پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / دانشگاه خارجی          13 مهر 1391 - 04 October 2012



برپایی دوره زبان فارسی در ارزروم دانشگاه آتاتورک

به دنبال افزایش متقاضیان فراگیری زبان و ادبیات فارسی و ضرورت توجه به آموزش روش‌های جدید تدریس زبان فارسی به خارجیان با همکاری دانشگاه آتاتورک ارزروم یک دوره 15 روزه آموزشی برای متقاضیان تدریس زبان فارسی در این دانشگاه برگزار شد.

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر، این دوره آموزشی از تاریخ 23 شهریورماه با بهره‌گیری از تجربیات اساتید برجسته دپارتمان زبان فارسی ارزروم و یکی از اساتید برجسته مقیم استانبول آغاز و در تاریخ 7 مهر ماه به پایان رسید.

در این دوره آموزشی بیش از 45 دانشجوی ایرانی مقطع دکتری که در رشته‌های مختلف دانشگاه آتاتورک مشغول تحصیل بوده و متقاضی همکاری با این نمایندگی در امر آموزش زبان فارسی بودند، شرکت کردند.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و نیاز این نمایندگی 10 نفر از این دانشجویان با در نظر گرفتن رشته تحصیلی، سوابق کاری و نمره پایان دوره و نظر اساتید مربوطه برای تدریس در دوره‌های آزاد آموزش زبان و ادبیات فارسی که توسط این نمایندگی برگزار می‌شود انتخاب و برای تدریس معرفی خواهند شد.

دانشگاه آتاتورک ارزروم یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های شرق ترکیه است که بیش از 60 هزار دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه در سال‌های اخیر درهای خود را به روی دانشجویان خارجی باز کرده و پذیرش دانشجوی خارجی در رشته‌های مختلف را در صدر برنامه‌های خود قرار داده است.

این موضوع موجب شده تا بسیاری از جوانان ایرانی متقاضی تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکتری به این دانشگاه مراجعه کنند. در حال حاضر بیش از 1300 دانشجوی ایرانی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و هر سال بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

برابر بررسی‌های به عمل آمده در سال جاری تاکنون 300 دانشجوی ایرانی برای تحصیل در دانشگاه آتاتورک پذیرفته شده‌اند. این حضور گسترده از استعداد‌های جوان و برتر ایرانی کسنولگری جمهوری اسلامی را بر آن داشته تا ضمن حمایت معنوی، از آنها در راستای تحقق اهداف فرهنگی کشور بهره بگیرد.




تگ ها برپایی دوره زبان فارسی ارزروم دانشگاه آتاتورک دانشگاه خارجی

پر بازدیدترین دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی