پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          27 آبان 1399 - 17 November 2020


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران ضمن اشاره به میانگین افزایش شهریه در دانشگاه آزاد، جزییات تسهیلات شهریه‌ای برای دانشجویان علوم پزشکی را تشریح کرد.

پرتال دانشگاهی به نقل از علیرضا خوشدل در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های مجازی و عملی گفت: ما از قبل شرایطی را ایجاد کرده‌ایم تا دانشجویان کاروز؛ یعنی افرادی که عملاً پزشک یا پرستار بوده و زیر نظر اساتید کار می‌کنند، در کادر درمان، به صورت جهادی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی درباره دانشجویان کارآموز اظهار داشت: آموزش‌های تئوری این گروه از دانشجویان به صورت مجازی صورت می‌گیرد و آموزش‌های عملی شأن نیز در محیط‌های آزمایشگاهی و مراکز بالینی، بر پا شده است. به عبارت ساده؛ برنامه کارآموزی به صورت مجازی انجام می‌شود و آن دسته از دانشجویان که نیاز به انجام میزان مشخصی کار عملی دارند، به منظور جلوگیری از ازدحام زیاد و ممانعت از قرار گرفتن در معرض بیماری، با ظرفیت یک چهارم در محیط‌های بالینی بیمارستان‌های سفید، مشغول شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران ادامه داد: تمام کادر بیمارستان‌ها، همکاران بالینی ترم آخر پزشکی و اعضای هیأت علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران، به صورت تمام وقت و بدون تعطیلی مشغول کار بوده و طی این ۹ ماه، حتی از مرخص عادی خود نیز استفاده نکرده‌اند.

وی درباره میزان افزایش شهریه‌های رشته‌های علوم پزشکی نیز توضیح داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران عملاً مجری ابلاغیه‌های سازمان مرکزی است. سازمان مرکزی تنها مرجع تصمیم گیر در خصوص تعیین شهریه‌هاست، با این وجود اما مشخصاً شهریه دانشگاه آزاد بطور متوسط در ترم جاری بین ۱۵ تا ۲۰ درصد (در کل مجموعه دانشگاه آزاد برخی رشته‌ها بدون افزایش یا حداقل افزایش را داشته و بعضی از رشته‌ها، کمی بیشتر از ۲۵ درصد) افزایش پیدا کرده و شهریه دانشجویان پزشکی‌ها نیز بسته به رشته، متفاوت است.

خوشدل با اشاره به اینکه به علت هزینه تمام شده بالا در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی، عملاً افزایش شهریه در این رشته‌ها در مقایسه با سایر رشته‌ها بیشتر بوده است، افزود: ما این ترم و هنگام ثبت نام جدید، حس کردیم که بعضی دانشجویان با مشکلاتی مواجه هستند، لذا برای جلوگیری از آسیب آموزشی آنها، درخواست‌هایی از سازمان مرکزی کردیم که الحمدالله با مساعدت روبرو شد؛ مثلاً توانستیم در رشته روانشناسی، تخفیف ۲۵ درصدی بگیریم و در برخی رشته‌های دیگر، حتی با تخفیف تا ۵۰ درصدی برای دانشجویانی که به صورت همزمان تحصیل می‌کنند، موافقت شد. یکی دو رشته دیگر هم شامل این تخفیف ۵۰ درصدی شده‌اند.

وی همچنین به تسهیلات ارائه شده به دانشجویان اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه اکنون امکانی به وجود آمده که تمامی دانشجویان می‌توانند به میزان ۱۰۰ درصد شهریه خود، از تسهیلات وام برخوردار شوند؛ یعنی اگر فردی توان پرداخت شهریه را نداشته باشد، می‌تواند ۱۰۰ درصد شهریه را وام بگیرد و در بازپرداخت آن و تقسیط نیز مشکل چندانی نخواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر دانشجویانی هستند که با مبلغ بسیار جزئی ثبت نام کرده‌اند و در واقع دانشجویی وجود ندارد که به دلیل کمبود شهریه دچار محرومیت یا تعلیق شده باشد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی