پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          23 دی 1398 - 13 January 2020


هیئت رئیسه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر بازنگری پذیرش دانشجوی پزشکی در مقاطع عمومی، تحصیلات تکمیلی و دوره های تخصصی و فوق تخصصی و کاهش سهمیه های این دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر شهریار نفیسی از برگزاری جلسه مشترک هیات رئیسه دانشگاه و گروه های علوم پایه دانشکده با حضور هیئت رئیسه دانشکده پزشکی خبر داد و گفت: این جلسه روز یکشنبه ۲۹ دی ماه برگزار خواهد شد و اعضای هیئت رئیسه دانشکده و مدیران گروه های علوم پایه می توانند مطالب خود اعم از مشکلات، چالش ها و راهکارها را در این جلسه بیان کنند.

کاهش تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تاثیر سوء آن بر روند تولید علم در علوم پایه، کمبود امکانات و تجهیزات در گروه های علوم پایه، ساماندهی کانکس ها و فضای مربوط به استراحت دانشجویان و... از جمله مواردی بود که مقرر شد اعضای هیئت رئیسه در خصوص آن در جلسه مشترک با هیئت رئیسه دانشگاه صحبت کنند.

همچنین در این نشست اعضای هیئت رئیسه بر بازنگری و تغییر در نوع پذیرش دانشجو در تمام مقاطع بویژه دوره های تخصصی و فوق تخصصی تاکید و تصریح کردند، که با توجه به جایگاه و شان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدل پذیرش در این دانشکده مجزا از سایر دانشگاه ها باشد. توضیح این که مقرر شد مدل پیشنهادی دانشکده پزشکی به وزارت بهداشت ارسال شود.

در ادامه نشست هیات رئیسه دانشکده پزشکی دکتر رضایی دبیر دومین جشن «قدر استاد»، با اشاره به بررسی زمانبندی های پیشنهادی برگزاری دومین جشن قدر استاد گفت: این مراسم صبح روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۹۹ در تالار ابن سینای دانشکده پزشکی برگزار خواهد شد.

همچنین در این نشست هیئت رئیسه دکتر جواد توکلی معاون دانشجویی فرهنگی دانشکده پزشکی در خصوص هدایای روز استاد گفت: امسال نیز مانند سالهای گذشته باید هدیه ای حاوی ابلاغ پیام تبریک و به جهت یادبود و بزرگداشت مقام استاد متناسب با بودجه دانشکده تهیه شود.

هر یک از اعضای هیئت رئیسه پیشنهادهای خود  را در این مورد بیان کردند و قرار شد تصمیم گیری نهایی در این خصوص در کارگروه فرهنگی دانشکده صورت پذیرد.

در ادامه دکتر ایرج کاشانی معاون آموزش تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی، ضمن انتقاد از آموزش ضمن خدمت و ارائه مدرک معادل کارشناسی ارشد به شرکت کنندگان این دوره ، گفت: اخیرا آموزشی تحت عنوان ضمن خدمت به صورت رشته به رشته در حال گسترش است که کارکنان دانشکده در قالب شرکت در این دوره، مدرک معادل کارشناسی ارشد دریافت می کنند و کوریکولوم مطابق با دوره کارشناسی ارشد برای این دوره ها اجرا می شود.

وی با بیان این که افرادی که وارد این دوره می شوند، در هیچ آزمون و کنکوری شرکت نکرده اند، گفت: این نوع پذیرش و برگزاری این دوره موجب بی انگیزه شدن دانشجویان می شود چرا که فرصت شغلی و رقابت شغلی دانشجویان را تهدید می کند.

کاشانی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها دانشگاهی است در کشور که این دوره را به این صورت و با اعطای مدرک، برگزار می کند.

معاون آموزش تحصیلات تکمیلی دانشکده پزشکی خاطرنشان کرد: اساتید مدرس این دوره ها به صورت خاص انتخاب شده اند به نحوی که یا از میان اساتید بازنشسته هستند و یا صرفا تعداد محدودی از اساتید که فعالیت چندانی در گروه ندارند، از مدرسان این دوره هستند که این موضوع نیز عاملی برای کاهش انگیزه میان اساتید شده است.

کاشانی با انتقاد از مدل برگزاری این دوره ها، خواستار نظارت و ایجاد سازو کار قانونی برای این دوره ها شد و گفت: دوره آموزش ضمن خدمت باید به صورت دوره توانمندسازی برای کارکنان باشد و مدرکی اعطا نشود.

دکتر احمدرضا دهپور استاد گروه فارماکولوژی و عضو مشاور هیئت رئیسه خواستار بازنگری و تغییر در نحوه پذیرش دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی شد و گفت: اخیرا افرادی در مقاطع تحصیلات تکمیلی پذیرفته می شوند که مدرک قبلی آنها هیچ گونه سنخیتی با علوم پایه پزشکی ندارد.

دکتر امینیان عضو مشاور هیات رئیسه و رئیس دانشکده پزشکی پردیس بین الملل نیز توضیحی درخصوص بازنگری مدل پذیرش دانشجوی پزشکی بین الملل ارائه کرد و گفت: پس از اجرای تغییرات ۱۹ نفر در بهمن ۹۷ و ۲۱ نفر در ورودی مهر ۹۸ وارد دانشکده پزشکی پردیس بین الملل شدند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی