پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / سربازی امریه          06 اسفند 1397 - 25 February 2019


توسعه فعالیت‌های دانش بنیان امروزه بسیار فراگیر شده و فناوری‌های طراحی شده توسط متخصصان داخلی در بسیاری از حوزه‌ها موجب پیشرفت کشور شده است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از گروه فناوری خبرگزاری دانشجو؛ توسعه فعالیت‌های دانش بنیان امروزه بسیار فراگیر شده و فناوری‌های طراحی شده توسط متخصصان داخلی در بسیاری از حوزه‌ها موجب پیشرفت و توسعه کشور شده است. اما چه بسیاری از فعالان حوزه دانش بنیان که در دوره تحصیل در دانشگاه و یا فارغ التحصیلی از آن ذهنشان درگیر موضوع سربازی است که دغدغه ذهنی آن‌ها می‌شود.

چندی پیش با انعقاد تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و ستاد کل نیرو‌های مسلح آیین نامه و شیوه نامه‌ای برای پشتیبانی از فعالیت‌های نوآورانـۀ دانـش آموختگـان برتـرِ دانشـگاهی و حمایـت از نهادهـای فنّاورانـه تدوین شد تا دانش آموختگان برتر فناور در چارچوب قوانین و مقررات کشور بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

با توجه به اینکه بسیاری از این سربازان نخبه و فناور مدیرعاملان وافراد کلیدی فعال در شرکت‌های دانش بنیان هستند که می‌توانند با استفاده از این شرایط ویژه هم فعالیت کاری خود را انجام دهند و هم دوران سربازی خود را بگذرانند در نظرداریم تا در قالب سلسله گزارش‌هایی اطلاعات لازم را برای شرایط و امتیاز‌هایی که در روند سربازی این فناوران کشور تاثیرگذار است اطلاع رسانی کنیم.

تسهیلات و شرایط ارائه شده به مشمولان نخبه و فناور بر سه دسته تقسیم می‌شود که شامل عناوین دسته اول پروژه جایگزین خدمت در دستگاه‌های دولتی، دسته دوم امریه در شرکت دانش بنیان و دسته سوم پروژه جایگزین خدمت است که مشمولان باید از شرایط و نحوه استفاده از این تسهیلات مطلع شوند.

در این گزارش به محور‌هایی از جمله نحوه محاسبه امتیاز فعالیت‌های فناورانه، نوع فعالیت درشرکت دانش‌بنیان، نحوه محاسبه میزان فروش صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه و شتابدهنده‌های کسب و کار و نحوه محاسبه بیمه افراد فعال در صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه پرداخته می‌شود.

چه مواردی به عنوان امتیاز فعالیت‌های فناورانه اشتغال در شرکت‌های دانش بنیان و فناور محاسبه می‌شود؟
الف- امتیاز «فعالیت تمام وقت در شرکت دانش‌بنیان و فناور» به ازای هر سه ماه فعالیت متقاضی محاسبه می‌شود.
ب- امتیاز «سمت سازمانی در شرکت» بر اساس نوع سمت سازمانی و تاریخ شروع به فعالیت به ازای هر ماه فعالیت متقاضی محاسبه می‌­شود.
ج- امتیاز «مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان و فناور» برای متقاضی که دست کم سه ماه مدیر عامل شرکت بوده و به ازای هر ماه، محاسبه می‌­شود.
د- امتیاز «عضو هیئت موسس شرکت دانش‌­بنیان و فناور» برای متقاضیانی که در اولین دوره تشکیل شرکت عضو هیئت موسس شرکت دانش­‌بنیان و فناور بوده­‌اند، محاسبه می‌­شود.
ه- امتیاز «عضویت در هیئت مدیره شرکت دانش‌­بنیان و فناور» برای متقاضیانی که دست کم سه ماه عضو هیئت مدیره شرکت دانش­‌بنیان و فناور بوده و همچنان نیز عضو هیئت مدیره باشد به ازای هر ماه محاسبه می‌­شود.
و- امتیاز «فروش مربوط به کالا و خدمات» که در اظهارنامه مالیاتی شرکت ذکر شده باشد به ازای هر سه میلیارد ریال محاسبه می‌­شود.
چه نوع فعالیتی درشرکت دانش‌بنیان و فناور از مصادیق فعالیت‌های فناورانه محسوب می‌شود؟
-عضویت در هیئت مدیر
-عضویت در هیئت مؤسس
-مدیریت عامل و فعالیت تخصصی تمام وقت در شرکت (دانش‌بنیان یا فناور)

میزان فروش صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه و شتابدهنده‌های کسب و کار چگونه محاسبه می‌شود؟
با توجه به اینکه صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه و شتابدهنده‌های کسب وکار، در اظهارنامه مالیاتی خود عموما به طور مستقیم فروشی درج نمی‌کنند، به جای محاسبه فروش مندرج در اظهارنامه، از میزان سرمایه گذاری در شرکت‌ها برای سهمیه و امتیازبندی این نهاد‌ها استفاده می‌شود.

بیمه افراد فعال در صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه چگونه محاسبه می‌شود؟
در صورتی که بیمه این افراد توسط صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه پرداخت شود، مبنای محاسبه بیمه پرداختی از طریق صندوق خواهد بود و در صورتی که این بیمه از طریق مدیر صندوق پرداخت شده باشد، مبنای محاسبه بیمه پرداختی از طریق مدیر صندوق خواهد بود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده شرایط و جزییات بیشتر به سایت http://daneshbonyan.isti.ir و یا با مرکز مشاوره کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا معاونت علمی با شماره ۸۳۵۳۴ تماس بگیرند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین سربازی امریه

خبرنامه - شبکه های اجتماعی