پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          23 خرداد 1401 - 13 June 2022


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در دیدار با دانشجویان رشته پزشکی گفت: تلف کردن حتی یک ثانیه را هم برای خودتان خسارت بدانید و برای کسب علم، معارف و خودسازی خودتان برنامه ریزی کنید.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه، دکتر محمدحسین صادقیان، معاون دانشجویی فرهنگی و دکتر محمد تقی بیگ محمدی رئیس دانشکده پزشکی با دانشجویان رشته پزشکی ورودی سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و نمایندگان دانشجویان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه برای من افتخاری است که در خدمت دانشجویان هستم گفت: شما دانشجویان امیدهای آینده این کشور هستید و کسی جز شما نخواهد توانست راه سازندگی کشور را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه حرکت های خیلی خوبی در طول بیش از ۱۸۰ سال تاسیس دانشگاه انجام شده و بزرگان این دانشگاه، چه قبل و چه بعد از انقلاب قدم های بزرگی را برای دانشگاه برداشته اند و چیزی به آن اضافه کرده اند افزود: این دانشگاه یکی از دستاوردهای باعظمت ملت ایران و شاگردی کردن و معلمی در آن افتخار است.

قناعتی ابراز امیدواری کرد ما بتوانیم وظیفه و دین خود را به شما انجام دهیم و شما نیز با درس خواندن، خودسازی و تغییراتی که در خودتان می دهید دین خود را ادا کنید.

وی با تاکید بر اینکه اگر انسان بخواهد موجود موفقی باشد هیچ «حد یقف» و «نهایتی» برایش وجود ندارد گفت: به گفته قرآن مجید، «برای انسان چیزی نیست جز به اندازه تلاش او» بنابراین برای رسیدن به هدف باید زحمت بکشید و تلاش کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه فرصت های گرانبهایی که در اختیار دارید به سرعت می گذرد گفت: اگر از استادان خود بپرسید، خواهند گفت که «زیباترین و بهترین لحظات زندگی ما زمانی بوده است که دانشجو و رزیدنت بوده ایم». دوره طلایی دانشجویی به سرعت تمام می شود و دوره ای آغاز می شود که مسائل و مشکلات خودش را دارد و سخت تر است.

وی دانشجویان را به داشتن «برنامه» توصیه کرد و گفت: زمان های خود را به صورت دقیق احصا کنید و تلف کردن حتی یک ثانیه را هم برای خودتان خسارت بدانید و برای کسب علم، معارف و خودسازی خودتان برنامه ریزی کنید زیرا انسان نیاز دارد در سختی های زندگی «تاب آور» باشد و تاب آوری به دست نمی اید مگر اینکه تمرین کرده و خودساخته باشد.

قناعتی داشتن «نیت خوب» را بسیار مهم دانست و گفت: کاری درست است که قبل، حین و بعد از آن خدا را در نظر بگیرند. روزتان را از لحظه ای که بیدار می شوید تا لحظه خواب برای خدا در نظر بگیرید؛ خواهید دید که همه چیز میزان می شود و حس می کنید همه کارها «به سرعت» و «تنظیم شده» جلو می رود و اگر استمرار داشته باشد انسان بی نظیری می شوید که «خستگی» و «غم» به سراغتان نمی آید و این وعده قرآن است.

وی اولین قدم برای دانشجویان را «خودسازی» و گام بعدی را «محدود نکردن خودشان به کوریکولوم های آموزشی» بیان کرد و گفت: حتما باید در دوران دانشجویان به کتاب سربزنید، جستجوی اینترنتی داشته باشید و از فضای مجازی به صورت بهینه استفاده کنید و مواظب عوارض آن باشید زیرا عمرمان را تلف می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشجویان را به «گره زدن» خود با «مراکز تحقیقاتی» از همین ابتدای دوران تحصیل پزشکی توصیه و به «گپ فرهنگی» نسل جدید و قدیم اشاره کرد و گفت: پدران ما به ما سخت می گرفتند اما ما به فرزندان خودمان سخت نمی گیریم و برایشان رفاه کامل ایجاد می کنیم که البته زیاد هم خوب نیست چون روزگار بالا و پایین های زیادی دارد و آن استقامت و استحکام لازم که باید وجود داشته باشد به دست نمی آید.

وی داشتن ادب و تمرین احترام به استادان را یادآور شد و گفت: وقتی استاد وارد کلاس می شود باید تمام قد بایستید. این احترام باید واقعی و از صمیم قلب باشد چون کسی که معلم شده از خیلی چیزهای مادی گذشته است و می توانسته بیرون از محیط دانشگاه ۱۰ برابر کسب درآمد کند.

قناعتی با تاکید بر اینکه «کمک کنید تا ارزش های اخلاقی و اجتماعی حفظ شود» افزود: شما پیشگام جامعه و افرادی هستید که ماهی ۶۰ میلیون بار به شما مراجعه می شود. ممکن است مردم به اندازه ای که از شما پیام می گیرند از یک روحانی نگیرند. شما حتی اگر پزشک یا متخصص معمولی بشوید وقتی در مطب هستید بسیاری از افراد که به شما مراجعه می کنند از شما الگو می گیرند و حتی نوع راه رفتن، پوشش و نحوه نگاه کردن شما برای انها الگوست.

وی همچنین بر «داشتن ارتباطات بین المللی» و تلاش برای اینکه فرد معروف و صاحب نظری در رشته خودشان بشوند تاکید و توصیه هایی را برای رسیدن به این موضوع بیان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشجویان را به ماندن در کشور و ساختن آن تشویق کرد و از آنان خواست با هشتگ «ایران من، می مانم و تو را می سازم» در یک پویش سهیم شوند.

مشکلات خوابگاهی، دادن هدیه به دانشجویان ورودی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که مراسم جشن آغاز تحصیلی برایشان برگزار نشده، تغذیه دانشجویان، مسائل رفاهی اینترن ها، سرویس رفت و برگشت خوابگاه و کیفیت تدریس استادان از جمله مواردی که نمایندگان دانشجویان با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه مطرح کردند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی