پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          07 تیر 1401 - 28 June 2022


برای پذیرش دستیار تخصصی در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی تعداد ۴ هزار نفر ظرفیت در نظر گرفته شده و امسال تعداد یک هزار و ۱۳۱ نفر نیز به سهمیه بومی مناطق محروم اختصاص یافته است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار و نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی دوره چهل و نهم ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شد.

در آزمون دستیاری دوره چهل و نهم ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بودند. از میان افراد واجد شرایط تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. تعداد ۵ هزار و ۸۶۱ نفر معادل ۴۶ درصد از داوطلبان مرد و ۶ هزار و ۸۶۴ نفر معادل ۵۴ درصد از داوطلبان زن بودند.

مهلت ارسال فرم انتخاب رشته _ محل برای داوطلبان مجاز در آزمون دستیاری پزشکی تا پنجشنبه ۹ تیر است و داوطلبان می‌توانند نسبت به انتخاب ۱۰۰ رشته محل آموزشی مورد علاقه خود به ترتیب اولویت اقدام کرده و فرم انتخاب رشته – محل تکمیل شده خود را تا پایان موعد مقرر از طریق اینترنت ارسال کنند.

چنانچه داوطلب به هر دلیل در موعد مقرر نسبت به تکمیل و ارسال فرم اینترنتی انتخاب رشته – محل اقدام نکنند به منزله انصراف داوطلب از فرآیند انتخاب رشته – محل تلقی شده و فرد مذکور از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد.

داوطلبان پس از مطالعه کامل دفترچه راهنما و دقت در کارنامه و نمره و رتبه خود ملاحظه کلیه رشته محل‌ها باید از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش به نشانی www.sanjeshp.ir با وارد کردن کدملی و تلفن همراه و دریافت کد یک بار رمز، وارد سامانه شده و نسبت به انتخاب رشته محل تحصیل اقدام کنند.

داوطلبان با سهمیه بومی مناطق محروم که مبادرت به انتخاب رشته_ محل‌های مناطق محروم می‌کنند، لازم است علاوه بر انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل، محل تعهد خود را نیز انتخاب کنند. در صورتیکه داوطلب در موعد مقرر انتخاب رشته نکرده باشد، امکان انتخاب رشته محل مجدد وجود نداشته و واجد شرایط پذیرش نخواهد بود.

استفاده از سهمیه‌های ایثارگری در یک مقطع طبق قانون تنها یکبار امکان پذیر است، لذا اگر داوطلبی از این سهمیه استفاده کرده و قبول شود، در صورت انصراف از ثبت نام یا ادامه تحصیل، مجدداً مجاز به استفاده از سهمیه نیست.

پذیرش نهایی از بین افراد واجد شرایط با رعایت مقررات و مصوبات مربوطه و دستورالعمل چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی بوده و اخذ کارنامه و فرم انتخاب رشته – محل و نیز تکمیل آن به منزله مجوز جهت پذیرش شناخته نمی‌شود.

کلیه داوطلبان چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که در حال انجام خدمت نظام وظیفه و خدمات طرح نیروی انسانی هستند، در صورت کسب قبولی نهائی، تا تاریخ یک مهر ۱۴۰۱ ملزم به دریافت گواهی پایان خدمت، ترخیص، یا معافیت تحصیلی هستند. در صورت عدم صدور گواهی ترخیص و یا معافیت تحصیلی تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ قبولی این افراد کان لم یکن تلقی خواهد شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچگونه مسئولیتی در زمینه ترخیص یا معافیت تحصیلی مشمولین در حال انجام خدمت نظام وظیفه بعهده نخواهد داشت.

کلیه افراد واجد شرایط شرکت در آزمون پذیرش ملزم به اتمام دوره آموزشی حداکثر تا تاریخ یک مهر ۱۴۰۱ هستند، در غیر این صورت قبولی ایشان کان لم یکن تلقی می‌شود. ارسال فرم انتخاب رشته – محل به سایر طرق به غیر از سایت اینترنتی به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد.

کلیه پذیرفته شدگان در تمامی سهمیه‌ها مکلف به انجام خدمات تعهدات قانونی خود در مناطق مورد نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (با صلاحدید معاونت درمان) خواهند بود.

کلیه پذیرفته شدگان در آزمون ملزم، به ارائه گواهی قبولی در آزمون صلاحیت بالینی حداکثر تا تاریخ یک مهرماه ۱۴۰۱ به دانشگاه محل پذیرش هستند، در غیر این صورت قبولی ایشان کان لم یکن تلقی می‌شود.

براساس دفترچه سه گروه ظرفیت برای این دوره از پذیرش دستیاری تخصصی در نظر گرفته شده است.

جدول شماره دو کل پذیرش دستیاری را در چهل و نهمین دوره بدون تفکیک سهمیه‌ها و در یک نگاه را نشان می‌دهد. بر این اساس ظرفیت کلی پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دوره چهل و نهم میزان ۴ هزار نفر است که بیشترین ظرفیت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۴۸۰ ظرفیت و کمترین ظرفیت مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی دزفول و بجنورد هر کدام با ۳ نفر ظرفیت است.

همچنین رشته بیهوشی با ۳۳۰ نفر، طب اورژانس با ۳۲۴ نفر و رشته بیماری‌های داخلی با ۳۱۴ نفر بالاترین میزان ظرفیت و رشته پزشکی هسته‌ای و پزشکی ورزشی هر کدام با ۱۷ نفر ظرفیت پایین‌ترین میزان ظرفیت را دارا است.

جدول شماره ۲: کل ظرفیت پذیرش دوره چهل و نهم دستیاری پزشکی (بدون تفکیک سهمیه‌ها)

ادامه جدول شماره ۲ ظرفیت پذیرش دستیار تخصصی پزشکی به تفکیک رشته‌ها

نکته:

در رشته تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) صرفاً اعضاء رسمی ارتش، ناجا، وزارت دفاع و آزاد مجاز به انتخاب این رشته محل هستند.

در صورت عدم تکمیل ظرفیت رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با داوطلبان بورسیه و یا اعضای رسمی نیروهای مسلح، ظرفیت باقیمانده به داوطلبان آزاد تعلق می‌یابد.

کد رشته‌های آزاد و بومی مناطق محروم جدا است لذا داوطلبان دارای سهمیه مناطق محروم می‌توانند کلیه رشته محل‌ها را به صورت آزاد و یا محروم به دلخواه انتخاب کنند.

ظرفیت رشته محل‌های مناطق محروم در صورت عدم تکمیل توسط داوطلبان متقاضی رشته‌های این سهمیه به سهمیه آزاد تخصیص می‌یابد.

جدول شماره یک ظرفیت استان‌ها را در هر رشته برای داوطلبان سهمیه بومی مناطق محروم جهت سپردن تعهد به مناطق محروم استان‌ها و شهرها نشان می‌دهد. مجموع ظرفیت سهمیه بومی مناطق محروم در این دوره پذیرش دستیار پزشکی تعداد یک هزار و ۱۳۱ نفر است.

جدول نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی در هر رشته جهت سپردن تعهد به مناطق محروم استان‌های محل استقرار آن دانشگاه‌ها

جدول شماره یک نشان دهنده نیاز هر استان یا شهرستان به سهمیه مناطق محروم در رشته‌های مختلف مورد نیاز است. داوطلبان باید با توجه به استان محل تعهد خود دقت کنند رشته‌ای را که استان محل تعهد آنها به آن نیاز دارد را انتخاب کنند.

داوطلبان دارای سهمیه بومی مناطق محروم باید رشته را براساس نیاز شهرهای استان بومی خود از جدول شماره یک و محل تحصیل را به دلخواه در تمامی دانشگاه‌ها در جدول شماره دو انتخاب کنند.

جدول شماره سه برنامه آموزشی دستیاری مشترک یا joint است که در واقع برخی از رشته‌ها در دانشگاه‌ها با همکاری دانشگاه دیگری برگزار می‌شود مثلاً آموزش رشته دستیاری روانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان (مبدا) با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز (مقصد) انجام می‌شود.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که این برنامه‌ها نهایی نیست و ممکن است با توجه به امکانات و برنامه دانشگاها تغییر کند. این جدول به دلیل امکان تغییر در اینجا ذکر نشده است. همچنین ظرفیت‌های بورسیه نیروهای نظامی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته ذکر شده است.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی