پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          13 امرداد 1398 - 04 August 2019


قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعلام وصول نشدن طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی در مجلس خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، حمید اکبری گفت: تصمیم نهایی پس از جلسات کارشناسی شده دقیق با حضور نمایندگان طراحان، نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان و نمایندگان وزارت بهداشت گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس جلسه‌ای که دو روز گذشته در کمیسیون بهداشت برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که تصمیم گیری نهایی در این خصوص به جلسات کارشناسی شده دقیق با حضور نمایندگان طراحان، نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان و نمایندگان وزارت بهداشت موکول شود.

اکبری با بیان اینکه پس از جمع بندی جلسات فوق، افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی در مهر ماه جاری اعلام خواهد شد، اظهار داشت: تا این لحظه وضعیت افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی در مهر ماه مشخص نیست اما به دنبال اطلاع رسانی که در این چند روز از سوی دانشجویان، مسئولان و جامعه پزشکی ارائه شد، بسیاری از ارائه دهندگان این طرح در مجلس امضاهای خود را پس گرفته و دیگر به دنبال این طرح نیستند؛ اما برای تعداد باقی مانده که کماکان بر حرف خود مصر هستند بنا شد در جلسات عنوان شده به جمع بندی نهایی برسیم.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت افزود: در این جلسات در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که کشور دیگر به افزایش ظرفیت در حوزه پزشکی نیازی ندارد یا اگر نیاز دارد با چه راهکار مناسبی می‌شود این کمبود را جبران کرد؟ زیرا در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور امکان پذیرش افزایش ظرفیت ندارند و این پیشنهاد غیر کارشناسی و ناپخته ارائه شده است.

وی تاکید کرد: این نکته قابل تامل است که هر گونه مداخله عجولانه و نامتناسب در آموزش پزشکی در حوزه نیروی انسانی عواقب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای سیستم آموزش و ارائه دهنده خدمات به مردم دارد.

اکبری به تعداد دانشجویان دندان‌پزشکی در کشور اشاره کرد و ضمن تاکید بر این نکته که بسیاری از طراحان این طرح از وجود ظرفیت دانشجویان پزشکی، داروسازی و دندان‌پزشکی در کشور بی اطلاع بوده‌اند، گفت: هم اکنون در کل کشور ۳۰ هزار دانش آموخته دندانپزشکی وجود دارد و حدود ۱۴ هزار دانشجو در رشته دندانپزشکی مشغول به تحصیل هستند. این تعداد دانشجوی محصل تا ۶ سال دیگر دانش آموخته می‌شوند و به ۳۰ هزار پتانسیل کنونی دندانپزشک کشور افزوده خواهند شد که بر این اساس سرانه ما در دندانپزشکی نسبت به منطقه رشد قابل توجهی داشته و بسیار بالا خواهد رفت.

وی اظهار داشت: در رشته داروسازی ۲۵ هزار داروساز فارغ التحصیل شدند که شماره نظام پزشکی خود را دریافت کرده‌اند؛ علاوه بر این، حدود ۱۳ هزار دانشجوی داروساز در حال اشتغال به تحصیل داریم که این تعداد تا ۶ سال آینده به ظرفیت رشته داروسازی افزوده می‌شوند و تعداد نیروهای فعال را به حدود ۳۸ هزار نفر می رساند.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه با این تعداد منابع انسانی در رشته‌های پزشکی کمبودی در این حوزه نداریم، یادآور شد: تنها کمبود ما در برخی رشته‌های جراحی و تخصص‌هایی مانند ارتوپدی و مغز و اعصاب است که البته در چهار سال گذشته به ظرفیت ها در این رشته‌ها افزوده شد.

وی به اعتراض برخی نمایندگان در نداشتن متخصص در برخی شهرها با متوسط جمعیت پایین اشاره کرد و افزود: به طور معمول در هیچ کجای دنیا این گونه نیست که در هر شهری با هر نسبت جمعیتی، همه تخصص‌ها یا برخی تخصص‌ها در یک جا مجتمع و آن خدمات تخصصی ارائه شود. زیرا باید تعداد بیمار در هر جمعیتی به حدی برسد که یک متخصص بتواند برای ارائه خدمات خود در آن منطقه مشغول به خدمت شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی