پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          26 مهر 1400 - 18 October 2021


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت جزئیات چهار خدمت اصلی رفاهی ارائه شده به دانشجویان دوره های دستیاری تخصصی را تشریح کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، بهروز رحیمی با اشاره به خدمات ارائه شده به دانشجویان دستیاری از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: علی رغم اهمیت جایگاه درمانی این گروه در نظام بهداشت و درمان کشور متاسفانه در گذشته توجه خاصی به این دانشجویان نشده بود و آنها از دریافت وام های معمول صندوق رفاه نیز محروم بودند.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری ها و مذاکراتی که طی یک سال انجام شد تصمیماتی اتخاذ و تفاهم نامه هایی منعقد شد که در نتیجه آن شرایط رفاهی برای این دانشجویان تا حدودی بهبود یافت و یک سبد رفاهی حاوی وام ویژه دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و پایه خدمات درمانی نیز برای آنها در نظر گرفته شد.

رحیمی افزود: ارائه وام به دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) از ابتدای سال ۹۹ برای اولین بار در صندوق رفاه عملیاتی شد و در سال گذشته به بیش از ۱۰ هزار دانشجوی متقاضی، تسهیلات اعطا شد.

وی گفت: برنامه ما پوشش کامل جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفری دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۴۰۰۱ است تا هر دانشجویی که متقاضی دریافت این وام است بتواند آن را دریافت کند. منابع این وام نیز در قالب همکاری مشارکتی با یکی از بانک های کشور تامین می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت همچنین بیمه تأمین اجتماعی را از دیگر خدمات جدید صندوق رفاه برای دستیاران عنوان کرد و گفت: دوره دستیاری یکی از سخت ترین دوره های تحصیلی است و معمولا این دانشجویان در مقایسه با سایر دانشجویان از نظر وضعیت معیشتی اوضاع نامناسب تری دارند.

وی گفت: اغلب دانشجویان دستیاری در شرایط سنی تأهل قرار دارند و اجازه و فرصت کار در بخش خصوصی را نیز ندارند. در صندوق رفاه برای آنها پوشش بیمه تأمین اجتماعی را در نظر گرفتیم و همه دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) در صورت ثبت درخواست، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

رحیمی خاطرنشان کرد: برای بیمه تامین اجتماعی، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت هزینه های بیمه را واریز می کند و دانشجویان پس از فراغت از تحصیل این هزینه های بیمه ای را به صورت قرض الحسنه و بلندمدت به صندوق رفاه دانشجویان باز می گردانند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تأکید کرد: در حال حاضر عملیات ثبت نام بیمه تأمین اجتماعی آغاز شده و تاکنون بیش از ۸ هزار متقاضی درخواست های خود را در پورتال تسهیلات صندوق رفاه ثبت کرده اند. پیش بینی این است که ۱۵ هزار نفر بتوانند از این بیمه استفاده کنند.

وی گفت: درخواست ما از دانشجویان این است که در صورت تمایل، هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی در سامانه اقدام کنند.

رحیمی با اشاره به بیمه تکمیلی دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) خاطرنشان کرد: ثبت نام بیمه تکمیلی این دانشجویان آغاز شده و پوشش کامل هزینه های بستری و سرپایی دانشجویان را از طریق بیمه تکمیلی در برنامه داریم که بخشی از هزینه نازایی و دندانپزشکی دانشجویان بیمه شده نیز تأمین می شود.

وی گفت: برقراری «بیمه سلامت» با پوشش کامل دانشجویان فاقد بیمه از دیگر خدمات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) است که در صورت تمایل می توانند از این بیمه استفاده کنند. بیمه مسئولیت مدنی دستیاران نیز با توجه به اشتغال در مراکز درمانی از دیگر خدمات نوین صندوق به این دانشجویان است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی