پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مسابقات المپياد          19 مهر 1390 - 11 October 2011

برگزاری مسابقه طراحی خودروی هیبریدی

مسابقه ملی طراحی و ساخت خودروی هیبریدی چهار نفره روز دوشنبه در پیست اتومبیل‌رانی ورزشگاه آزادی آغاز شد.
به گزارش«پرشین خودرو»، دبیر مسابقه ملی طراحی ماشین در حاشیه این مسابقه كه در پیست اتومبیل‌رانی ورزشگاه آزادی در حال برگزاری است، گفت: مسابقه ملی طراحی ماشین از سال 1385 توسط پژوهشكده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شده است.
علی آرام افزود: این مسابقه بر اساس برقراری یك مسابقه فنی میان دانشجویان رشته‌های مهندسی سراسر كشور برگزار می‌شود تا توان علمی خود را هم در طراحی و هم در ساخت خودرو به رقابت بگذارند.
آرام با اشاره به برگزاری هر دو سال یك بار این مسابقات گفت: در دور اول این مسابقات "مسابقه خودروهای الكتریكی یك نفره"، دور دوم "مسابقه خودروهای الكتریكی دو نفره" و در دور سوم مسابقه ملی طراحی و ساخت خودروهای هیبریدی چهار نفره را خواهیم داشت.
دبیر مسابقه ملی طراحی ماشین گفت: امسال حدود 60 تیم از دانشگاه‌های سراسر كشور طراحی ساخت خودرو را آغاز كردند كه حدود 50 تیم تا آخر طراحی پیش رفتند.
وی با اشاره به این كه تنها 30 تیم مجاز به ورود مرحله ساخت بودند ادامه داد: از این 50 تیم تعدادی به دلیل مشكلات مالی و برخی نیز به دلیل سانحه رانندگی قادر به آماده‌سازی خودروی خود برای این مسابقه نشدند و در نهایت حدود 20 خودرو در این مسابقه شركت كردند.
دبیر ملی طراحی ماشین گفت: در این مسابقه چهار روزه ابتدا آزمون شتاب و سرعت و بعد آزمون ترمز گرفته می‌شود كه بر بحث ایمنی و كارایی خودرو در سرعت و شتاب تاكید دارد.
آرام با اشاره به دو آزمون برد الكتریكی و آزمون برد در حالت تمام برقی گفت: خودروهایی الكتریكی این قابلیت را دارد كه به صورت تمام برقی كار كند و به همین دلیل دو نوع آزمون در نظر گرفته‌ایم و انتظار داریم با دو لیتر بنزین 50 كیلومتر و با دو كیلو وات ساعت باتری 20 كیلومتر را طی كنند كه احتمالا تیم‌ها تا حدود 70 یا 80 درصد می توانند به این عدد برسند.
وی در مورد آزمون‌های روز دوشنبه مسابقه ملی طراحی و ساخت خودروی هیبریدی چهار نفره گفت: آزمون طراحی صنعتی، خوش سواری و استاندارد و ایمنی از آزمون‌های این روز هستند .
آرام خاطر نشان كرد: روز سه‌شنبه آزمون شتاب و سرعت را داریم كه در جریان آن خودروها باید یك مسیر 400 متری را طی می‌كنند و در جریان طی این مسیر سرعت خودروها از حالت سكون اندازه‌گیری می‌شود. همچنین آزمون ترمز و آزمون برد الكتریكی از دیگر آزمون‌های این روز هستند.
دبیر مسابقه ملی طراحی ماشین گفت: روز چهارشنبه آزمون برد هیبریدی را خواهیم داشت كه در جریان آن دو لیتر بنزین به شركت‌كنندگان داده می‌شود و آنها باید بتوانند با باتری‌های شارژ مسیر 70 كیلومتر را طی كنند و در بعدازظهر این روز آزمون شیب بیشینه را خواهیم داشت كه در جریان آن حداكثر شیب پیش روی خودرو‌ها سنجیده می‌شود.
آرام ادامه داد: روز پنجشنبه آزمون مسیر دشوار را خواهیم داشت كه شامل موانع نسبتا سخت مثل مسیر خاكی، مسیر ناهموار، چاله آب، ریزش آب از بالا، مسیر سنگ‌ریزه و بعد از آن نیز مسیر شیب پیمایی را خواهیم داشت كه خودروها مسیر شیب‌داری را با سرعت ثابت به سمت بالا حركت می‌كنند.
وی خاطر نشان كرد: به غیر از آزمون‌های حركتی چند مورد دیگر مثل رعایت كردن قانون، ترك نداشتن شیشه‌ها و موارد دیگری از این قبیل را خواهیم داشت كه در صورت رعایت نكردن هر یك از آنها امتیاز تیم‌ها كاهش می‌یابد.
دبیر مسابقه ملی طراحی ماشین، بحث هزینه ساخت خودرو‌ها را از دیگر مسایل بسیار مهم در این مسابقه عنوان كرد و گفت: این هزینه توسط كارشناسان سنجیده می‌شود و تیمی كه هزینه ساخت خودروی آن كمتر باشد امتیاز بیشتری خواهد داشت.
آرام دفترچه كاربری خودرو را از دیگر موارد دارای امتیاز در این مسابقه خواند و گفت: با مجموع موارد غیر حركتی و موارد حركتی كل امتیاز هر تیم كه حدود دو هزار امتیاز است سنجیده می‌شود و به سه تیم اولی كه در مجموع بیشترین امتیاز را كسب كرده باشند جوایزی داده می‌شود.

تگ ها برگزاری مسابقه طراحی خودروی هیبریدی

پر بازدیدترین مسابقات المپياد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی