پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          19 فروردین 1400 - 08 April 2021


معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: نحوه کارورزی و کارآموزی دانشجویان علوم پزشکی و ادامه فعالیت آموزشی در شرایط جدید کرونا به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر علی‌اکبر حق دوست در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به شرایط قرمز کرونا و با توجه به اینکه در ترم پیش دستورالعمل نحوه فعالیت دانشجویان علوم پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده بود، امروز اعلام شد که بخشنامه مربوط به فعالیت دانشجویان در شرایط حاد کرونا پابرجا بوده و طبق بخشنامه عمل می‌شود.

وی افزود: به دانشگاه‌ها اعلام شده است که برای کارورزان و کارآموزانی که داوطلبانه در مراکز بیمارستانی بیماران کرونایی حضور می‌یابند، برنامه ریزی لازم در اولویت تزریق واکسن کرونا از سوی دانشگاه‌ها انجام شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به عدم اطمینان از طول مدت اپیدمی اخیر، مدت تعطیلی بخش‌ها به صورت هفتگی اعلام و در صورت نیاز تمدید شود و از تعطیلی بلند مدت یکباره خودداری شود.

جزئیات تعیین تکلیف آموزش دانشجویان علوم پزشکی در شرایط حاد کرونا

شرایط کارآموزی پزشکی عمومی؛ دوره کارآموزی بدون تعطیلی با شرایط زیر ادامه پیدا کند:

حضور داوطلبانه و اختیاری کارآموز در بخش‌ها با ارائه درخواست کتبی دانشجو به دانشکده

در صورتی که دانشجو سه چهارم (۳/۴) دوره هر بخش را بر طبق کوریکولوم های آموزشی گذرانده باشد، مشروط به عدم غیبت بیش از حد مجاز (بیش از یک هفدهم ۱/۱۷ ساعت حضور در بخش)، بخشی آموزشی گذرانده اعلام شده و قابل قبول خواهد بود، در صورتی که طول دوره حضور در یک بخش کمتر از سه چهارم (۳/۴) باشد، دانشجو موظف به گذراندن مجدد دوره است.

گذراندن دروس تئوری بالینی به صورت حضوری و یا مجازی و شرکت در آزمون آنها الزامی است.

دانشجویانی که تمایلی به ادامه دوره کارآموزی بالینی در شرایط حاضر و به دلیل نگرانی از شیوع بیماری کووید ۱۹ ندارند، با ارائه درخواست کتبی به دانشکده مبنی بر مرخصی تحصیلی، می‌توانند از مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات استفاده کنند. از دانشجویان شهریه پرداز نیز بابت مدت مرخصی، شهریه ثابت اخذ نشود.

در صورت حذف کلی نیمسال تحصیلی به درخواست دانشجو، شهریه پرداخت شده محفوظ مانده و جهت نیمسال آینده محاسبه شود.

کارورزی پزشکی عمومی؛ کارورزی در تمامی دانشکده‌ها لازم است فعالیت و تحت هیچ شرایطی تعطیل نباشد.

در شرایط قرمز، حضور کارورزان به صورت کشیک تعطیلات و بر حسب نیاز حداکثر به صورت کشیک و پست کشیک و در شرایط غیر قرمز به صورت روتین و آموزش تلفیقی (مجازی و حضوری) خواهد بود.

در صورت الزام و نیاز شدید حضور فراتر از کشیک کارورز در ایام قرمز، دانشکده‌ها می‌توانند از حضور دانشجویان کارورز داوطلب به صورت کامل استفاده کنند.

کارورزانی که در این مواقع، حضور داوطلبانه داشته باشند، با تأیید دانشگاه مربوطه به انتخاب خود، از یکی از امتیازات کاهش طول دوره طرح معادل روزهای حضور داوطلبانه، نمرات ارزشیابی بالاتر به لحاظ مسئولیت پذیری حرفه‌ای و رفتار اخلاق مدار پزشکی بر اساس تصمیم گروه آموزشی مربوطه، دریافت کمک هزینه کارورزی تا حداکثر ۲ برابر میزان پرداختی در صورت نیاز، با تصویب هیأت امنا و یا هیأت رئیسه دانشگاه برای ایام حضور داوطلبانه و تقدیرنامه کتبی از ریاست دانشکده برخوردار شوند.

حضور کارآموزان و کارورزان در بخش‌های اجباری آنان نظیر بخش‌های عفونی و داخلی و سایر بخش‌هایی که بیماران کرونایی در آن بستری می‌شوند، با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی ابلاغی الزامی است.

در سایر بخش‌ها حضور مطابق معمول خواهد بود و دانشگاه‌ها صرفاً می‌توانند از خدمات کارورزان داوطلب در بخش‌های کرونایی استفاده کنند. همچنین لازم است برنامه آموزشی گروه‌های بالینی مانند گزارش صبحگاهی و ژورنال کلاب و امثال آن ترجیحاً به صورت مجازی و آنلاین برگزار شود.

دانشجویان دندانپزشکی؛ برای دانشجویانی که تمایلی به گذراندن ادامه دوره کارآموزی (نیمسال‌های ۶ تا ۱۰) به صورت حضوری ندارند، با ارائه درخواست کتبی به دانشکده مبنی بر مرخصی تحصیلی، مرخصی آنان جز سنوات تحصیلی محسوب نمی‌شود. از دانشجویان شهریه پرداز نیز بابت مدت مرخصی تحصیلی، شهریه ثابت اخذ نشود.

در صورت حذف کلی نیمسال تحصیلی به درخواست دانشجو، شهریه پرداخت شده محفوظ مانده و جهت نیمسال آینده محاسبه شود.

کارورزان دوره دکتری دندانپزشکی (نیمسال‌های ۱۱ و ۱۲) در شرایط قرمز به صورت کشیک حضور داشته باشند.

دستیاران دوره‌های تخصصی دندانپزشکی مشمول تعطیلی در شرایط قرمز کرونا در دانشگاه‌ها نیستند ولی بر اساس شرایط هر دانشکده و با در نظر گرفتن تعداد بیماران مراجعه کننده و تصمیم شورای آموزشی دانشکده در دانشکده حضور یابند.

در صورت الزام و نیاز به حضور فراتر از معمول فعالیت دستیاران و کشیک کارورزان دندانپزشکی در ایام قرمز، دانشکده‌ها می‌توانند از حضور کارورزان یا دستیاران داوطلب با ارائه مشوق‌هایی شبیه کارورزان پزشکی استفاده کنند.

سایر رشته‌های علوم پزشکی؛ شیوه مدیریت کارآموزی و کارورزی سایر رشته‌ها مانند پرستاری، مامایی و اتاق عمل و رشته‌های توانبخشی مشابه دانشجویان پزشکی است و دوره‌های کارآموزی ایشان بنا به تقاضای ایشان باید باشد. برای دوره دکتری تخصصی و ارشد نیز روش ادامه آموزش همانند ترم گذشته خواهد بود.

کارآموزی داروسازی؛ دوره کارآموزی داروسازی بر اساس تصمیم، وضعیت دانشگاه و طبق مصوبات پیشین خواهد بود.

دستیاران تخصصی پزشکی؛ آموزش دستیاران دوره تخصص پزشکی مانند مصوبات گذشته بوده و مشمول تعطیلات فعالیت آموزشی نیستند.

با توجه به شرایط بیماری کووید ۱۹ و لزوم تردد حداقلی دانشجویان، دانشگاه‌ها کماکان به بررسی تقاضای دانشجویان متقاضی میهمانی در کلیه دروس از جمله کارآموزی و کارورزی از طریق سامانه میهمانی اقدام کرده و در صورت مهیا بودن شرایط، مساعدت لازم انجام شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی