پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          22 دی 1398 - 12 January 2020


معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با ابراز تأسف از افزایش ظرفیت دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی گفت: این افزایش با توجه به نداشتن زیر ساخت‌ها، فشار مضاعفی را به دانشگاه ها وارد کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دکتر سیما سادات لاری در نشست با «دبیران شورای مرکزی شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور» در سالن جلسات معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: دانشجویان فعال درشورای صنفی یکی از قانون‌مندترین شوراها و نهادهای دانشجویی هستند که با رأی اکثریت دانشجویان انتخاب شده‌اند و پی‌گیر مسائل دوستان خود در دانشگاه‌ها بوده و افراد دغدغه‌مندی هستند.

وی گفت: واقعیت این است که بسیاری از مشکلاتی که دانشجویان ما دارند مشکلات آموزشی است و بی‌عدالتی در این حوزه دانشجویان ما را رنج می‌دهد.

ابراز تأسف از افزایش ظرفیت دانشجویان در سال جدید

لاری با ابراز تأسف از افزایش ظرفیت دانشجویان در سال جدید با بیان این که خیلی از مشکلات شفاف‌سازی نمی‌شود، گفت: در خصوص بحث سهمیه‌ها حتی من از افزایش  ۳۸ درصدی پذیرش دانشجو مطلع نشدم که این افزایش با توجه به نداشتن زیر ساخت‌ها، فشار مضاعفی را به ما وارد می‌کند. در بازدیدهایی که از دانشگاه‌ها داریم ما با خوابگاه‌هایی روبه روهستیم که در یک ظرفیت چهار نفره، هشت دانشجو را در دل خود جای داده است که این موضوع مشکلاتی را برای دانشجویان ایجاد می‌کند.

معاون وزیر بهداشت گفت: دانشگاهی که برای ۹۰ نفر دانشجو ظرفیت کلاسی ندارد چگونه می‌خواهد با دانشجو ارتباط برقرار و کیفیت آموزش خود را حفظ کند؟! این افزایش ظرفیت در حالی که زیر ساخت‌ها ایجاد نشده است به سود دانشجویان و کیفیت آموزش و ارائه خدمات نیست.

وی گفت: ما عزیزانمان در شوراهای صنفی را باور داریم این عزیزان بازوان ما هستند و می‌توانند برای حل مشکلات راه حل ارایه دهند. در خصوص بسته‌های تحول آموزشی نیز این دانشجویان دغدغه‌مند می‌توانند در بازنگری و پیگیری امور مربوطه موفق عمل کنند.

تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان را از طریق هدفمندی یارانه‌ها برای کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه درمدت حضور چندماهه خود در این معاونت تلاش کردیم  با ساماندهی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بخشی از اقدامات خود را معطوف به تعمیرات خوابگاه‌های دانشجویی و همچنین جذب منابع لازم برای به‌سازی محل اسکان دانشجویان کنیم، اظهار داشت: خوشبختانه علیرغم وضعیت نامساعد اقتصادی، توانستیم ۱۵۰ میلیارد تومان را از طریق هدفمندی یارانه‌ها، برای کمک به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تخصیص دهیم.

وی گفت: خوشبختانه مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومانی که از طریق هدفمندی یارانه‌ها جذب کرده‌ایم را جهت رفع مشکلات تغذیه‌ای و غذای دانشجویان به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص داده‌ایم و امیدواریم با تزریق این مبلغ، بخشی از کمبود بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی در این حوزه مرتفع شود.

لاری با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ سفر طی سه ماه گذشته در قالب بازدید از دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی به اتفاق هیات همراه داشته‌ایم، گفت: بدون شک این سفرها منشاء تحولات خوبی خواهد شد. دیدار با نمایندگان نهادهای دانشجویی و نشست با مسؤولان و اعضای هیات رئیسه دانشگاه، باعث می‌شود با مشکلات، مطالبات ونیازهای یک دانشگاه بیشتر آشنا شویم و این سفرها در مجموع برای ما دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی در برخی از شهرها، مذاکراتی با یکی از بانک ها برای ساخت 8 خوابگاه دانشجویی انجام شده و قراردادها بسته شده است، گفت: در حال مذاکره با سایر بانک ها برای ساخت خوابگاه هستیم. همچنین درخصوص احداث خوابگاه دانشجویی با یکی از بانک ها تعاملات رو به رشدی داشته‌ایم و امیدوارم با این مذاکرات، بتوانیم بخشی از مطالبات و نیازهای دانشجویان در موضوع اسکان و خوابگاه‌ها را مرتفع سازیم.

در شرایط کنونی، واقعا پولی برای ساخت خوابگاه وجود ندارد

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت خیرین و اعطای وام‌ها به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی، تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی، واقعا پولی برای ساخت خوابگاه وجود ندارد و باید در این مسیر از ظرفیت خیرین و همچنین اعطای وام‌ها و تسهیلات کمک بگیریم. البته یکی از برنامه‌هایی که پیگیر آن هستیم، تکمیل و احداث ۲۱ خوابگاه استاندارد دانشجویی است که از زمان وزیر پیشین، این طرح در حال پیگیری است و خوشبختانه روند رو به رشدی داشته است.

لاری با بیان اینکه در تبصره ۵ و ۹ بودجه و در بندهای مختلف آن، به لحاظ حمایت مالی، همیشه نامی از وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم از گذشته بوده اما وزارت بهداشت مورد غفلت قرار داشته است، خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های به عمل آمده تلاش کردیم که وزارت بهداشت را در این تبصره‌ها بگنجانیم تا در راستای توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت رو به رشدی داشته باشیم.

وی گفت: ما به شدت از این موضوع دفاع خواهیم کرد و بدانید که ما در رأس معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارتخانه، در راستای رفع مطالبات و نیازهای شما دانشجویان، از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و در مطالبات خود، همه این موارد را مطرح می‌کنیم.

تلاش برای جذب بودجه از محل درآمد دانشجویان انصرافی و استنکافی برای رفع مشکلات دانشجویی

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: در حوزه بودجه بحثی در خصوص دانشجویان انصرافی و استنکافی وجود داشت که تاکنون از این محل پولی در اختیار ما قرار نمی‌گرفت، در حالی که سال قبل از حدود ۳۲ میلیارد تومانی که از این محل تامین شد، مبلغی در اختیار ما قرار نگرفت، اما امسال حدود ۱۸ میلیارد تومان از این محل تامین شده است که در پی تلاش‌های بسیاری که انجام شده، حدود 8 میلیارد تومان را توانستیم بازگردانیم و تلاش داریم تا ۱۰ میلیارد تومان باقی مانده را نیز تزریق کنیم و بتوانیم مشکلات فرهنگی، ورزشی و خوابگاهی را حل کنیم.

لاری با اشاره به خوشبین بودن خود نسبت به سفرهای استانی و بازدید از دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: قطعا این سفرها در آینده نزدیک، اثرات مثبت خود را برجای خواهد گذاشت.

معاون وزیر بهداشت افزود: ما سه ماه بعد از هر سفر به هر دانشگاهی، نماینده‌ای از وزارتخانه به دانشگاه مربوطه اعزام می‌کنیم تا ببینیم آیا تغییرات مثبت در حوزه‌های مختلف در سایه این سفر و برگزاری نشست با هیات رئیسه، اتفاق افتاده یا خیر. ضمن اینکه یک هفته بعد از هر سفر، گزارشی از مطالبات و سخنان شما نمایندگان نهادهای دانشجویی در قالب پیشنهادات، نقاط ضعف و قوت و انتقادات به صورت نامه توسط ستاد وزارتخانه برای ریاست دانشگاه ارسال خواهد شد که ما نسخه‌ای از آن را در اختیار یکی از نمایندگان نهادهای دانشجویی دانشگاه قرار خواهیم داد.

معاونان «آموزشی» و «فرهنگی و دانشجویی» وزارت بهداشت در نشست «دبیران شورای مرکزی شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور» حضور یافته و به سخنان نمایندگان شوراهای صنفی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گوش فرا دادند. در این نشست دانشجویان از مشکلات آموزشی و صنفی و رفاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور سخن گفته و در خصوص راه‌کارهای مرتفع کردن مشکلات و موانع، بحث و تبادل نظر شد.




جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی