پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          12 اردیبهشت 1400 - 02 May 2021


دبیرکل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به روند فعلی واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه گفت: بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران واکسینه شدند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران،  دکتر ایزد محمدخواجه، دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره واکسیناسیون کووید ۱۹ دانشجویان این دانشگاه گفت: واکسیناسیون در حال حاضر شامل کارورزها، کارآموزها و در واقع دانشجویانی است که نقش درمانی حیاتی و مواجهه بالینی بالا در بیمارستان ها دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه به میزان خوبی واکسن به دانشجویان اختصاص داده شده، درحال حاضر در تلاش هستیم مجموعه بیشتری از دانشجویان را پوشش دهیم. یعنی علاوه بر کارورزهایی که کشیک درمانی دارند، کارآموزهایی که مواجهه بالینی مستمر و روزانه در بیمارستان ها، کلینیک ها و در پاراکلینیک ها دارند را نیز تحت پوشش قرار دهیم.

محمدخواجه گفت: امیداورم بزودی به سمتی برویم که دانشجویانی که خطر مواجهه بالینی و حضور فیزیکی کمتری در محیط درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران دارند هم تحت پوشش قرار بگیرند.

وی درباره زمان آغاز واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی تهران گفت: اعطای واکسن از طریق معاونت دانشجویی فرهنگی و معاونت درمان و بهداشت و با همکاری شورای صنفی از اواخر اسفندماه سال گذشته شروع شد. البته با این تفاوت که در آن زمان واکسیناسیون سراسری و جامع مد نظر نبود و صرفاً برای پوشش کارورزهایی که کشیک درمانی در بخش های پر خطر طب اورژانس، بخش های عفونی و سانتر کرونای بیمارستان ها حضور داشتند، بود. 

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: در آن زمان به علت کمبود واکسن، چرخش روتیشنی و البته به دلایل دیگر، واکسن در بیمارستان به دستشان نمی رسید به تعداد محدود واکسن تهیه و واکسیناسیون بصورت قطره چکانی انجام شد. واکسیناسیون به صورت محدود از ۲۷ اسفند شروع شد و از آن زمان تا الان به صورت جسته گریخته ادامه داشته و طی یک هفته اخیر به صورت متمرکز از طریق مرکز بهداشت و درمان معاونت دانشجویی فرهنگی دوباره کلید خورد.

وی درباره نوع واکسن مورد استفاده در این واکسیناسیون خاطرنشان کرد: واکسنی که در حال حاضر از طریق مرکز بهداشت معاونت دانشجویی در حال تزریق است، واکسن سینوفارم و آسترازنکاست. البته پیش از این در بیمارستان ها واکسن اسپوتنیک و واکسن بهارات هم به تعداد محدود از کانال شورای صنفی به دانشجویان رسیده بود.

محمدخواجه یادآور شد: تاکنون بیش از ۱۳۰۰ نفر از کارورزها و کارآموزان رشته های مختلف که مواجهه جدی در بیمارستان ها، کلینیک ها و پاراکلینیک ها دارند مورد واکسیناسیون قرار گرفته اند.

وی فاکتور اصلی و اساسی برای واکسیناسیون را میزان مواجهه کارورزانی اعلام کرد که در بخش های مختلف خدمات درمانی به بیماران کرونایی ارائه می دهند. 

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به زمان واکسیناسیون سراسری افراد هدف، گفت: حداقل افرادی که لازم است در حداقل زمان مورد واکسیناسیون قرار بگیرند حدود ۲۰۰۰ نفر هستند. پیش بینی می شود این افراد در صورت تامین واکسن کافی نهایتا تا اواسط هفته آینده واکسینه شوند. البته لازمه این امر این است که معاونت درمان و بهداشت واکسن لازم را برای پوشش سراسری افراد نامبرده در اختیار شورای صنفی قرار بدهد.

وی گفت: پس از پایان این طرح لازم است بقیه دانشجویان در مقاطع دیگر مانند دانشجویانی که بنا به نیازهای تحقیقاتی و یا به صورت پاره وقت اما به دلایل آموزشی در محیط های بالینی دانشگاه حضور دارند یا در حال حاضر در مواجهه نیستند ولی بعدا بنا به دلایل آموزشی و روتیشن های درمانی در بیمارستان ها حضور پیدا می کنند نیز واکسینه شوند.

محمدخواجه گفت: پیشنهاد این است که طرح کلی واکسیناسیون دانشجویان از طریق مرکز بهداشت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت طولانی مدت با تعداد محدود ادامه پیدا کند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی