پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          27 بهمن 1400 - 16 February 2022


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال ۱۴۰۱ بر اساس ارزیابی شرایط در خصوص نحوه برگزاری کلاسهای آموزشی تصمیم گیری می شود و سعی بر این است که حتی الامکان کلاسها حضوری باشد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکترابوالفضل خواجوی راد مسئول کمیته آموزشی قرارگاه کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کمیته آموزش اهداف مختلفی را دنبال می کند که مهمترین آنها جلوگیری از وارد آمدن آسیب به آموزش حضوری دانشجویان و اطمینان از سلامت اساتید، فراگیران و سایر دست اندرکاران آموزش است.

وی با اشاره به اینکه سیاستی که در قرارگاه کرونا اتخاذ شده، گفت: مقرر شد در مرحله اول بیمارستان های دانشگاهی غیر آموزشی و بیمارستان های سایر سازمانها و نهادها پذیرای بیماران کووید باشند و سعی شده بیمارستان های آموزشی در خط اول قرار نگیرند تا برنامه های اموزشی دچار تغییر نشود؛ در حال حاضر نیز بیشتر برنامه های آموزشی در این بیمارستانها است.

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در قرارگاه کرونا و کمیته آموزش مسایل زیادی دنبال می شودکه از جمله آنها ارائه خدمت به بخش های کرونا با کمک اساتید و دانشجویان است. همچنین در کنار خدماتی که به بیماران ارایه می شود، برنامه ریزی برای حفظ ثبات آموزشی و به حداقل رساندن تغییرات در حوزه آموزش درحال پیگیری و انجام است.

وی با بیان اینکه تلاش می شود تا فرایندهای آموزشی حداکثر کارایی و ثبات را داشته باشد، خاطرنشان کرد: باتوجه به گستردگی و شیوع بیماری، در جلسات متعدد ضمن بررسی این مهم برنامه ریزی هایی انجام شده تا فعالیت های آموزشی کمترین آسیب را ببیند و اگر ضرورت ندارد، بخش های آموزشی درگیر نشده و یا حداقل درگیری را داشته باشند.

خواجوی راد ادامه داد: حفظ سلامت فراگیران و عوامل آموزشی در حین آموزش از دیگر اهداف کمیته آموزش است و در بحث کاهش تراکم حضور در بخش ها و نیز تهیه ملزومات محافظتی لازم، با همکاری معاونت غذا و دارو و معاونت توسعه تدابیری اتخاذ شده و دانشجویان نگران ملزومات مصرفی نباشند.

وی گفت: در شرایط اخیر با توجه به اختیاراتی که به شورای آموزشی دانشگاه تفویض شده و با وزارت بهداشت و دانشگاه های کلان منطقه ۹ در خصوص رصد و پایش وضعیت هماهنگی صورت گرفت. سویه اومیکرون در دو تا سه هفته آینده روند افزایشی دارد اما استراتژی اصلی درمان آن به صورت سرپایی و در درمانگاه ها است از همین رو بر امر واکسیناسیون تاکید می شود.

مسئول کمیته آموزشی قرارگاه کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شیوه نامه ها هر دو هفته بازنگری می شود و درحال حاضر حضور دانشجویان در فعالیت های بالینی یک سوم شرایط عادی است، اضافه کرد: دروس تئوری نیز به صورت مجازی فعال یا ترکیبی ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ بر اساس ارزیابی شرایط در خصوص نحوه برگزاری کلاس های آموزشی تصمیم گیری می شود و سعی بر این است که حتی الامکان کلاسها را به صورت حضوری برگزار کنیم.

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این شرایط برای دانشجویانی که به علت بیماری دچار مشکل آموزشی می شوند اجازه حذف درس داده می شود و یا اگر دانشجو به دلیل بیماری نتواند در امتحان شرکت کند، در صورت تایید مراجع ذیصلاح سعی می شود روال آموزشی دانشجو کمترین آسیب را ببیند.

وی گفت: رویکرد اصلی در حوزه آموزش بخصوص در رشته های پزشکی آموزش حضوری است و در خصوص آزمون های پایانی ترم براساس دستور العمل وزارت بهداشت باید حضوری برگزار شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی