پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          02 خرداد 1401 - 23 May 2022


دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با اشاره به ایجاد دکتری فناوری محور گفت: آئین نامه دکتری فناوری محور به زودی به تصویب نهایی شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی می رسد.

پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر غلامرضا حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آئین نامه دکتری فناوری محور در شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی بررسی شده و به زودی در شورای معین شورای عالی، آئین نامه بررسی نهایی می شود و در صورت تصویب نهایی اجرایی می شود.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی این مقطع افزود: تغییر از دکتری پژوهش محور به دکتری فناوری محور یک اصل است که باید در مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های علوم پزشکی به آن بپردازیم. با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که امسال را سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری کردند، باید به این سمت حرکت کنیم که برنامه های آموزشی را تغییر دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: بازنگری برنامه های آموزشی و ایجاد برنامه های جدید در حوزه آموزش را بر این مبنا قرار داده ایم که به کارآفرینی، ایجاد کسب و کار دانش بنیان، همگرایی علوم و فناوری ها و همچنین به پاسخگویی اجتماعی منجر شوند.

وی یادآور شد: ضمن اینکه بر اساس قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و همچنین قانون برقراری عدالت آموزشی ما باید به سوی کارآفرینی حرکت کنیم. قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به ما می گوید که در بازنگری های آموزشی باید به سمتی حرکت کنیم که جوانان به ازدواج ترغیب شوند و از همین رو بازنگری نیز به این موضوع پرداخته است که جوانان بتوانند شغل پیدا کنند.

حسن زاده گفت: ضمن اینکه باید تلاش کنیم که با تغییرات علم و فناوری در دنیا پیش برویم و از همین رو برنامه های آموزشی و برنامه درسی با نگاه آینده نگارانه بازنگری شوند. در این نتیجه این نوع بازنگری باید ببینیم که این رشته در چند سال آینده چه کارآیی دارد و یا فردی که از این رشته فارغ التحصیل می شود چگونه می تواند مشکل جامعه را حل کند.

وی خاطرنشان کرد: دکتری فناوری محور پیشرفت قابل ملاحظه ای در این حوزه است و باید بتوانیم به کمک این مقطع جدید از قابلیت ها و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم. به این ترتیب باید این امکان را داشته باشیم که اگر شرکتی آدم هایی با بضاعت علمی خوب و توانمندی بالا دارد و علاقمند به تربیت دانشجو هستند، این زمینه را برای آنها فراهم کنیم که در تربیت دانشجو مشارکت داشته باشند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی