پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          06 خرداد 1399 - 26 May 2020


معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به پذیرش حضوری دانشجویان از ۱۷ خرداد هستند، گفت: دانشگاه‌ها می توانند براساس شرایط، امکانات و وضعیت شیوع کرونا در منطقه خود در خصوص نحوه ک ظرفیت پذیرش دانشجویان تصمیم‌گیری کنند اما تمامی دانشگاه‌ها ملزم هستند حداقل پذیرش دانشجویان را از ۱۷ خرداد داشته باشند.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر سیماسادات لاری در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب، به تشریح آخرین سیاست‌های وزارت بهداشت در خصوص اسکان دانشجویان خوابگاهی همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پرداخت و گفت: ما اعلام کردیم با توجه به وضعیت اپیدمی کروناویروس، وضعیت زیرساخت‌ها و شرایط دانشگاه‌های مختلف خوابگاه‌های این مراکز آماده پذیرش حداکثر ۵۰ درصد دانشجویان هستند؛ یعنی ممکن است یک دانشگاهی حتی ۱۰ درصد از دانشجویان خوابگاهی خود را در این مراکز اسکان بدهد.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند اسکان دانشجویان خود را براساس اولویت‌های آموزشی خود انجام بدهند، مثلا ممکن است خوابگاه را به دانشجویانی که باید در ترم جاری فارغ‌التحصیل شوند اختصاص بدهند و برنامه‌های خود را براساس این اولویت‌ها تنظیم کنند تا پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز با حداکثر دقت ممکن رعایت شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: ما عنوان کردیم حداکثر ظرفیت پذیرش دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی باید به نصف برسد و هر اندازه دانشگاه‌ها این ظرفیت را کمتر از ۵۰ درصد اعلام کنند وزارت بهداشت با آن موافق‌تر است.

به گفته لاری، در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که دانشجویان برخی رشته‌ها به صورت نوبتی در خوابگاه‌ها حضور داشته باشند. البته حضور این دانشجویان در مراکز خوابگاهی باید به صورت کوتاه مدت باشد و دانشجویان در این فرصت باید به صورت فشرده آموزش‌های خود را بگذرانند و بعد از اینکه دانشجویان هر نوبت امتحانات پایان ترم خود را دادند و خوابگاه تخلیه شد دانشجویان رشته‌های بعد در این مراکز اقامتی حضور یابند.

وی از اختصاص بودجه‌ای مشخص برای احیای تجهیزات حفاظتی دانشگاه‌ها جهت رعایت بهداشت خبر داد و گفت: این بودجه در مرحله اول برای دانشگاه‌ها تزریق می‌شود تا این مراکز بتوانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده را در اختیار دانشجویان قرار بدهند و پرسشنامه‌هایی نیز در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود که آن‌ها را در ابتدای ورود به مراکز خوابگاهی از نظر سلامتی مورد ارزیابی قرار دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در خوابگاه‌ها اتاق‌هایی را برای قرنطینه احتمالی دانشجویانی که تست کرونای آن‌ها مثبت باشد در نظر گرفته می‌شود تا قرنطینه شوند و حتی اگر علایم شدیدتری پیدا کردند ما مراکز بهداشتی خاصی را به آن دانشگاه معرفی می‌کنیم تا وضعیت دانشجو به صورت جدی رصد شود.

وی همچنین تأکید کرد: معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف شدند در اجرای تمامی پروتکل‌های بهداشتی در محیط‌های خوابگاهی نظارت کنند تا بتوانیم با توجه به شرایط دانشگاه‌ها پذیرش حداقلی دانشجو در مراکز خوابگاهی داشته باشیم. ضمن اینکه به دانشگاه‌ها تأکید کردیم که با درخواست مهمانی دانشجویان در دانشگاه‌های محل اسکان آن‌ها بدون پرداخت هزینه موافقت صورت بگیرد.

دکتر لاری در خصوص وضعیت بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی در مناطق قرمز از نظر ابتلا به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: ما منطقه قرمز یا سفید مطلق از نظر ابتلا به این ویروس نداریم چرا که ممکن است، یک شهر را به صورت قرمز اعلام کنند و این وضعیت یک روز بعد در شهر دیگر اعلام شود.بنابراین همه مسئولان باید در حالت احتیاط عمل کنند.

وی ادامه داد:  ممکن است دانشگاه‌های مناطق قرمز از نظر ابتلا به کرونا با توجه به شرایط خود به صورت محدودتری دانشجویان را پذیرش کند اما همه دانشگاه‌ها باید از ۱۷ خرداد آموزش را آغاز کنند و فعالیت آموزشی خود را با پذیرش حداقلی دانشجویان شروع کنند اما اینکه تصمیم‌ جداگانه ای برای مناطق قرمز یا سفید داشته باشیم، امکان‌پذیر نیست.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص نحوه توزیع تغذیه به دانشجویان خوابگاهی نیز گفت: تاکید داریم سلف سرویس دانشگاه‌ها باز نشود چرا که ممکن است با باز شدن این اماکن تجمع صورت گیرد و کنترل دانشجویان سخت‌تر شود؛ بنابراین توصیه ما این است که غذا در داخل خوابگاه‌ها و داخل ظروف یک بار مصرف توزیع شود. همچنان که در دوران شیوع کرونا نیز خوابگاه‌های ما باز بودند و دانشجویان اینترن و رزیدنت در بیمارستان‌ها فعال بودند با توجه به اینکه دانشگاه‌های ما تمرین پذیرش دانشجو در این شرایط را دارند اگرچه تعداد پذیرش بیشتر خواهد شد.اما آمادگی پذیرش دانشجویان همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها را داریم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی