پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          09 خرداد 1401 - 30 May 2022


وزیر بهداشت گفت: به روسای دانشگاه علوم پزشکی اجازه داده ایم برای تکمیل ظرفیت نیروهای متخصص از افراد بومی دانشجو جذب کنند تا این دانشجویان پس از فراغت از تحصیل در مناطق خود ماندگار شوند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی در سفر یک روزه به استان اردبیل و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، با اشاره به این که استان اردبیل دچار کمبودهایی در حوزه سلامت است و دانشگاه نوپای علوم پزشکی اردبیل به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته است، افزود: در این سفر مشکلات حوزه سلامت استان به خصوص نیاز به تجهیزات بیمارستانی و رادیوتراپی، امکانات پزشکی هسته ای، خرید خوابگاه دانشجویی به ویژه برای متاهلین و زیرساخت های بهداشتی مورد بررسی قرار گرفت.

عین اللهی با اشاره به ساخت کارخانه سرم سازی در اردبیل، گفت: این کارخانه بسیار پیشرفته ساخته شده و مقرر شد که از آن، حمایت ویژه ای صورت گیرد. از سوی دیگر توسعه شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در استان اردبیل مورد توجه وزارت بهداشت است.

وی با بیان این که با تصویب شورای آموزش پزشکی و تخصصی بخشی از نیروها توسط دانشگاه های علوم پزشکی از افراد بومی جذب می شوند، افزود: به روسای دانشگاه علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اجازه داده ایم که برای تکمیل ظرفیت نیروهای متخصص از افراد بومی دانشجو جذب کنند تا این دانشجویان پس از فراغت از تحصیل در مناطق خود ماندگار شوند.

وزیر بهداشت، با اشاره به ابتلای روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر به کرونا و فوت روزانه بیش از ۷۰۰ بیمار کرونایی در ابتدای دولت سیزدهم، گفت: وضعیت بیمارستان ها در آن دوره، وحشتناک ‌و وصف ناشدنی بود؛ اما دولت سیزدهم در مهار کرونا سربلند شد.

وی اظهار داشت: هفته پیش هیأت ایرانی در مجمع جهانی بهداشت ، از کنترل کرونا در کشورمان، احساس سربلندی داشت؛ چراکه به رغم تحریم های ناجوانمردانه، به لطف خدا و با تلاش های جهادی و شبانه روزی مدافعان سلامت، گروه های مردمی و نیروهای مسلح توانستیم حجم گسترده ای واکسن را در مدت زمانی کوتاه تزریق کنیم.

عین اللهی افزود: امروز برای حضور در جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار در اردبیل به این استان سفر کرده و گزارش مسائل و مشکلات استان را به آیت الله رییسی و دکتر مخبر ارائه خواهم کرد.

وی با اشاره به طرح ملی مردمی سازی یارانه ها گفت: اجرای این طرح از اتلاف منابع کشور جلوگیری خواهد کرد؛ به خصوص که تا پیش از این حدود ۴۰۰ میلیون نفر از مردم منطقه در کشورهای اطراف، از کالاهای ایرانی مشمول یارانه استفاده می کردند.

آیت الله سید حسن عاملی ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این دیدار ضمن تقدیر از رویکرد دولت سیزدهم و دولتمردان در سفرهای استانی و اهتمام به آشنایی با مشکلات از نزدیک، گفت: از مجموعه اقدامات وزارت بهداشت قدردانی می کنیم و به خصوص از این که واکسن کرونا به صورت جهادی تامین و تزریق و باعث کنترل این بیماری در کشور شد، سپاسگزاریم.

وی گفت: جان باختن بیش از ۷۰۰ نفر در روز پیش از آغاز کار دولت، تبعات زیادی برای خانواده ها داشت و فاجعه ای تلخ بود، اما جای خرسندی است که به لطف خدا و با همت دولت مردمی کرونا در کشور کنترل شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی