پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه غير دولتی          08 آبان 1391 - 29 October 2012



امکانات زیر صفر برخی از دانشگاههای غیرانتفاعی

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر ، به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات، صندلیها در دانشگاههای غیرانتفاعی به دلیل بی کیفیتی بهتر است خالی بماند و برخی از این موسسات با رابطه و مسامحه از وزارت علوم مجوز دریافت می کنند.

قاسم جعفری ، اضافه کرد: من مخالف راه اندازی دانشگاههای غیردولتی غیرانتفاعی نیستم و بهتر این است که این گونه دانشگاههای مردمی رشد کنند اما نکته اینجاست که خانواده ها نمی خواهند فرزندانشان را به دانشگاههای بی کیفیت بفرستند زیرا امکانات بسیار ضعیفی دارند.

وی گفت: دانشگاه چند رکن اساسی از جمله هیأت علمی، کادر اداری، امکانات شامل فضای آموزشی، آزمایشگاهی، اداری، تربیت بدنی و کارگاهی دارد که در بسیاری از این دانشگاههای غیرانتفاعی که من می بینم زیر صفر است که تاکید کردم این امکانات باید اصلاح شود یا بهتر است ظرفیتهایشان خالی بماند.

وی با بیان اینکه در این مورد از وزارت علوم هم گله دارد با طرح سوالی اظهار داشت: چرا وزارت علوم به این دسته از دانشگاهها که بدون کیفیت هستند مجوز می دهد؟ بهتر است دانشگاههایی که هیچ کیفیتی در امکاناتشان دیده نمی شوند تا زمانی که تجهیز نشوند در تعلیق بمانند و هیأتهای نظارت آموزشی در استانها باید در این زمینه جدی باشند و با کسی تعارف نداشته باشند.

جعفری تاکید کرد که وزارت علوم باید به گزارشهای این هیأتها توجه کند و اگر هیأتهای نظارت اعلام کردند که دانشگاهی در استانی بی کیفیت است در این زمینه وزارت علوم اقدامات مثبت انجام دهد نه اینکه برای تشویق پنج رشته هم به مجموعه رشته های این دانشگاههای بی کیفیت بیافزاید.

به گفته دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، برخی از این مجوزها با مسامحه و رابطه به بعضی از این دانشگاهها ارائه می شود در حالی که دانشگاههای غیرانتفاعی بی کیفیت تبدیل به محلی برای ایجاد داد و ستد شده اند.

وی با تاکید بر اینکه طرفدار ایجاد دانشگاههای غیردولتی غیرانتفاعی است، ادامه داد: این دانشگاهها نباید دکان بازار اقتصادی برای عده ای شود که با وام، دانشگاهی ایجاد کنند اما هیچ اتفاقی در نیاز آموزشی فرزندان ما نیفتد من با این موضوع مخالفم.

جعفری تصریح کرد: یا باید تصمیم بگیریم ایجاد دانشگاههای غیرانتفاعی در کشور درست پیش رود و آموزش مبتنی بر نیاز کشورمان باشد یا کلاه سر خود بگذاریم، اگر قرار باشد تربیت و آموزش فرزندانمان در این دانشگاههای بی کیفیت صورت گیرد خیانت به ملت شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: گاهی رابطه ها، چشم پوشیها و مسامحه ها همچنین بی توجهی ها باعث می شود مهمترین شرایط لازم برای راه اندازی این دانشگاهها در نظر گرفته نشود و بعد فرزندان ما گرفتار می شوند.





تگ ها امکانات زیر صفر دانشگاه غیرانتفاعی

پر بازدیدترین دانشگاه غير دولتی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی