پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          23 تیر 1400 - 14 July 2021


دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: به وزارت بهداشت تا سال ۱۴۰۲ فرصت داده شد در رشته‌های پزشکی تا ۳۰ درصد از مقطع کارشناسی پذیرش کند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، منصور کبگانیان عصر امروز در حاشیه جلسه ۱۵۲ ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با ارائه گزارشی از جلسه مذکور گفت: موضوع این جلسه مصوبه ساماندهی سیاست‌های سنجش و پذیرش کشور و ورودی‌های از دبیرستان بود که هفته پیش در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد.

وی ادامه داد: لازم دانستیم یکی از بحث‌های اصلی جلسه را به این موضوع اختصاص دهیم تا هفته آینده آن را در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کنیم.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: دستور اصلی جلسه به مصوبه سنجش و پذیرش اختصاص داشت، تا کنون ۷ ماده با اصلاحاتی در این خصوص تصویب شده است که به موجب آن داوطلبان ۱۴۰۲ آموزش عالی، با آرامش بهتر، دور از فعالیت‌های کاسب کارانه و با تحصیل در عمق مطالب درسی وارد این موضوع می‌شوند.

وی ادامه داد: و از آن تنش‌هایی که همه ۱۲ سال تحصیل یک جوان را در ۴ ساعت ارزیابی می‌کنند رها می‌شوند، در یک سال دانش آموز دو بار کنکور می‌دهد و هر کدام امتیاز بهتری داشته باشد را می‌تواند انتخاب کند، ۶۰ درصد به سابقه تحصیلی اختصاص داده شده است و حتی نتیجه‌ای که به وی داده می‌شود رتبه، مسابقه و کنکور نبوده و تا ۲ سال معتبر است و مجبور نیست بلافاصله وارد دانشگاه شود.

وی ادامه داد: بنابراین تا درصد خوبی این آرامش برای افرادی که آن سال‌ها وارد رقابت می‌شوند کسب شده است. به عزیزانی که از سال ۱۴۰۲ می‌خواهند با این روش وارد دانشگاه شوند توصیه می‌کنم درس را درست بخوانند، تست محوری بسیار کم شده است و تاکید ما این است که متون درسی را با عمق خوب بخوانند.

کبگانیان افزود: البته این به معنی تعطیلی کلاس‌های تقویتی نیست و این کلاس‌ها به جای تبلیغات در افزایش مهارت تست زنی، کمک کنند عمق تحصیلات داوطلبان کنکور را بالا ببرند و جهت شأن را درست کنند بنابراین محور درس خواهد بود.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: ماده ۸ امروز بحث و در این جلسه نهایی شد و در صحن شورا تصویب خواهد شد بنا بر ماده ۸، به وزارت بهداشت تا سال ۱۴۰۲ فرصت داده می‌شود، در رشته‌های پزشکی تا ۳۰ درصد از کارشناسی پذیرش کند معنی این این به آرامی این کار انجام شود، همچنین در خواست کردیم طرح جامع افزایش ظرفیت آموزش پزشکی را آماده کرده و برای تصویب به ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه کنند.

وی در ادامه به مصوبه جدید وزارت علوم درباره درباره ممنوعیت ادامه تحصیل در رشته‌های غیر مرتبط کارشناسی ارشد اشاره کرد که نگرانی‌هایی را ایجاد کرده بود اشاره کرد و افزود: اعضای جلسه نسبت به یک ابلاغیه که توسط یکی از مدیران وزارت علوم صادر شده بود ابراز نگرانی کردند که به موجب آن عدم امکان تغییر رشته در کارشناسی ارشد را القا می‌کرد که با توضیحات دکتر غلامی (وزیر علوم) رفع شد اشتباهی بوده در مجموع داخل وزارت‌خانه اعلام کردند مصوبه قطعی نبوده است و اصلاح شده است.

وی ادامه داد: انعطاف در تغییر رشته در بین مقطع کارشناسی و بالاتر از مزایای پیشرفته بودن کشور است و در آینده رشته‌های بین رشته‌ای تقویت می‌شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی