پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          23 آبان 1398 - 14 November 2019


معاون آموزشی وزارت بهداشت از ۴ برابر شدن تعداد دانشجوی خارجی در چندسال گذشته خبر داد و گفت: لازم است مسئولان دانشگاهها از زیرساختهای ایجاد شده برای ورود به عرصه های بین المللی استفاده کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر در گفتگو با وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی توسعه کیفی آموزش علوم پزشکی در راستای استانداردهای بین المللی و نیازهای ملی را یکی از اهداف مهم بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برشمرد و گفت: در قالب این بسته ها اعتباربخشی دانشگاه های علوم پزشکی برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی انجام شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بیمارستان های آموزشی مورد ارزیابی قرار گرفته و مسیر بعدی اعتباربخشی دانشکده ها و کوریکولوم های آموزشی است. باید ارزیابی ها را روش محور کنیم و از مداخله قضاوت های فردی ارزیابان پیشگیری شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی داریم گفت: ظرفیت خیلی زیادی برای جذب دانشجوی خارجی داریم تا صندلی های خالی در برخی رشته های تخصصی و فوق تخصصی و دکتری با دانشجویان خارجی پر شود.

لاریجانی ادامه داد: آمایش بین الملل روشن کرده که کدام منطقه باتوجه به ظرفیت های خود با کدام کشورها کار علمی کند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی به سامانه education Iran اشاره کرد و اظهار داشت: این سامانه بستر خوبی است برای اینکه دانشگاه ها برنامه های آموزشی خود را در این سامانه قرار دهند و باید از این بستر استفاده کنند. به دانشگاهها این اختیار داده شده تا متناسب با داوطلبی که از کشورهای مختلف می آید دوره های خود را تطبیق دهند.  

وی از ۴ برابر شدن تعداد دانشجوی خارجی در چندسال گذشته خبر داد و گفت: اکنون از ۴۲ کشور دانشجوی خارجی داریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی بانک سوالات آزمون های علوم پزشکی گفت: ۳ هزار عضو هیئت علمی بیش از ۴۰ هزار سوال را در بانک سوال قرار داده اند و بسیاری از این کارها و همچنین برگزار الکترونیکی آزمون ها بخش قابل توجهی از هزینه ها را کاهش داده است.

وی عنوان کرد: با راه اندازی مراکز آزمون مهارتی تمام دانشجویان پزشکی ارزیابی مهارتی می شوند و بعد از این ارزیابی می توانند وارد مراحل دیگر شوند؛ که این امر در ارتقای کیفی آموزش پزشکی بسیار موثر است.

لاریجانی به توسعه زیرساخت های آموزش علوم پزشکی اشاره و عنوان کرد: حدود ۲ هزار عضو هیئت علمی به زودی وارد دانشگاهها می شوند و تعداد اعضای هیئت علمی و پست های خالی گرفته شده و با طراحی الگوی جامع اعضای هیئت علمی سعی بر این است که این تعداد عادلانه توزیع شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از راه اندازی سامانه های متعدد در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت سخن گفت و اظهار داشت: مجازی سازی فرایندها باعث تکمیل اطلاعات و بالا رفتن امنیت در سیستم آموزش است.

دکتر لاریجانی گفت: از ردیف های ستادی ۲.۲ اعتبار وارد سیستم آموزش و ۸.۵ درصد اعتبارات در دانشگاهها وارد آموزش می شود و لازم است با حمایت های بالادستی حمایت های بیشتری از این حوزه صورت گیرد.

وی افزود: هر هفته حداقل یک جلسه در حوزه آموزش به صورت مجازی با دانشگاهها برگزار می شود به عنوان مثال در آموزش دانش پژوهی آموزشی ۱۵۰۰ نفر عضو هیئت علمی به صورت مجازی آموزش دیدند و این ظرفیت قابل گسترش است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی