پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مسابقات المپياد          18 فروردین 1392 - 07 April 2013




ضرورت توجه مسئولان کشور به مسابقات ربوکاپ آزاد

مسئول لیگ ربات‌های نمایشی دانشجویی گفت: باید مسئولان توجه بیشتری به مسابقات ربوکاپ آزاد داشته باشند زیرا سرمایه‌گذاری در این زمینه هزینه نیست و جوانان ایرانی می‌توانند با بازدهی بالا چند برابر هزینه‌ها را بازگردانند.



پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدرضا کاکوند مسئول لیگ ربات‌های نمایشی دانشجویی در هشتمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران-2013 با اشاره به افزایش کیفیت این مسابقات نسبت به سال‌های گذشته، گفت: جوانان ایرانی ثابت کرده‌اند با کمترین امکانات بیشترین بازدهی را دارند.

وی افزود: 41 تیم در لیگ ربات‌های نمایشی دانشجویی برای این مسابقات ثبت‌نام کردند که از این تعداد 11 تیم پذیرفته شدند و امسال سعی کردیم در امتیازدهی به تیم‌ها نیز با سخت‌گیری بیشتری عمل کنیم تا به این ترتیب سطح مسابقات افزایش یابد.

مسئول لیگ ربات‌های نمایشی دانشجویی در رابطه با تفاوت لیگ‌های نمایشی با سایر لیگ‌ها، گفت: در سایر لیگ‌ها، ربات‌ها و قوانین تعریف شده‌ای وجود دارد که مسابقات طبق آنها برگزار می‌شود و هر لیگ مرحله به مرحله پیش می‌رود، اما در لیگ‌های نمایشی، تیم‌ها به صورت آزاد، ایده‌های خود را که مبنای علمی دارد، به نمایش می‌گذراند.

وی ادامه داد: در لیگ‌های نمایشی، کاربردی بودن ربات‌ها ارزش بالایی دارد، زیرا سیاست کمیته روبوکاپ ملی ایران و مسئولان برگزاری مسابقات این است که ربات‌ها را وارد کارهای عملی کنیم. ما سعی داریم تمام ایده‌ها را به سوی کاربردی شدن هدایت کنیم، به طور مثال در این راستا برای ربات‌هایی که مأموریت خدمات شهری دارند، برنامه‌هایی داریم تا بتوانیم به صورت جدی‌تر به آن بپردازیم و یا از سلول‌های خورشیدی در بالا بردن راندمان نیروگاه‌ها استفاده کنیم.

کاکاوند تصریح کرد: به دلیل تغییر شرکت‌کننده هر سال، ممکن است لیگ‌ها دچار افت و خیز شوند، با این حال مسابقات امسال نسبت به دوره قبل کیفیت بالاتری دارد و شرکت‌کننده بسیار جدی کار کرده و ایده‌های خوبی با خود آورده‌اند که امیدواریم بتوانیم از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

مسئول لیگ ربات‌های نمایشی دانشجویی خاطرنشان کرد: با توجه به این که در لیگ‌های دانش‌آموزی نیز به عنوان داور حضور داشتم، استعدادهای بسیار خوبی در بین جوانان ایران دیدم، کشور ما هم سرمایه‌گذاری خوبی در علم رباتیک داشته است، به طور مثال در لیگ‌های ربات زیردریایی و یا ربات پرنده تیم‌های زیادی شرکت کرده‌اند که این موضوع می‌تواند از لحاظ صنعتی و کاربردی اهمیت زیادی داشته باشد.

کاکاوند گفت: سیاست ما در کمیته ملی روبوکاپ آزاد ایران این است که علوم رباتیک را در سطح کشور فراگیر کنیم و فضا برای رشد و درخشش تمام تیم‌ها فراهم باشد و فرهنگ تبادل اطلاعات را در مسابقات ترویج کنیم؛ از این لحاظ مسابقات روبوکاپ آزاد ایران بسیار ارزشمند است و باید مسئولان بیش از پیش از این مسابقات حمایت کنند.

وی ادامه داد: برخی تیم‌ها به صورت آزاد و بدون داشتن حامی مالی در این مسابقات شرکت می‌کنند و با توجه به بالارفتن هزینه تجهیزات و لوازم، گاهی هزینه ساخت یک ربات تا چهار برابر افزایش پیدا می‌کند، از این رو لازم است که مسئولان توجه بیشتری به این مسابقات داشته باشند، بدون تردید سرمایه‌گذاری در این زمینه هزینه نیست، زیرا جوانان ایرانی می‌توانند با استعدادی که دارند چند برابر این هزینه‌ها را بازگردانند.

کاکاوند ارائه یک بیس الکترونیکی جدید در این مسابقات را بسیار جالب توجه دانست و افزود: این تیم با ارائه یک بیس جدید تحول بزرگی در این زمینه ایجاد کرده است و حتا مقاله آنها به عنوان یکی از چهار مقاله برتر سمپوزیوم مسابقات شناخته شده است که این امر نقطه روشنی برای این مسابقات است، شاید اگر این مسابقات برگزار نمی‌شد، ایده خوب این جوانان به جایی نمی‌رسید و از بین می‌رفت.

مسئول لیگ ربات‌های نمایشی دانشجویی در رابطه با تسهیلاتی که برای برگزیدگان این مسابقات در نظر گرفته شده است، گفت: به تمام تیم‌های برتر گواهینامه اعطا می‌شود، ضمن آن که بسیاری از بازدیدکنندگان صنعتی با استقبال از برخی ایده‌ها، آنها را خریداری می‌کنند تا بتوانند محصولاتی با کیفیت برتر و هزینه پایین‌تر تولید کنند. در همین راستا سال گذشته تعدادی از شهرداری‌ها و نیروگاه‌ها با استقبال از برخی ایده‌ها به عنوان سرمایه‌گذار از تیم‌ها حمایت کردند.

وی افزود: در فضایی که همه کشورها به دنبال تحریم ایران هستند، دانشگاه آزاد قزوین با آوردن تیم‌های مختلف خارجی، علاوه بر ایجاد فضای رقابتی با کیفیت، از نظر بین‌المللی و سیاسی نیز خدمت بزرگی به کشور کرده است.

کاکاوند تصریح کرد: هم اکنون ما در بسیاری از لیگ‌های رباتیک در سطح جهان حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و این موفقیت‌ها با کمک دانشگاه آزاد قزوین به دست آمده است.

وی افزود: امیدوارم این مسابقات هر سال تداوم داشته باشد و تنها به عنوان سرگرمی به آن نگاه نکنیم، بلکه با سرمایه‌گذاری مناسب، آن را وارد صنعت و زندگی کنیم؛ در این راستا حمایت مسئولان کشور و صنعت از جوانان و ایده‌های ایرانی بسیار کمک‌کننده خواهد بود، زیرا آنها ثابت کرده‌اند که با کمترین امکانات بیشترین بازدهی را خواهند داشت.

تگ ها مسابقات ربوکاپ ازاد مسابقات ربوکاپ مسابقات ربوکاپ دانشگاه آزاد چیست؟ مسابقات ربوکاپ دانشگاه آزاد در کشور

پر بازدیدترین مسابقات المپياد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی