پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          06 اردیبهشت 1401 - 26 April 2022


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی از اجرای برنامه های آموزشی «یادگیری ماشینی» و «هوش مصنوعی» در دانشگاه علوم پزشکی مجازی خبر داد و گفت: پیش نویس سند هوش مصنوعی در این دانشگاه تهیه شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مجازی، اولین جلسه شورای عالی آموزش مجازی در دولت سیزدهم با حضور کلیه اعضای این شورا و دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه دکتر آرش خجسته دبیر شورای آموزش مجازی با بیان تاریخچه تشکیل شورای عالی آموزش مجازی در وزارت بهداشت و فعالیتهای آن گفت: در اولین جلسه این شورا به بررسی وضع موجود کشور در حوزه هوش مصنوعی پرداخته خواهد شد سپس اهم فعالیت هایی که در این حوزه برنامه ریزی یا شروع شده را اعلام می کنیم.

خجسته گفت: برنامه های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی مجازی در حال برنامه ریزی و اجراست. ما بنا داریم هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد دانشگاه در این حوزه را در این شورا ارائه دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی گفت: کشورهای مختلف هوش مصنوعی را به صورت خاص در نرم افزار های گوناگون بکار برده اند. با مطالعه برنامه استراتژیک دانشگاهها خواهید دید ارائه خدمات سلامت از اجزای تفکیک ناپذیر هوش مصنوعی است.

وی ادامه داد: بیمارستان ها و مراکز درمانی مراکز قدرتمند اطلاعات است پس میتوان از این اطلاعات بهترین بهره را برد و پرونده ها را در بستر بلاکچین آورد تا در هر مکان و در کمترین زمان بهره برداری کرد. رتبه ما در زمینه هوش مصنوعی در منطقه دوم و در جهان ۱۲ است که با سند چشم انداز ۱۴۰۴ فاصله داریم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اهمیت تشکیل کمیته هوش مصنوعی خاطرنشان کرد: کمیته هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی مجازی تشکیل و پیش نویس سند هوش مصنوعی را تهیه شده است.

در ادامه دکتر کدخدایی، دبیر کمیته هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی مجازی با بیان گزارشی از فعالیتهای انجام شده و ارائه دستور جلسه در این حیطه گفت: این برنامه منسجمی است که با مشورت بزرگان این فن طراحی شده و امید است بتوان به اهداف بلند آن در آینده نزدیک رسید.

در ادامه باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت با ابراز امیدواری از انجام فعالیت های انجام شده اظهار داشت: با فراگیری ویروس کرونا همه درک کرده ایم که آموزش مجازی و هوش مصنوعی باید در برنامه درسی قرار بگیرد.

وی افزود: تمامی فعالیت های در نظر گرفته شده، بهترین برنامه ریزی است و تمامی آنها در طول هم بوده و هم پوشانی دارد. اگر بخواهیم چشم انداز هشت ساله داشته باشیم باید زودتر اقدام کنیم و برنامه ها را جلو ببریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: آموزش بخشی از فعالیت دانشگاه علوم‌پزشکی مجازی است و فضای کار این دانشگاه بزرگتر از این موضوع است. تمامی دانشگاه ها و ادارات ذی ربط باید در این امر مهم و ملی یاری دهنده باشند. هوش مصنوعی در حال حاضر در وزارت بهداشت متولی ندارد و بنظر می رسد که دانشگاه مجازی بهترین محل برای جهت دهی و تعیین اهداف و همراستا کردن فعالیت سایر دانشگاهها باشد

در ادامه موارد دستور جلسه شورا به شور گذاشته شد و بعد از بحث و تبادل نظر به تصویب اعضا رسید.




جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی