پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / پزشکی          07 تیر 1401 - 28 June 2022


دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل در چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی منتشر شد. داوطلبان مجاز تا پنجشنبه ۹ تیرماه فرصت دارند ۱۰۰ کدرشته محل را انتخاب کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تعداد ۳۲ حوزه امتحانی و ۳۰ شهر کشور برگزار و نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی دوره چهل و نهم ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شد.

مهلت ارسال فرم انتخاب رشته _ محل برای داوطلبان مجاز در آزمون دستیاری پزشکی از یکشنبه ۵ تیر تا پنجشنبه ۹ تیر است.

داوطلبان می توانند نسبت به انتخاب ۱۰۰ رشته محل آموزشی مورد علاقه خود به ترتیب اولویت اقدام کرده و فرم انتخاب رشته – محل تکمیل شده خود را تا پایان موعد مقرر از طریق اینترنت ارسال کنند.

چنانچه داوطلب به هر دلیل در موعد مقرر نسبت به تکمیل و ارسال فرم اینترنتی انتخاب رشته – محل اقدام نکنند به منزله انصراف داوطلب از فرآیند انتخاب رشته – محل تلقی شده و فرد مذکور از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد.

دانشگاههای علوم پزشکی محل آموزش تعهدی در قبال اسکان و ترمین خوابگاه دستیاران پذیرفته شده ندارند.

داوطلبان پس از مطالعه کامل دفترچه راهنما و دقت در کارنامه و نمره و رتبه خود ملاحظه کلیه رشته محلها باید از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش به نشانی www.sanjeshp.ir با وارد کردن کدملی و تلفن همراه و دریافت کد یک بار رمز، وارد سامانه شده و نسبت به انتخاب رشته محل تحصیل اقدام کنند.

به همراه کارنامه به هر یک از داوطلبان پذیرش، یک فرم انتخاب رشته – محل اینترنتی تعلق می گیرد. اولویت انتخاب هر فرد در میان دانشگاه های انتخابی اش بر اساس علاقه فردی است. لذا بهتر است انتخاب اول رشته دانشگاهی باشد که در مقایسه با سایر دانشگاه ها، داوطلب تحصیل در آن مرکز را ترجیح می دهد.

داوطلبان با سهمیه بومی مناطق محروم که مبادرت به انتخاب رشته_ محل های مناطق محروم می کنند، لازم است علاوه بر انتخاب رشته و دانشگاه محل تحصیل، محل تعهد خود را نیز انتخاب کنند.

پس از پایان کلیه مراحل و فشردن گزینه ثبت نهایی، فرم مربوطه پرینت گرفته شده و جهت مراحل بعدی نگهداری شود. در صورتی که پیش از فشردن گزینه ثبت نهایی از فرم انتخاب رشته محل پرینت گرفته شود فاقد اعتبار بوده و قابل پیگیری نخواهد بود.

مسئولیت هر گونه اشتباه در تکمیل فرم انتخاب رشته محل به عهده داوطلب است. پس از مطالعه دقیق، داوطلب شخصاً اقدام به تکمیل اطلاعات خود کند به عبارتی هر گونه اشتباه یا مورد ایجاد شده بدلیل تکمیل اطلاعات توسط شخص دیگر یا کافی نت و ...مورد پذیرش است.

در صورتیکه داوطلب در موعد مقرر انتخاب رشته نکرده باشد ،امکان انتخاب رشته محل مجدد وجود نداشته و واجد شرایط پذیرش نخواهد بود.

استفاده از سهمیه های ایثارگری در یک مقطع طبق قانون تنها یکبار امکان پذیر است، لذا اگر داوطلبی از این سهمیه استفاده کرده و قبول شود، در صورت انصراف از ثبت نام یا ادامه تحصیل، مجدداً مجاز به استفاده از سهمیه نیست.

پذیرش نهایی از بین افراد واجد شرایط با رعایت مقررات و مصوبات مربوطه و دستورالعمل چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی بوده و اخذ کارنامه و فرم انتخاب رشته – محل و نیز تکمیل آن به منزله مجوز جهت پذیرش شناخته نمی شود.

کلیه داوطلبان چهل و نهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که در حال انجام خدمت نظام وظیفه و خدمات طرح نیروی انسانی هستند، در صورت کسب قبولی نهائی، تا تاریخ یک مهر ۱۴۰۱ ملزم به دریافت گواهی پایان خدمت، ترخیص، یا معافیت تحصیلی هستند. در صورت عدم صدور گواهی ترخیص و یا معافیت تحصیلی تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ قبولی این افراد کان لم یکن تلقی خواهد شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچگونه مسئولیتی در زمینه ترخیص یا معافیت تحصیلی مشمولین در حال انجام خدمت نظام وظیفه بعهده نخواهد داشت.

کلیه افراد واجد شرایط شرکت در آزمون پذیرش ملزم به اتمام دوره آموزشی حداکثر تا تاریخ یک مهر ۱۴۰۱ هستند، در غیر این صورت قبولی ایشان کان لم یکن تلقی می شود.

ارسال فرم انتخاب رشته – محل به سایر طرق به غیر از سایت اینترنتی به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد.

کلیه پذیرفته شدگان در تمامی سهمیه ها مکلف به انجام خدمات تعهدات قانونی خود در مناطق مورد نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (با صلاحدید معاونت درمان) خواهند بود.

کلیه پذیرفته شدگان در آزمون ملزم، به ارائه گواهی قبولی در آزمون صلاحیت بالینی حداکثر تا تاریخ یک مهرماه ۱۴۰۱ به دانشگاه محل پذیرش هستند، در غیر این صورت قبولی ایشان کان لم یکن تلقی می شود.

به گزارش مهر، در آزمون دستیاری دوره چهل و نهم ۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۷ نفر حائز شرایط بودند. از میان افراد واجد شرایط تعداد ۱۱ هزار و ۶۷ نفر کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. تعداد ۵ هزار و ۸۶۱ نفر معادل ۴۶ درصد از داوطلبان مرد و ۶ هزار و ۸۶۴ نفر معادل ۵۴ درصد از داوطلبان زن بودند.

آزمون دستیاری دوره چهل و نهم ابتدا قرار بود در ۵ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شود که پس از برگزاری شورای آموزش پزشکی و تخصصی، مقرر شد آزمون در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شود اما همچنان برخی از داوطلبان معترض عدم اعلام رای دیوان عدالت اداری مبنی بر تعویق زمان آزمون و به روز رسانی منابع آزمون بودند اما در نهایت آزمون ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین پزشکی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی