پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          13 فروردین 1391 - 01 April 2012



خانه ایران در دانشگاه قزاقستان افتتاح شد

رابطه دانشگاه "الفارابی" با دانشگاه "فردوسی" برقرار می‌شود

خانه ایران در دانشگاه تربیت معلم دختران "ژمپو" در شهر آلماتی توسط سفیر ایران در قزاقستان و جمعی از مسئولان افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آسیای مرکزی، در این مراسم که با حضور رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان و همچنین جمعی از مسئولان این دانشگاه صورت گرفت، خانه ایران طی مراسمی رسمی توسط سفیر کشورمان افتتاح شد.


13910112000098_PhotoL.jpg


در دیدار "قربان صیفی" سفیر کشورمان با رئیس دانشگاه تربیت معلم دختران (ژمپو) آلماتی، برقراری ارتباط و همکاری منظم بین این دانشگاه که اختصاص به آموزش دختران دارد با دانشگاه الزهراء مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

سفیر ایران در قزاقستان طی سخنانی در جمع کثیری از دانشجویان و اساتید این دانشگاه و ایرانیان مقیم، به تبیین جایگاه و منزلت زن و آموزش در جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

مراسم افتتاح این مرکز علمی و فرهنگی که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در قزاقستان تجهیز شده است، با قرائت سرودی به زبان فارسی توسط جمعی از دانشجویان زبان فارسی این دانشگاه و همچنین اجرای برنامه توسط گروه موسیقی سنتی "افرا" اعزامی از ایران انجام گرفت.



صیفی و هیئت همراه همچنین با حضور در محل دانشگاه الفارابی بزرگترین دانشگاه قزاقستان با رئیس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات بر توسعه و گسترش همکاری‌های دانشگاهی اعم از تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و شرکت در سمپوزیوم‌های علمی تأکید شد.

برگزاری همایش منطقه‌ای زبان فارسی و همچنین المپیاد منطقه‌ای زبان فارسی که بزودی در دانشگاه الفارابی برگزار می‌شود از دیگر محورهای گفت‌وگو میان دو طرف بود.

سفیر کشورمان در این دیدار پیشنهاد کرد که نسبت به برقراری ارتباط منظم و سیستماتیک دانشگاه الفارابی با دانشگاه فردوسی مشهد اقدام شود.

وی همچنین با اعلام اینکه رایزنی فرهنگی سفارت نسبت به تجهیز اتاق ایران در این دانشگاه اقدام کرده است، آمادگی ایران را برای همکاری‌ با مراکز دانشگاهی قزاقستان و گسترش و تجهیز اتاق‌های ایران ابراز داشت.

"گلیم موتانف" رئیس دانشگاه الفاربی آلماتی نیز با توجه به پیشرفت‌های علمی کشورمان آمادگی این دانشگاه را برای گسترش همکارهای‌های علمی و آموزشی اعلام و از برقراری رابطه منظم با دانشگاه فردوسی مشهد استقبال کرد.

دانشگاه الفارابی در سال 1934 تأسیس شد و در سال 1991 به دانشگاه ملی الفارابی تغییر نام داد.

در این دانشگاه 130 دانشکده وجود دارد و تعداد اساتید این دانشگاه 1530 نفر و دانشجویان نیز حدود 14 هزار نفر می‌باشد که بصورت روزانه، شبانه و مکاتبه‌ای به تحصیل اشتغال دارند.

دانشگاه الفارابی عضو سازمان بین‌المللی دانشگاه‌ها می‌باشد.



تگ ها خانه ایران دانشگاه قزاقستان

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی