پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          29 اردیبهشت 1399 - 18 May 2020


معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقدمات مهم و کلیدی برای بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی و دانشگاه‌های علوم پزشکی را اعلام کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، نشست دبیران شورای مرکزی شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

در این نشست چهار ساعته دبیران شورای مرکزی شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر اهمیت ایجاد مقدمات لازم برای بازگشایی خوابگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تأکید شد. بازگشایی با کمترین مخاطرات و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از نکات مورد تأکید معاون وزیر بهداشت بود.

 معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در این نشست با بیان این‌که برای رفع مشکلات رفاهی و معیشتی دانشجویان علوم پزشکی که من خود را یار و همراه آنها می‌دانم سقفی قائل نیستیم و تا هر اندازه مشکلات دانشجویان را رفع کنم به دنبال سطح بالاتری از رفع نیاز دانشجویان عزیز هستیم.

به فکر بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری و تحصیلات تکمیلی هستیم

 لاری اظهار داشت: اکنون موفق شده‌ایم بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را برقرار کنیم و پس از آن به فکر بیمه تکمیلی آنها هستیم و در نهایت می‌خواهیم که رزیدنت‌های ما بیمه تأمین اجتماعی شوند و سابقه کار داشته باشند، زیرا این حق این عزیزان است.

وی با بیان این که نگاه نمایندگان دانشجویان در هر رده و صنفی که هستند، باید کلان و به دنبال رفع مشکلات مهم دانشجویان باشد، از برخی دیدگاه‌های حاشیه‌گرایانه و خودمحور که موفقیتی به دنبال ندارد، گله کرد و اظهار داشت: ما باید سطح توقع از خود را بالا ببریم و مواردی را دنبال کنیم که شمولیت آن برای دانشجویان بیشتر باشد و تا هر اندازه می‌شود برای رفع این مشکلات تلاش و توان بگذاریم.

لاری در خصوص بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی و دانشگاه‌های علوم پزشکی، ابراز داشت: تلاش بسیاری کردیم که ستاد مقابله با کرونا بپذیرد که خوابگاه‌های دانشجویی بعد از مدارس بازگشایی شوند زیرا دانشجویان از شهرهای مختلف وارد فضای کوچک خوابگاهی می‌شوند و بسیاری در انتهای هفته یا پایان هر ماه به شهر خود بر می‌گردند بنابراین ماندگاری در خوابگاه بیشتر است.

وی اضافه کرد: در خوابگاه مکانی باید در نظر گرفته شود که اگر پس از بازگشایی دانشگاه فردی مبتلا مشاهده شد سریعا قرنطینه شده و از دیگر دانشجویان جدا شود.

رعایت فاصله اجتماعی در اتاق‌های خوابگاهی

معاون وزیر بهداشت با اعلام این‌که مقرر است فقط ۵۰ درصد دانشجویان در دانشگاه‌ها حضور یابند، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی که نظر به بازگشایی دانشگاه‌ها است، ما نیز با احتیاط بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه را تا ظرفیت ۵۰ درصد دنبال می‌کنیم. رعایت فاصله اجتماعی در اتاق‌های خوابگاهی، ارائه بسته حمایتی و حفظ شرایط بهداشتی و ایمنی در این خصوص برای ما بسیار مهم است.

لاری با تأکید بر این‌که باید برای اجرای دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا و آن‌چه که به نتیجه می‌رسیم در فضای خوابگاهی و دانشگاهی نظارت و پایش دقیقی وجود داشته باشد، از نمایندگان شورای صنفی دانشجویان درخواست کرد که همه واحدهای شوراهای صنفی برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده به مسؤولان دانشگاه کمک کنند.

همه واحدهای شوراهای صنفی برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند

وی با بیان این‌که باید شرایطی ایجاد کنیم که تیم‌های بهداشتی مستقر در خوابگاه‌ها، دانشجویان را به صورت مستمر بررسی کنند و در خوابگاه‌ها شرایط ایمنی بهداشتی برای دانشجو وجود داشته باشد، گفت: شرایط باید به گونه‌ای باشد که خانواده‌ها از حضور فرزند دانشجوی خود در فضای دانشگاهی و خوابگاهی نگران نباشند. باید در صورت بروز علائم بیماری کرونا، دانشجوی مبتلا در بیمارستان بستری شده و مشخص باشد تیم بهداشتی در چه فضایی می‌تواند دانشجو را معاینه و در قرنطینه قرار دهد.

سلف‌های غذاخوری همچنان بسته می مانند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص ارائه غذای سالم و با کیفیت به دانشجویان پس از بازگشایی دانشگاه‌ها، گفت: فعلا مقرر است تا سلف‌های غذاخوری همچنان بسته باشند و غذا به صورت بسته‌بندی فقط در خوابگاه‌ها و در بین دانشجویان خوابگاهی توزیع شود.

لاری از ریل‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه مالی و بودجه به عنوان یکی از مهمترین موفقیت‌های حاصل شده در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت یاد کرد و گفت: در همین ایام که دانشگاه‌ها تعطیل بوده است رقم‌های خوبی به دانشگاه‌ها تزریق شده که شما می‌توانید پی‌گیری و بررسی کنید که آیا این رقم‌ها در محل پروژه با روند پیشرفت مورد نظر در حال انجام است یا خیر؟

وی از نمایندگان و اعضای شورای مرکزی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی خواستار شناسایی دانشجویان فاقد بیمه در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و گفت: به واقع در روزهایی که همه در حال فرار از کرونا بودند ما پشت درهای سازمان برنامه و بودجه بودیم و توانستیم وام دستیاری را از سه میلیارد تومان تبدیل به ردیفی با ۳۰ میلیارد تومان کنیم؛ ایجاد این ردیف در قانون بودجه کاری بزرگ است. بر همین اساس بنا شده تا به ۱۰ تا ۱۵ هزار دانشجوی رزیدنتی وام با مبالغ خوبی ارائه شود.

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر این‌که ما به دنبال اجرای طرح‌های بزرگ و ماندگار در حوزه فرهنگی و دانشجویی هستیم، خاطر نشان کرد: باید ۴۱ پروژه خوابگاهی خود را تا پایان این دولت با منابع موجود به اتمام برسانیم و اکنون در تلاشیم تا روسای دانشگاه‌ها از وامی که با تنفس دو ساله از بانک می‌توانند دریافت کنند استفاده کرده و با اتمام ساخت این خوابگاه‌ها، ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شاهد افزایش چشم‌گیری باشد.

لاری در خصوص اقدامات ضروری که باید در حوزه فرهنگی اتفاق بیفتد، گفت: باید در فرصت باقی‌مانده آیین‌نامه و قوانین قدیمی فعالیت‌های فرهنگی را بررسی و اصلاح کنیم و تلاش کنیم این قوانین در شوراهای اقماری شورای انقلاب فرهنگی تصویب و اصلاح شوند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی