فراهم شود.

طهماسب کاظمی گفت: البته برای این کار سامانه جدیدی در مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به آن تقاضای نقل‌ و انتقال محل‌ها و رشته‌های جدید را ثبت کنند که بعد از بررسی کف ترازهای قبولی واحدها به رشته‌ محل‌های مورد تقاضا منتقل می‌شوند.

متقاضیان نقل و انتقال به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد مراجعه نکنند

وی افزود: داوطلبان و دانشجویانی که متقاضی این نقل و انتقالات هستند به‌ هیچ‌ وجه به سازمان مرکزی مراجعه نکرده و فرآیندهای کاری فنی مرکز را برای فراهم کردن این امکانات مختل نکنند.

مسئول امور سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی افزود: البته داوطلبانی که در مراحل ۲۵ شهریور و ۲۳ مهرماه واجد شرایط ادامه تحصیل در یک رشته‌ محل در دانشگاه شده‌اند و تاکنون به دانشگاه مراجعه نکرده‌اند باید به رشته‌ محل مذکور مراجعه کرده و وضعیت خود را مشخص کنند در غیر این‌ صورت امکان استفاده از شرایط نقل‌ و انتقال دانشجویان را نخواهند داشت.

طهماسب کاظمی گفت: دانشگاه تلاش می‌کند همه امکانات لازم را برای مدیریت تقاضاهای خانواده دانشجویی خود در این زمینه به‌ کار گیرد تا کمترین هزینه به این افراد تحمیل شود. داوطلبانی که در دو بازه زمانی ۲۵ شهریورماه و ۲۳ مهرماه جز واجدان شرایط تشخیص داده شده اما هنوز به واحدها برای ثبت‌نام مراجعه نکرده‌اند، باید طی چهار روز آینده این کار را انجام دهند تا واحدها از تقاضاهای آنها مطلع شده و براساس آن اقدام کنند.

وی اظهار داشت: دانشگاه در مورد کسانی که وضعیت خود را طی چهار روز آینده مشخص نمی‌کنند هیچ تعهدی نخواهد داشت.

پیشنهاد رشته های غیرپزشکی به داوطلبان جامانده

مسئول امور سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در این فرآیند بخشی از متقاضیان امکان ادامه تحصیل در دانشگاه را نیافته‌اند که دانشگاه برای حل مشکل این افراد، رشته‌ محل‌های پرمتقاضی در رشته‌های غیرپزشکی را که براساس سوابق آموزشی اقدام به جذب دانشجو می‌کرد به داوطلبان پیشنهاد کرده است.

طهماسب کاظمی گفت: داوطلبانی که این پیشنهاد را پذیرفته‌اند در چند روز آینده رشته‌ محل‌ های پیشنهادی را از طریق سامانه دریافت و پس از انتخاب رشته‌ محل به واحدهای دانشگاهی معرفی می شوند.

وی درباره وضعیت سربازی داوطلبان نیز گفت: بخشی از داوطلبان نگران بحث نظام وظیفه خود هستند که با هماهنگی‌های صورت‌ گرفته با سازمان نظام وظیفه، آنها قول همکاری را درخصوص نقل‌ و انتقال دانشجویان در رشته‌ محل‌ها داده‌اند و قرار بر آن است که این مشکل را حل کنیم و امکان استفاده از فرصت انصراف از تحصیل و معافیت برای افرادی که با این مشکل مواجه می‌شوند از بین نرود.

مسئول امور سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اظهار داشت: به واحدهای دانشگاهی تاکید می‌کنم نهایت همکاری را با داوطلبان در این زمینه داشته و تعیین‌ تکلیف داوطلبان را منوط به این موضوع نکنند.

طهماسب کاظمی افزود: در حال حاضر ۳۰ خط تلفن پاسخگویی مرکز سنجش و پذیرش برای پاسخگویی به مشکلات داوطلبان وجود دارد و روابط‌ عمومی مرکز به‌ صورت شبانه‌ روزی مانند چند هفته گذشته به سوالات داوطلبان و دانشجویان پاسخ می‌دهند.

پیگیری وضعیت داوطلبانی که از دانشگاه دولتی انصراف داده اند

وی درباره وضعیت داوطلبانی که به‌ منظور تحصیل در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه دولتی انصراف داده‌اند، گفت: برخی از آنها در رشته‌ محل‌های مورد نظر خود ثبت‌نام کرده‌اند، با این حال برای آن بخشی نیز که جز پذیرفته‌شدگان ۱۱ مهرماه بودند و قبل از ثبت‌ نام، انصراف داده‌اند اما در حال حاضر تمایل دارند در دانشگاه دولتی تحصیل کنند، هماهنگی‌هایی صورت‌ گرفته و اگر داوطلبی در این زمینه دچار مشکل شده با مراجعه به واحدها مشکل ایجاد شده را طرح تا در مورد آن اقدام لازم صورت گیرد.

هماهنگی با سازمان نظام وظیفه درباره داوطلبان دانشگاه آزاد

مسئول امور سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی درباره وضعیت نظام وظیفه این داوطلبان گفت: در این زمینه نیز با سازمان نظام وظیفه صحبت شده و در حال هماهنگی هستیم که مشکلی از این بابت برای آنها ایجاد نشود و آثار آن در سوابق نظام وظیفه این عزیزان مدنظر قرار گیرد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی