پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          20 آبان 1400 - 11 November 2021


دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت گفت: موضوع کمبود پزشک را قبول داریم اما افزایش ظرفیت پذیرش تعداد دانشجو به تنهایی نمی تواند مشکلات کمبود پزشکی را مرتفع کند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا حسن زاده دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت در یک برنامه تلویزیونی به بررسی و تشریح کمبود پزشک در کشور پرداخت.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت گفت: در بررسی موضوع کمبود پزشک و رشته های گروه پزشکی، توجه به نیاز جامعه و کیفیت آموزش بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه رویکرد وزارت بهداشت در دولت جدید، پذیرش و پیگیری مسائل علمی و اصلاح آن است خاطرنشان کرد: موضوع کمبود پزشک از سوی وزارت بهداشت، پذیرفته شده است و رویکرد وزارت بهداشت در زمینه نیاز به افزایش تعداد پزشکان مثبت است؛ اما لازم است کمیت و کیفیت هم زمان ارتقا یابد.

حسن زاده گفت: لذا آینده شغلی پزشکان نیز مسئله مهمی است که باید مد نظر باشد و افزایش ظرفیت پذیرش تعداد دانشجو به تنهایی نمی تواند مشکلات کمبود پزشکی را مرتفع کند زیرا بسیاری از پزشکان تحصیل کرده به دلیل عدم تمایل به فعالیت در رشته پزشکی، غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد پزشکان عمومی از ۵ هزار نفر در سال ۹۳ به ۸ هزار و ۳۰۰ نفر در سال جاری و افزایش تعداد دانشکده‌های پزشکی از ۱۶ دانشکده به ۶۴ دانشکده بیانگر افزایش در این حوزه است تاکید کرد: در موضوع افزایش تعداد دانشجوی پزشکی، فقط تعداد هیئت علمی مورد نیاز و تخت بیمارستانی آموزشی، کافی نیست و اگر چه تعداد هیئت علمی نیز باید در کشور تعدیل شود اما تجهیزات و فضای آموزشی و امکانات مورد نیاز نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت تصریح کرد: دانشگاه ها به دو دسته دانشگاه های ملی عرضه محور و بین‌المللی تقاضا محور تقسیم می‌شوند که افزایش تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی، در راستای افزایش کیفیت و تبدیل دانشگاه های ملی عرضه محور به دانشگاه های بین المللی تقاضا محور انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد اشتغال به تحصیل دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی در خارج از کشور به دلیل علاقه ایشان به ادامه تحصیل در رشته‌های مذکور است و دلیلی بر کمبود پزشک در کشور نیست اما وزارت بهداشت در تلاش است تا در راستای پاسخگویی اجتماعی، سیاست‌های صحیح اتخاذ نماید و با کارآفرینی، ظرفیت رشته‌های مختلف را تکمیل کنند.

حسن زاده افزود: سلامت جامعه بسیار مهم است و وزارت بهداشت به عنوان متولی این امر از ابتدای ورود دانشجویان این مسئله را رصد می کند و در همین راستا موضوع اخلاق و تعهد حرفه‌ای دانشجویان از همان ترم اول مورد بررسی قرار می‌گیرد و افزایش کمیت به تنهایی نمی تواند عامل کیفیت تلقی شود.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت برخی از دانشگاه های علوم پزشکی که در سطح بین‌المللی فعالیت دارند گفت: خوشبختانه پزشکان ما در سطح منطقه زبانزد هستند و لازم است از این ظرفیت به بهترین شکل، بهره‌برداری شود.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت گفت: اگرچه اصل کمبود پزشک در کشور ما مطرح و مورد پذیرش وزارت بهداشت است اما موضوع مهم دیگری که باید به آن نیز دقت کرد توزیع و دسترسی عادلانه پزشک در سطح کشور است.

وی یادآور شد: لذا اگر افزایش و توزیع پزشکان به شکل صحیح در کشور انجام شود و افزایش ظرفیت با افزایش امکانات و کیفیت همراه باشد می توان نظام ارجاع، پزشک خانواده و ...را انجام داد و در این راستا همکاری نهادهای ذی نفع با وزارت بهداشت بسیار موثر خواهد بود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی