پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          31 خرداد 1400 - 21 June 2021


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این دانشگاه هر سه ماه یکبار گزارشی درباره مهاجرت و انصراف دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی به وزارت بهداشت ارسال می‌کند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر امیرعلی سهراب‌پور، در سلسله گفت وگوهای مدوتاک سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به ارائه راه‌حل ها و پیشنهادها برای بهبود شرایط دستیاران دوره تخصص پرداخت.

وی گفت: شکل گیری صندوقی برای حمایت از رزیدنت‌ها با مشارکت فارغ التحصیلان، خیرین از راهکارهای پیشنهادی است و با بودجه اولیه‌ای با حدود ۵۰ میلیارد تومان می‌توان برای رزیدنت‌های سال چهارم یک حقوق ماهانه‌ و البته به صورت قرض در نظر گرفت که دستیاران بتوانند بعد از گذراندن طرح خود، این کمک هزینه دریافتی را به صندوق بازگردانند.

سهراب پور گفت: طبیعتا خود دانشجویان به خاطر اینکه کمک‌ها را در دوران سخت رزیدنتی دریافت کرده‌اند حاضر خواهند بود که به صورت داوطلبانه مبلغی بیش از آنچه دریافت کرده‌اند را به صندوق باز گردانند تا از این طریق به سایر دستیاران دوره تخصص نیز کمک شود.

وی بر لزوم پرداخت بخشی از کارانه‌ها به دستیاران و فلوشیپ‌ها تاکید کرد و با اشاره به جلساتی که درباره مشکلات رزیدنت ها برگزار شده است گفت: در یکی از جلسات که نمایندگان مجلس و ۲۰ نفر از اعضای هیات علمی حضور داشتند، نمایندگان مجلس به علت توجیه نبودن، به دنبال کاهش حقوق اساتید دانشگاه بودند که پس از صحبت های انجام شده، این اتفاق رخ نداد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مهاجرت فارغ التحصیلان رشته های پزشکی به واسطه شرایط دشوار و بعضا ستم‌های موجود گفت: قانون اجباری در طرح‌ها، سهمیه‌ها و ... از جمله مواردی هستند که دانشجویان را دلسرد می کند.

وی گفت: به عنوان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جریان موج مهاجرت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان پزشکی هستم. ما هر سه ماه یکبار، گزارشی از وضعیت دانشجویان انصرافی و افرادی که مهاجرت کرده اند دریافت و سپس آن را به وزارت بهداشت نیز ارسال می‌کنیم؛ به این ترتیب اینگونه نیست که وزارت بهداشت در جریان این امور نباشد.

سهراب پور با تاکید بر شکل گیری شورای صنفی دستیاران برای ارائه راهکار به وزارت بهداشت در خصوص مسائل مربوط به رزیدنت‌ها گفت: در بسیاری از موارد وزارت بهداشت بر لزوم یک اصل کلی آگاهی دارد اما از راه‌های منتج به آن اصل مطلع نیست، که با شکل گیری یک شورای صنفی می توان به رقم خوردن اتفاقات مثبت کمک کرد. البته قانون کار، بیمه و ... از جمله تغییراتی هستند که در این خصوص در نظر گرفته شده‌اند اما هنوز قطعی نیستند.

وی با اشاره به هشتگ‌هایی که در شبکه های اجتماعی شکل گرفته گفت: این مسائل تاثیر کوتاه مدت دارند و راه حل بلندمدت در این زمینه پیگیری وضعیت این قشر به صورت مستمر از سوی شورای صنفی دستیاران است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی