پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانش آموزی          31 امرداد 1391 - 21 August 2012




اعلام جزئیات ادامه تحصیل دانش‌آموزان مشمول نظام وظیفه عمومی

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: تمامی دانش‌آموزان پسر از ابتدای ماهی که طی آن ماه وارد ۱۹ سالگی می‌شوند به عنوان مشمول شناخته شده و وضعیت آنان باید با این مقررات تطبیق داده شود.

بخشنامه ضوابط ادامه تحصیل دانش‌آموزان مشمول نظام وظیفه عمومی از سوی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

در پیوست این بخشنامه که از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا به معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش ارسال شده، آمده است: بر اساس قانون اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان برای ادامه تحصیل باید دارای معافیت تحصیلی باشند و همچنین سن آنان برای تحصیل تا پایان مقطع متوسطه حداکثر ۲۰ سال تمام است.

این سازمان برای ایجاد سهولت در تحصیل و فراهم کردن شرایط مناسب برای فراغت از تحصیل دانش‌آموزان و جلوگیری از بروز اختلال در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آنان، وضعیت دانش‌آموزان را با مقررات سال ۹۰ و اصلاحات انجام شده در قانون انطباق داده که منجر به صدور نامه فوق‌الاشاره شده است.

* تمام پسرهای ۱۹ ساله مشمول شناخته می‌شوند

تمامی دانش‌آموزان پسر از ابتدای ماهی که طی آن ماه وارد ۱۹ سالگی می‌شوند به عنوان مشمول شناخته شده و وضعیت آنان باید با این مقررات تطبیق داده شود.

مدارس راهنمایی، دبیرستان‌ها، هنرستان‌ها و مراکز پیش‌دانشگاهی موظفند آن دسته از دانش‌آموزانی که تا اول مهرماه ۹۱ وارد ۱۹ سالگی شده‌اند (متولدین مهرماه ۷۳ و قبل از آن) را پس از اخذ مجوز تحصیلی، به صورت قطعی ثبت‌نام کنند. بدین منظور لازم است:

مشمولان ابتدا به صورت موقت توسط واحدهای آموزشی ثبت‌نام شده و مدیر/ رئیس واحد آموزشی ضمن تکمیل دقیق برگه «درخواست معافیت تحصیلی دانش‌آموزان» و مهر و امضای آن، مشمول را به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) راهنمایی ‌کند.

تبصره ۱ـ در شهرهایی که فاقد دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی هستند، مشمول موظف است به دفاتر مستقر در شهر همجوار مراجعه کند؛ تبصره ۲ـ به مشمولانی که واجد شرایط برخورداری از معافیت تحصیلی شناخته نشوند، معافیت تحصیلی داده نمی‌شود و مجاز به ادامه تحصیل نبوده و متناسب با شرایط مندرج در دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی باید مدارک لازم را برای رسیدگی به وضعیت مشمولیت ارائه کنند؛ تبصره ۳ـ مشمولان در مراجعه به دفاتر مذکور باید اصل شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس ۴×۳ را همراه داشته باشند.

دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پس از دریافت درخواست معافیت تحصیلی و ثبت آن در سامانه وظیفه عمومی، اقدام به صدور معافیت تحصیلی می‌کنند.

* ثبت‌نام قطعی مشمولان برای تحصیل، منوط به ارائه معافیت تحصیلی است

ثبت‌نام قطعی مشمولان برای ادامه تحصیل، منوط به ارائه معافیت تحصیلی خواهد بود؛ تبصره ـ مشمولانی که از تاریخ صدور معافیت تحصیلی بدون عذر موجه ظرف مدت سه ماه به واحد آموزشی مراجعه نکنند یا به تحصیل اشتغال نیابند، به عنوان منصرف از تحصیل محسوب و مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

در صورت انتقال دانش‌آموز مشمول به واحد آموزشی در شهر دیگر، معافیت تحصیلی نیز به همراه پرونده آموزشی به واحد جدید ارسال و واحد آموزش جدید با تکمیل برگه «اعلام انتقال دانش‌آموزان»، مشمول را برای اخذ معافیت تحصیلی مجدد به دفتر خدمات الکترونیک انتظامی هدایت می‌نماید؛ تبصره ـ دفتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + ۱۰) شهرستان محل تحصیل (جدید) ضمن اصلاح اطلاعات سامانه، معافیت تحصیلی جدید را صادر و توسط مشمل برای ارائه به واحد آموزشی ارسال می‌کند.

معافیت تحصیلی دانش‌آموزان، دارای حداکثر زمان مجاز برای تحصیل مشمول می‌باشد، لیکن چنانچه مشمولان قبل از اتمام مدت تعیین‌شده فارغ‌التحصیل شده از ادامه تحصیل انصراف داده یا اخراج شوند، مجاز به ادامه تحصیل بااستفاده از معافیت تحصیلی صادره نیستند.

*دارندگان کارت پایان خدمت یا معافیت دائم نیاز به معافیت تحصیلی ندارند

در صورت فراغت، انصراف، ترک یا اخراج مشمول از تحصیل، واحد آموزشی موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه، برگه «اعلام آخرین وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان» را تکمیل و به مشمول تحویل نماید تا هنگام مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی آن را ارائه کند؛ تبصره ـ برگه مذکور برای اعلام اشتغال به تحصیل مشمول به وظیفه عمومی نیز قابل استفاده است.

دارندگان کارت پایان خدمت یا معافیت دائم نیاز به معافیت تحصیلی ندارند و ادامه تحصیل آنان از نظر مقررات وظیفه عمومی بلامانع است؛ تبصره‌ـ ادامه تحصیل دارندگان گواهی اتمام خدمت که از سوی نیروهای مسلح صادر شده از نظر مقررات وظیفه عمومی بلامانع است، لیکن حداکثر ظرف مدت ۳ ماه موظف به ارائه کارت پایان‌خدمت هستند؛ اشتغال به تحصیل کارکنان نیروهای مسلح منوط به ارائه موافقت‌نامه رسمی سازمان مربوط است.

اشتغال به تحصیل دارندگان معافیت موقت و یا برگه آماده به خدمت بدون غیبت در مدت اعتبار آن بدون درخواست معافیت تحصیلی بلامانع است و پس از انقضای مهلت، مجاز به تحصیل نیستند.



مشاوره تحصیلی








تگ ها ادامه تحصیل دانش‌آموزان مشمول ادامه تحصیل دانش‌آموزان مشمول نظام وظیفه عمومی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی