پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          02 تیر 1398 - 23 June 2019


قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از راه اندازی هیئت های بورد تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در مناطق آمایشی علوم پزشکی و افزایش مشارکت اساتید در برنامه های دستیاری خبر داد.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر اسماعیل ایدنی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سیاست جدید هیئت های بورد در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی افزایش مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در این هیئت ها است و با توجه به سیاست جدید، بورد در مناطق آمایشی راه اندازی شد.

وی گفت: هیئت های بورد تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در آموزش دستیاری، ارزیابی برنامه‌های آموزشی و طراحی سئوال نقش اصلی را دارند. پیش از این هیئت های بورد تنها در تعداد معدودی از اساتید متمرکز بود و اساتید دیگری که در آن رشته تخصصی و فوق تخصصی دارای سرآمدی بودند این فرصت را در اختیار نداشتند که در این زمینه مشارکت کنند.

ایدنی افزود: همچنین به دلیل متمرکز بودن و فرصت برای اساتید دانشگاه های علوم پزشکی در سایر مناطق وجود نداشت. با توجه به سیاست آمایش سرزمینی و در ادامه طرح آمایش سرزمینی آموزش علوم پزشکی بوردهای تخصصی و فوق تخصصی به صورت آمایشی مطرح شد و اکنون در رشته ای که پیش از این ۱۵ نفر از اساتید آن رشته حضور داشتند ۸۰ نفر عضو هیئت بورد آن رشته شدند.

وی خاطرنشان کرد: هیئت های بورد تنها به کار طراحی سئوال برای آزمون های گواهینامه و دانشنامه نمی پردازند بلکه در ارزشیابی، اعتباربخشی، سیاستگذاری و تدوین برنامه‌های آموزشی مشارکت دارند و با آمایشی شدن هیئت های بورد، فرصت‌های برابر برای همه اساتید تعریف شده است که بتوانند در فرآیند ارزشیابی و اعتباربخشی حضور داشته باشند.

قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: امسال اولین بار طراحی سئوالات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی از سوی اعضای هیئت های بورد در مناطق آمایشی انجام شد و سئوالات به مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال و در اختیار بانک سوال قرار گرفت. ویرایش های لازم برای این سوالات طراحی شده صورت می‌گیرد و در نهایت در اختیار گنجینه سئوالات قرار می گیرد. برای سئوالات آزمون‌های ارتقا، گواهینامه و دانشنامه از گنجینه استفاده می شود.

وی درباره برگزاری آزمون دانشنامه و گواهینامه دوبار در سال گفت: ما در تقویم آزمون های علوم پزشکی در سال ۹۸ پیش بینی این موضوع را انجام داده ایم اما این موضوع کاملاً به میزان متقاضی در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی پزشکی بستگی دارد.

ایدنی افزود: در برخی از رشته ها ممکن است از ۱۰ نفر هم کمتر متقاضی داشته باشیم و در برخی دیگر از رشته ها ممکن است این مقدار بیشتر باشد. با توجه به هزینه سنگین برگزاری آزمون های دانشنامه و ضرورت برنامه ریزی کامل در این زمینه، فعلاً تنها زمان آزمون پیش بینی شده است و در صورت لزوم اطلاع رسانی صورت می گیرد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی