پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / مسابقات المپياد          17 شهریور 1392 - 08 September 2013


آغاز پنجمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از آغاز  پنجمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور از امروز 16 شهریورماه خبر داد و گفت: این دوره از المپیاد به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از دکتر سلیمان احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: 520 دانشجو با حدود 70 عضو هیات علمی به عنوان سرپرست تیم ها در این دوره از المپیاد حضور یافته اند که رقابت های انفرادی از امروز بعدازظهر پس از مراسم افتتاحیه آغاز می شود و تا سه شنبه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به حيطه های پنجمین المپیاد علمی دانشجویان اظهار داشت: دانشجویان در این دوره در حیطه استدلال بالینی: حیطه های major پزشکی عمومی( داخلی، اطفال، زنان ، جراحی)، حیطه مدیریت نظام سلامت: سیاست گذاری مبتنی بر شواهد در حوزه سلامت، حیطه علوم پایه: سوء مصرف مواد (substance abuse) و بخش جانبی المپیاد: هنر در آموزش پزشکی رقابت می کنند.

احمدی اضافه کرد: 50 دانشگاه از جمله دانشگاه های علوم پزشکی ارتش، شاهد و دانشگاه آزاد نیز همراه با دانشگاه های علوم پزشکی در این المپیاد شرکت دارند که از هر دانشگاه 4 تیم و 12 نفر در آزمون ها شرکت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 100 عضو هیات علمی داوری حیطه ها را برعهده دارند به صورتی که در حیطه علوم بالینی حدود 30 نفر، در علوم پایه 11 نفر، در حیطه مدیریت 25 نفر و در حیطه هنر هم 13 نفر به عنوان داور داریم و برای این دوره از دانشکده هنرهای زیبا نیز برای بخش جنبی استفاده شده است.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: در آزمون ها مهارت، دانش و موضوعات شناختی، مهارت های حل مسئله و تفکر انتقادی دانشجویان مورد بحث قرار می گیرد و دانشجویان با تحلیل مسئله بر اساس شواهد بالینی می توانند توانمندی خود را نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: پس از شرکت دانشجویان در آزمون های انفرادی، نتایج و معدل نمرات دانشجویان هر دانشگاه استخراج می شود و 9 تیم اول هر حیطه به مرحله گروهی راه می یابند و پس از رقابت گروهی تیم های اول تا سوم در مراسم اختتامیه معرفی می شوند.

احمدی یادآور شد: مراسم اختتامیه روز پنجشنبه برگزار می شود و وزیر بهداشت از برگزیدگان تقدیر می کند.

وی تاکید کرد: نفرات اول هر حیطه به بنیاد ملی نخبگان برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند و غیر از آن نیز در دانشگاه های علوم پزشکی نیز به دانشجویان تسهیلاتی داده می شود.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: برگزاری دو کارگاه آموزشی برای دانشجویان با عنوان پرورش خلاقیت و برای اساتید به عنوان روش های پیشرفته ارزیابی عملکرد بالینی به همراه برنامه های فرهنگی و هنری از جمله برنامه های جنبی المپیاد است.


تگ ها المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی زمان آغاز المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی المپیاد علمی پزشکی

پر بازدیدترین مسابقات المپياد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی